Voetbal! ⚽

Hat ja nun nicht geklappt, aber Vize ist ja auch aller Ehren wert!

3 „Gefällt mir“

Helaas geen wereldkampioen. Maar toch een mooi resultaat. Respect voor de prestaties van de Nederlandse leeuwinnen! :+1::+1::+1::soccer:

3 „Gefällt mir“

Auf jeden Fall, aber allmählich können die Niederländer auf den Titel „Ewiger Zweiter“ auch gut verzichten, glaube ich… :grimacing::wink:

2 „Gefällt mir“

Als Duitser heeft ik support Ajax in het twee wedstrijden in het poule fase in het UEFA Champions League tegen Bayern München. Ik mag Bayern München niet (Hoeneß, Rummenigge, Fans). Mijn favooriet speler bij Ajax is het Deens international Lasse Schöne. Schöne is getrouwd met een Nederlands vrouw en heeft twee Nederlands kinderen.

1 „Gefällt mir“

Goed geschreven. :+1:

PS. Ik ben ook Ajax supporter

2 „Gefällt mir“
mag ;)

Ik mag Bayern München niet.

Ik hou niet van Bayern München.

Het woord mogen is een valse vriend en de betekenis is niet „mögen“, maar „dürfen“.

https://woordenlijst.org/#/?q=mag

1 „Gefällt mir“

ik mag hem niet is prima Nederlands. :wink:

Ik mag BM niet is ook goed.

Maar…Ik mag geen spruitjes betekent ich darf keinen Rosenkohl
Ich mag keinen Rosenkohl = ik lust geen spruitjes of ik hou niet van spruitjes.

4 „Gefällt mir“

Dat is in ieder geval goed, onafhankelijk van taal en grammatica… :wink:

3 „Gefällt mir“

Ik kan niet godt schrijven en spreeken in Nederlands. Maar, ik mag de taal. Ook Deens.

@Zevener

taaltip

Ik kan niet goed Nederlands spreken en schrijven, maar ik vind de taal, net als Deens, erg mooi. (leuk kan eventueel ook. Hier past ‚mag‘ niet zo goed).

1 „Gefällt mir“

https://www.sportschau.de/fussball/international/az-alkmaar-stadiondach-eingestuerzt-100.html

:scream:

1 „Gefällt mir“

Hemeltje! Goed dat niemand is geschaad. Ik ben benieuwd wat de oorzaak is.

De wind, zeggen ze op NOS :dash::dash::dash:

Ik las het ook, mijn broer reed daar nog twee uur voordat het gebeurde langs…
Gelukkig is er niemand gewond geraakt.
Het valt zeker lastig om daar ook weer vertrouwen in te hebben. Een dak mag eigenlijk helemaal niet instorten, ook als het heel erg windig is, toch… :frowning:

4 „Gefällt mir“

Ich hatte vergessen, dass “mag” im niederländischen “leuk” heißt.

Geeft it in Nederland fans van Duitse voetbalteams?

@Zevener

Tipp für Zevener

Zijn er in Nederland… („Geeft“ ist nicht „Gibt“ - „Geeft niet“ heißt so viel wie „Macht nichts“ und „Dit mag niet“ ist „Das ist nicht erlaubt“ im Sinne von „Darf nicht“)

Und noch kurz zu „leuk“ und dem deutschen Wort „Mögen“: Nederlands is een leuke taal - Niederländisch ist eine schöne Sprache" Im Sinne von „mögen“ müsstest Du es immer mit „vind“ sagen: Ik vind dit erg leuk/mooi. Für sich allein bedeutet „leuk“ halt „schön“.

2 „Gefällt mir“

Blijkbaar zijn er heel ernstige problemen in het hele gebouw… :slightly_frowning_face:

1 „Gefällt mir“

my error :confused:

Wauw… daar heb ik geen woorden voor…