Verhaal geschreven door iedereen die interesse heeft

Er was eens een mooie jonge vrouw…

1 „Gefällt mir“

… op zoek naar een rijke man.

Zij zocht in Beieren, maar verstond de mannen niet of nauwelijks…

2 „Gefällt mir“

Maar ze bleef bezig met haar plan

Ze zocht en zocht en dan gebeurde het: Wie is dat dan? Is dat een Nederlander, hier in Beieren?

die verstaanbaar Duits sprak maar zo arm was als een kerkrat…

1 „Gefällt mir“

Ze was een heel lui meisje en was te traag om elders na een rijke man te zoeken. Daarom moest ze iets verzinnen.

Haar beste ideeën kwamen altijd in de bergen. En dus trok ze haar wandelschoenen aan en ging op pad.

1 „Gefällt mir“

Halverwege de berg op, kwam haar een kleine, lelijke berggeest tegen…

…die tegen haar zei; Ga verder je zal heel gelukkig worden maar…

… er zijn nog enkele taken die je moet oplossen.

En je mag niet Google raadplegen.

2 „Gefällt mir“

Nu luister goed! Mijn eerste taak voor jou is ……

" Dan zeg maar even snel wat ik moet doen" riep ze.
" Hé, he, nu stop maar even met zeuren, wees maar niet zo ongeduldig, lieve meid, en luister goed naar wat ik je probeer te vertellen" .

…ten eerste moet je jouw hoge hakken uittrekken en goeie bergschoenen gaan aantrekken…

1 „Gefällt mir“

„Wat??? Ik heb deze mooie schoenen toch extra bij Gucchi gekocht. Weet je niet hoe duur die zijn?
Nou, als het dan moet, zal ik wel door de zure appel heen moeten bijten. En hoe gaat 't dan verder, zeg?“

1 „Gefällt mir“

‚Doe wat ik heb gezegd, kom terug en breng ook de arme Nederlander mee.‘

Goed dan ga ik weer naar beneden, koop een paar stevige schoenen en kijk of die armoedzaaier er nog is.

Een tijdje later: ‚Hoi, Nederlander, ik ben terug‘ ‚Zie daar, het rijke Gucchi-meisje! Met vuile wandelschoenen. Wat wil je?‘ ‚Ik moet je naar de berggeest brengen‘ zegt ons meisje. ‚Kom je met me mee?’

„Berggeest, nee hoor, waar heb je het nu over? Ik geloof niet aan zo’n hersenschim, en bovendien heb ik helemaal geen zin in dat stomme geklauter.“