Voorstellen (Margreet uit Nederland)

Hoi Margreet,

Van harte welkom hier op het forum! Heb je al ontdekt dat wij een oefenhoekje hebben waarin je eigen kleine teksten kunt plaatsen die door de anderen worden verbeterd? Misschien iets voor jou.

Zoals Jessi al zei tutoyeren we elkaar hier allemaal, ook voor Duitsers is dat heel normaal als je elkaar op een forum “ontmoet”. Maar ik begrijp heel goed dat je voor je baan waarschijnlijk de mensen meestal moet vousvoyeren, dus als je daar behoefte aan het oefenen hebt, krijgen we dat vast ook voor elkaar.

Ik wens je veel plezier bij het rondsnuffelen.

Tot snel,

Ruth

3 „Gefällt mir“

Wahrscheinlich nur ein Tippfehler, oder doch wieder die bösen Casus…:smiling_imp:
es ist Dativ, man redet jemandeM etwas aus…

2 „Gefällt mir“

Ja, das ist mir klar, Oliver. Hab’ in der Tat daneben getippt :wink:
Gut, dass du es gesehen hast.

1 „Gefällt mir“

Hallo Margreet,
mein niederländisch ist vielleicht noch nicht so gut,trotzdem würde ich dir gern die deutsche Sprache näher bringen. Wollen wir es versuchen?

1 „Gefällt mir“

Hallo Leo,

Ja, gerne. Auf diese Moment lese Ich ein Deutsches Buch. Ich habe es herunterladen von Amazon auf mein Kindle. Da sind ja sehr viele Worte der ich nicht verstehe. Und der Kindle kennt die Worte auch nicht. Daß ist schwierig.

1 „Gefällt mir“

Schön, das ihr euch gegenseitig unterstützen wollt, @Margreet und @leo :slight_smile:

Für den Kindle gibt es ein deutsches Wörterbuch. Hast du das schon installiert? Mehr Infos dazu findest du in diesem Thema:

1 „Gefällt mir“

Ik habe auf mijn Kindle Deutche Bücher gefunden und habe ich runterladen

1 „Gefällt mir“

Bedoel je Duitse woordenboeken? Dan zou je de onbekende woorden moeten kunnen opzoeken.

Hallo Alex,

Ich sehe auf mijn Kindle nur Oxford German-English Dictionary

Via de Kindle-shop kun je Das große Wörterbuch Deutsch-Niederländisch mit 60.000 Einträgen kopen. Het kost 2,99 €. @IngaCa in de thread die ik hierboven noemde, heeft de omgekeerde versie geïnstalleerd (Nederlands-Duits) en is er tevreden over.

Hier is de link naar het Duits-Nederlandse woordenboek op Amazon.de:

https://www.amazon.de/gp/product/B01AWZFOXK/ref=series_rw_dp_sw

1 „Gefällt mir“

Super, meine herzlichen Dank

1 „Gefällt mir“

Hallo Margreet,
schreibe mir doch einfach die deutschen Wörter, die du nicht verstehst.Welches Buch liest du? Mein Vorschlag wäre, lies erstmal deutsche Kinderbücher. Da ist die Sprache einfacher. So habe ich angefangen,die niederländische Sprache zu lernen.
(zur Zeit lese ich…)

3 „Gefällt mir“

Herzlichen Dank für die Spitze. Zur Zeit lese ich “Alle Gina Holden Romance Sagas”.

1 „Gefällt mir“

Ich stimme @leo zu, liebe @Margreet.

Am besten fängt man man mit Kinderbüchern an. :slight_smile:
(Ich habe vor ein paar Tagen wieder Pietje Puk wordt boswachter gelesen. )

2 „Gefällt mir“

Herzlichen Dank, ich wurde daß auch tun.

[details=Sprachtipp für Margreet]Herzlichen Dank, das werde ich auch tun.

[/details]

Hoi Margreet,

daß wordt sinds de laatste spellingswijziging in Duitsland niet meer gebruikt. Ze schrijven nu dass.

Let ook op het verschil tussen het voegwoord dass en het aanwijzend voornaamwoord (en lidwoord) das. Dat laatste is wat je hier nodig hebt. Snap je wat ik bedoel?

Beste @Margreet,

kom je aan duitse kinderboeken? Als je wil, kan ik je wat te sturen.

Groetjes,
Andrea

Okay??? En wanneer gebruiken jullie dan nog “ß”? Bij woorden met de letters “SZ”?

1 „Gefällt mir“

Beste Andrea,

Dank je wel voor je aanbod. Ik zal eerst even op mijn E-Reader van Kindle kijken of ik daar een paar kinderboeken kan downloaden.

1 „Gefällt mir“