Waar ben ik?

:rofl: Nu klopt het. Dus jij bent aan de beurt. :smile:

Waar was ik?

2 „Gefällt mir“

Des nie makkelijk (dit is geen ABN…)
Op de voorgrond zie ik een sluis. Maar als ik het grind op de bodem van het water kan zien zal het wel een kleine sluis moeten zijn of een waterkering.
Het gebouw op de achtergrond is misschien een gemaal. Dan zou het een droogmakerij of polder kunnen zijn. Aangezien de bouwstijl van de kerk een polder uit de 19de eeuw of ouder. De foto is in ongeveer zuidelijke richting gemaakt. In Nederland natuurlijk.

2 „Gefällt mir“

Ergens aan het IJsselmeer ?

Medemblik of Enkhuizen?

Het gebouw op de achtergrond is geen gemaal. Froeger was het het gemeentehuis van de stad en tegenwoordig is het een cultureel centrum.

De sluis op de voorgrond is erkend als rijksmonument.

Wat bedoel jij met „geen ABN…
ABN habe ich nur als Abkürzung für Algemeen Beschaafd Nederlands gefunden, aber das passt hier nicht so richtig

helaas niet

heelaas ook niet

Dat was Nijmeegs dialect.

Ik moet spontaan aan Sneek denken.

Kijk maar eens hier:
https://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/Nijmeegs
Veel woorden en gezegdes versta je pas bij: Hertop feurlese! (laut vorlesen!)
Veel plezier met het lezen/Viel Vergnügen beim Lesen!
Ook in het Nijmeegs dialekt vindt je woorden uit het Jiddisch.
Op deze website vindt je nog honderden andere dialekten.

1 „Gefällt mir“

In Zuidholland?

Nee, ook niet in Zuidholland
Jij bent nog ver weg …

Nee, dat is ook niet in Sneek.

Jij moet naar zuidoosten fietsen.

Flevoland ?

Dat is ook niet in Flevoland ( maar dichtbij)

Joure?

Ik moest eerst googlen, waar Joure ligt.

De plaats ligt ten zuidoosten van Sneek in de provincie Friesland.

De foto is in de provincie Overijssel genomen. De heel kleine keersluis op de voorgrond ligt tussen de binnen- en de buitenhaven van de gezochte plaats. Helaas heb ik geen andere foto.

Giethoorn of Zwartsluis?

Zwartsluis is héél dichtbij. In 2001 zijn 3 gemeenten samengegaan (darunter Zwartsluis und der gesuchte Ort)

Es sind nur rund 3 km. Aber erkundige Dich vorher, ob die Fähre auch geht. Sonst musst Du schwimmen oder einen riesigen Umweg in Kauf nehmen :smile:

Nu heb je toch heel veel verklapt zo dat de oplossing gemakkelijk te vinden was. :smiley:
Het is Genemuiden.

3 „Gefällt mir“