Voetbal! ⚽

Nederland heeft net met 2-0 van Frankrijk gewonnen :tada: Dus is Duitsland gedegradeerd in de Nations League :disappointed_relieved:

2 „Gefällt mir“

Het zou geweldig zijn als Nederland nu ook de wereldbeker van Frankrijk overhandigd zou krijgen…we hebben iets te laat gepiekt helaas.

3 „Gefällt mir“

:joy: Nun werdet mal nicht gleich größenwahnsinnig :expressionless:

3 „Gefällt mir“

Succes vanavond, Duitsland! Kans op revanche :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

De bal is rond en het spel heeft 90 minuten.

:netherlands: :soccer: :de:

2 „Gefällt mir“

Grappig. Ik ben voor Oranje. :smiley:

Ik ben voor de betere. :heart_eyes:
Het gaat sowieso alleen nog maar om de eer. En de betere moet winnen.

5 „Gefällt mir“

Klopt. :slight_smile:

Nee, dat klopt helemaal niet :wink: Het gaat wel nog om de groepswinnaar… en dat zou dan belangrijk voor de kwalifikatie voor het EK 2020 kunnen zijn :wink:

4 „Gefällt mir“

Dat is altijd een beetje grappig. Mijn mannen :wink: zijn voor Duitsland, ik voor Nederland. :wink:

4 „Gefällt mir“

Pffff
:grin::grin::grin:

2 „Gefällt mir“

Wie ist das denn möglich? Ik heb alleen de eerste helft gezien. Toen dacht ik: oh okay, Duitsland staat 2-0 voor. Nu kan ik wel iets anders kijken?!

Het resultaat is nu eerlijk verdeeld
:de: 2 : 2 :netherlands:
Wat willen we meer ?! :grinning:

1 „Gefällt mir“

De betere (Duitsland) heeft niet gewonnen gisterenavond…

Nederland wint (want we gaan naar de finale) met „Duits voetbal“:

4 „Gefällt mir“

Ja dat klopt wel. Een aantal jaaren geleden zou het net omgekeerd zijn geweest. “…een koekje van eigen deeg” - mooie uitdrukking … :wink: In het Duits klinkt dat wat krijgshaftiger: “jemanden mit den eigenen Waffen schlagen”… :roll_eyes:

3 „Gefällt mir“

De Nations League dus…voor diegenen die niet precies weten waar het nu eigenlijk om gaat in dit toernooi, raad ik deze video van Arjen Lubach aan.

Je zult zien dat hij het ook niet weet :slight_smile:

Oh, en je kunt de ondertiteling aanzetten, als je dat makkelijker vindt.

7 „Gefällt mir“

:rofl: Ben ik dus niet de enige die er geen bal :wink::soccer: van snapt …

5 „Gefällt mir“
Ralf

Super grappige Ralf! Het lukte me niet op de ondertitels te klikken toen ik op het programma op YouTube klikte. Kun je opnieuw zeggen hoe / waar?

1 „Gefällt mir“
Voor Freyja

Bij mij kun je de ondertiteling rechtsonder in de YouTube-video aanzetten: probeer het eens via het tandwieltje of de button direct links daarvan.
PS Correcte schrijfwijze is “supergrappig”

2 „Gefällt mir“

En opnieuw Nederland tegen Duitsland in de EK kwalificatie
… het houdt nooit op… :wink::laughing::see_no_evil::soccer:

4 „Gefällt mir“