Videotreff für das Forum?

Viele Familien treffen sich heute online. Vielleicht hat eine oder einer Zeit und Know-How um so ein Treffen für das Forum vorzubereiten? Das sollte dann vielleicht auch moderiert werden :thinking::scream:
Ich bezitze leider keine der benötigten Qualitäten. :crazy_face:

2 „Gefällt mir“

Ich hatte so etwas auch schon mal überlegt, Peter. Ich würde das wohl hinbekommen, bin aber zeitlich ziemlich mit anderen Dingen eingespannt (meine Arbeit geht auch mehr oder weniger normal weiter, nur jetzt auf unabsehbarer Zeit aus dem Homeoffice).

Das heißt: Wenn jemand Anders ein virtuelles Treffen aufsetzen möchte, sei sie oder er herzlich dazu eingeladen. Sonst versuche ich es die Tage, aber dann möchte ich euch um etwas Geduld bringen.

Vielleicht möchte @ralf auch etwas anbieten? Er arbeitet in seinem Unterricht auch mit Videoconferencing-Tools.

1 „Gefällt mir“

Wir haben ja unser Forumtreff in Düsseldorf ja schon halbwegs gut per Videochat abhalten können. Ich habe jetzt eine bessere Plattform entdeckt und in der freien Version kann man 40 min „kletsen“ (Zoom)

Ah, schön! Ja, Zoom ist auch das Werkzeug meiner Wahl. Hättest du eventuell Lust, einen virtuelles Forumstreffen auszuprobieren?

Ja graag, wij wilden toch al aanstaande zaterdag een ontmoeting per video doen (stamtafel Düsseldorf). De idee was ook het mischien op het forum te publiceren.

Zullen we zaterdag zeggen vanaf 14.00?

2 „Gefällt mir“

Dat zou super zijn. Ik weet nog niet precies of ik er dan ook bij ben, maar ik ga het proberen.

1 „Gefällt mir“

Ah oké. Ik was nu bezig met google duo en skype. Daar kunnen dan maar 8 of tot 50 mensen met elkaar kletsen (maar je hebt daar helaas een software nodig), dat is dan nu zeker niet meer zo handig :see_no_evil:

In plaats van een ontmoeting, bijvoorbeeld aan een stamtafel, blijven we liever thuis om hier een praatje maken.

Ik nodig jullie uit voor een bijeenkomst met Zoom-Video.

Op zaterdag, 28. maart vanaf 14.00 (Wie later komt, is natuurlijk ook welkom. Maar voorbij is voorbij)
hier gaat het naar de ontmoeting

Meeting-ID: 902 415 947
Passwort: 163107

Ik verheug me op je

Het zou mooi zijn als iedereen zijn voornaam en de forumnaam gebruikt.
bijv. Leonard - leon-art

@Peter1 bedankt voor het voorstel

4 „Gefällt mir“

Dat lijkt me heel leuk Leonard, maar helaas kan ik op de deze tijd niet aan mijn laptop gaan, vandaag is het nog mooi weer en willen we gaan wandelen na het middageten.
Als je de hele tijd binnen moet zitten, wil je graag naar buiten toe en morgen schijnt het weer koud en regenachtig te worden.
Veel succes met de conferentie.

Het moet heten: Ik verheug me op jullie !

1 „Gefällt mir“

Ja, wij gaan ook een beetje wandelen … nou ja … eerder sluipen. :snail:

Maar veel plezier vanmiddag.

1 „Gefällt mir“

Zo, de eerste video-ontmoeting was er vandaag en het was succesvol. Alle leden zijn ook vaak stamgast bij de stamtafel in Düsseldorf. Vanwege het mooi weer hebben enkele leden hun deelname afgelast. Omdat het morgen slecht weer zal komen, zijn we overeen gekomen dat we morgen op zondagnamiddag nog eens bij elkaar komen.

Ik nodig jullie uit voor een bijeenkomst met Zoom-Video.

Op zondag, 29. maart vanaf 15.00 (Wie later komt, is natuurlijk ook welkom. Maar voorbij is voorbij)
hier gaat het naar de ontmoeting

Meeting-ID: 902 415 947
Passwort: 163107

Ik verheug me op jou en ik verheug me op jullie.

5 „Gefällt mir“

Het was gezellig en zeker voor herhaling vatbaar :+1:

4 „Gefällt mir“

Ik ben het met Leonard en Peter eens! :+1:

2 „Gefällt mir“

Maar waarom blijf je „je“ schrijven, je wilt toch meerdere zien en spreekt eveneens meerdere aan?
Dus jullie !

2 „Gefällt mir“

Ik heb het helaas niet eerder gezien dan nu. Ik hoop dat ik het morgen kan halen.

1 „Gefällt mir“

Ja, maar ik verheug me op elk lid apart

2 „Gefällt mir“

Dan moet je „jou“ schrijven !

3 „Gefällt mir“

Hartstikke leuk idee. Ik zal eens zien of ik er vandaag bij kan zijn (afhankelijk van de latere planning met de kinderen).

Zelf geef ik ook les via Zoom (heb een licentie), maar via de gratis versie kun je al heel veel.

Misschien tot later, zou leuk zijn!

1 „Gefällt mir“

Hoi allemaal,

De ontmoeting was heel leuk. We hebben lekker veel in het Nederlands (en Duits) gekletst en mooie gesprekken gehad. Tussendoor waren we zelfs met z’n achten, als ik het goed heb onthouden. Zo konden wel een beetje bij elkaar zijn in deze rare tijden. Het was dus wel een succes :wink:

Volgende zaterdag willen we dit graag nog een keer herhalen, als jullie dus zin in hebben om mee te doen: graag een plekje in jullie kalender vrijhouden! :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Hoi Jessi,
Heb je het nu over vandaag of gisteren ?
Ik wil best meedoen, maar gisteren was ik bij dat mooie weer aan het wandelen en vandaag waren we ondanks het uitgangsverbod bij onze kinderen en kleinkinderen.
Wie hebben er allemaal meegedaan, ben ik wel benieuwd naar ?

groet van Hans