Waar ben ik?

Ja, Dani !!

3 „Gefällt mir“

Oberstdorf?

Het is heel lang geleden, dat ik er ook eens geweest ben. Ik kan me nog de mooie stadsmuur herinneren. Hebben jullie er ook “sneeuwballen” gegeten? Die zijn heel erg lekker.

Nee Andrea, helaas niet. Er is iets markants op de foto !

Bild

3 „Gefällt mir“

Dat is de Erasmusbrug in Rotterdam Dani, maar mijn foto werd nog niet geraden, dus nog even wachten s.v.p.

4 „Gefällt mir“

Is dat Sonthofen met de burcht?

3 „Gefällt mir“

Dat is bijna goed, in ieder geval is het Sonthofen maar dat grote markante gebouw is geen burcht, het is een kazerne.

Dus Verena, jij mag verdergaan en een nieuwe foto plaatsen.

5 „Gefällt mir“

Verena of wie dan ook, meneer Hans wacht op antwoord en op een nieuwe foto :joy:
Ik vind dit een leuk spelletje.

5 „Gefällt mir“

Hoi Hans,

Mijn dochter heeft de meeste van onze foto’s op haar pc. Ik heb er niet zo veel. Eigenlijk wilde ze de foto’ s al lang op mijn pc overgedragen hebben. Ja, eigenlijk …! Ok, één passende foto heb ik gevonden:
foto:

3 „Gefällt mir“

LOL. Einerseits sieht es aus als könnte das irgendwo in Europa sein, andererseits finde ich es auch typisch niederländisch. Ich würde nicht staunen wenn es Delft wäre.

@VerenaE

taaltip

Mijn dochter heeft de meesten van onze foto’s of op haar pc. Ik heb er niet zo veel. Eigenlijk wilde ze de foto’ s al lang op mijn pc overgedragen hebben. Ja, eigenlijk …! Ok, één passende foto heb ik gevonden:

Nee, dat is niet in Delft.

voor Peter

Mijn teksten zijn nu altijd zo mooi. Zo kleurig, groen en rod rood. :joy:

2 „Gefällt mir“

Is het in Hamburg ?

3 „Gefällt mir“

Du bist echt cool, Peter. :slight_smile:

voor Peter

Ich wäre nicht überrascht, wenn es Delft wäre.

3 „Gefällt mir“

Ja, dat klopt! Is het te makkelijk?

2 „Gefällt mir“

Goeiemorgen Verena, ben verrast en nee het was zeker niet makkelijk, ik heb de foto minstens een minuut of vijf zitten te bekijken en alle facetten bestudeerd en kwam tot de conclusie dat het ergens in het noorden van Duitsland moest zijn en de rest was wel een pure gok.
Ik ben trouwens nog nooit in Hamburg geweest en ik ben gek op dit spelletje.

3 „Gefällt mir“

En ik dacht dat jij deze plaats al kent! Dan was ‘Hamburg’ maar een gelukstreffer.
Veel plezier bij het uitvinden!

2 „Gefällt mir“

Das ist wohl der Bäckerbreitergang in Hamburg.

2 „Gefällt mir“

Ja, genau. Das ist der Bäckerbreitergang im Gängeviertel. Du hast du recht. Das Bild stammt aus dem Jahr 2010 als ich mit meiner Tochter in Hamburg war.
Nun darfst du ein neues Bild posten.

2 „Gefällt mir“