Verhaal geschreven door iedereen die interesse heeft

Ben je op zoek naar een chequeboek op twee benen, humoristisch en gevoelig of niet?

Jemig! Stop met dat gelul en kom gewoon mee!

Nee, ik heb er geen behoefde aan. En bovendien rijd ik morgenochtend naar Amsterdam. En nu ga maar weg…

En wat nu? Geen man, geen geld, geen berggeest! - Maar vooruit met de geit! Ergens zal toch wel de juiste vent te vinden zijn!

Wanhopig slenterde ze het pad af. Plots keek ze in de ogen van een hond, die zich meteen tegen haar aan drukte en haar geïnteresseerd aankeek.

Wie ben jij dan? Ben jij een betoverde, rijke Nederlander?

Het hondje leek op een straaltje hoop. Waar een hond is,zou toch ook wel een baasje zijn.

Ze had er net over nagedacht toen ze gestage rennende stappen hoorde en een man in een sportieve outfit, een beetje bezweet maar met de helderste blauwe ogen, op haar af kwam rennen. Goedemorgen, ik zie dat je mijn hond al hebt ontmoet.

Oh, dat is toch niet te geloven! Waar komt die den nu zo snel vandaan?

Heb je geen idee meer wat te schrijven?

Ik ben op vakantie met mijn hond en ga 's ochtends altijd joggen door het bos. Wil je met mij ontbijten? Ik zou blij zijn.

Goed hoor, dan kom ik langs. In welk hotel ben je en laat het ontbijt maar op de kamer komen tegen een uur of acht, ik kom een half uurtje eerder om je te wekken. Hopelijk heeft je hond er niets op tegen, die zet ik even op het balkon.

O,o jonge man, denk je niet dat je ietsje te snel bent?

1 „Gefällt mir“

Welnee, die vrouwen op haar leeftjd zijn maar moeilijk wakker te krijgen met de normale middelen.

Dat is toch weleens een iets vreemde gast! Ik zal maar liefst ergens anders gaan zoeken naar de juiste vent.

maar ja waar vind ik die heden ten dage ?

Beste Hans, dank je wel voor de moeite, maar
deze zin is een zin in de indicatief met een duidelijke intentie iets te doen, wat dan ook.
en niet.
in de conjunctief.
Dus lat 'm maar zo staan als 'ie is.