Waar ben ik?

Voor Peter

Oh,oh wat dom van me, nu weet ik het weer. Ik heb het natuurlijk (heel lang geleden) precies zo geleerd. In het eerste semester van onze NL-cursus! :scream: :sob:

3 „Gefällt mir“

Prima geraden vals of niet, bijna in de buurt van mijn tweede woning, de foto werd gemaakt in de laatste week van november 2017 door mijzelf.

2 „Gefällt mir“

du könntest auch sagen: „ich hoffe nicht, dass du denkst, ich hätte mich nicht an die Regeln gehalten“.

1 „Gefällt mir“

Maar „vals gespeeld“ of „geschummelt“, je bent in ieder geval aan de beurt. :wink:

voor Peter

Oké Peter, om je vraag te beantwoorden:
Nee, ik vind niet dat je vals gespeeld hebt.
Nein, ich finde nicht, dass du geschummelt hast. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Sorry, dat wist ik niet Andrea, maar Obernberg ligt net even een paar honderd meter over de Duitse grens.

Ik hoop toch dat Peter verder gaat of dat iemand anders het stokje mag overnemen indien Peter geen foto of idee meer heeft.

https://www.google.de/maps/place/Obernberg+am+Inn,+Österreich/@48.3259433,13.3195454,13.75z/data=!4m5!3m4!1s0x477446c4397df385:0x40097572de650f0!8m2!3d48.3202106!4d13.3303233

2 „Gefällt mir“

Vandaag komt mijn :camera_flash: :+1:

2 „Gefällt mir“

Wir warten mit Sehnsucht… :wink:

3 „Gefällt mir“

8 „Gefällt mir“

Gute Frage… Vielleicht Treis-Karden?

Nein, das Bild hat zwar viel grün, aber ein Wasser ist nicht in der Nähe.

1 „Gefällt mir“

Aber in Deutschland ist es schon?

Sicher, so schön kann Deutschland sein :heart:

1 „Gefällt mir“

Dann tippe ich mal auf Bundesland Baden-Württemberg.

voor Hans

Sorry, dat wist ik niet Andrea, maar Obernberg ligt net even een paar honderd meter over de Duitse grens.

Geen probleem, Hans. Goed dat je meedoet, en de foto is echt leuk. :slight_smile:

Warm, aber nicht heiß :person_fencing: :wink:

Beieren

1 „Gefällt mir“

Rothenburg ob der Tauber ?

3 „Gefällt mir“

Genau Hans,
vorig jaar hebben we daar een nachtje in een hotel geslapen. (schuilen voor de regen, we zijn mooi weer kampeerders)
Mag jij weer :wink:

3 „Gefällt mir“

Dat was puur toeval, dat ik die foto herkende aan het beroemde silhouet. Rothenburg ob der Tauber is echt een dagtochtje waard mocht je in de buurt zijn. Natuurlijk lopen daar talrijke Japanners, Chinezen en soms ook een paar verloren Nederlanders rond. Als je echter de naam Käthe Wohlfahrt aan een gevel leest, ga dan even naar binnen, daar wordt je echt voor korte tijd naar de kerst gebeamt, een zeldzame gewaarwording.
Maar nu een nieuwe foto en dit keer ben ik niet over de grens gegaan en heb me aan de regeltjes gehouden. Veel plezier bij het zoeken.

7 „Gefällt mir“

Allgäu?

2 „Gefällt mir“