Verena's oefeningen

Maar je zegt weer wel dat je het probleem nader wilt bekijken

Ik denk dat het iets met overdrachtelijke taalgebruik te maken heeft. Ik weet het niet🤔

Mensen kunnen dichter bij elkaar komen, en mensen kunnen nader tot elkaar komen. Het eerste betekent dat de afstand in meters kleiner wordt. Het tweede betekent dat ze meer begrip voor elkaar krijgen: oftewel de geestelijke afstand wordt kleiner.

6 „Gefällt mir“

Je hebt het heel goed uitgelegd, @Peter1. Zo heb heb ik dat ook in mijn gedachten gehad, nadat je mijn zin heeft verbeterd! Maar ik was niet zeker. :grinning:

2 „Gefällt mir“
Für Verena

…nadat je mijn zin hebt verbeterd! Maar ik wist het niet zeker.

2 „Gefällt mir“
Voor Kitty

Ja, ik weet het wel: Je hebt. Één van mijn lievelingsfouten. :scream: Je hebt, je hebt, je hebt …

1 „Gefällt mir“
Voor Kitty

Ik bedoel: Diese Seite ist vielleicht für den ‘einen oder anderen’ interessant. Hoe kan ik dat in het Nederlands zeggen? :thinking:

1 „Gefällt mir“

Maar deze site is misschien ook voor anderen interessant.

ik had er vandaag niet één goed. Moet maar snel gaan bijleren … heb je nog plek @alex :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Lieve @Peter1, Je hebt altijd zo moelijke woorden. Jouw ‘Does’ kan ik ook weer niet vinden. Ook google wilde me niet helpen. Heeft het iets met een hond ze maken??? Of heb je alleen maar het plaatje zo leuk gevonden??

Een does is een Pudel @VerenaE :wink:

2 „Gefällt mir“

Hoi Verena,

Hier kunt je woorden invoeren die je niet kent.

http://www.watbetekenthet.nl/?s=does

2 „Gefällt mir“
taaltip @VerenaE
2 „Gefällt mir“

Bedankt Andrea, werde ich beim nächsten Wort (welches ich nirgends finden kann) einmal ausprobieren.

2 „Gefällt mir“

Ik weet ook niet of de link goed is, omdat ik het pas vandaag heb gevonden.

Met online woordenboeken heb ik ook geen goede ervaringen opgedaan. je kunt er niet op vertrouwen.

Ik doe het meestal zo dat als ik geen woord weet, ik het opschrijf om te googlen.

Dus het „onbekende woord“ en „betekenis“.

Bijvoorbeeld: zelfrijzend bakmeel

Dit heeft als voordeel dat ik de uitleg in het Nederlands kan lezen en dus ook kan leren.

2 „Gefällt mir“

Heel goed geschreven. ditto! Ik denk ook dat het niet belangrijk is of een tekst absoluut zonder fouten is geschreven. Belangrijk is dat men alles goed kan begrijpen en dat de schrijfstijl interessant en vol afwisselingen is. Natuurlijk mogen er niet té veel fouten in zitten en de grammatica mag ook niet vol van fouten zijn. En dat is jou toch heel goed gelukt. :+1: En met de tijd gaat het beetje bij beetje altijd verder vooruit.
( wat ook kan: En met de tijd zal het stapje voor stapje ook steeds beter gaan. )
:smirk: (En ik heb net ook weer eens een kleine tekst geschreven :stuck_out_tongue_winking_eye:).

2 „Gefällt mir“

Bedankt @Peter1 voor de verbeteringen. Dit keer is mijn tekst zonder té veel fouten uitgevallen. :grin: Is het toeval of heb ik er toch nog iets bij geleerd? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 „Gefällt mir“

Dat hoop ik ook altijd :slight_smile:
Maar ik ben ik er achter gekomen dat ik helaas echt hardleers ben. Maar ook een optimist! Ik doe er gewoon wat langer over :wink:

3 „Gefällt mir“

Ik ben blij dat er ook anderen zijn die dit soort dingen ‚vergeten‘ :wink:

2 „Gefällt mir“

:scream: :rage: :sob: Nee, ik leer er toch niets meer bij!

Ik hoop toch echt dat we :older_woman: :older_man: alleen wat langzamer leren en misschien iets meer moeite moeten doen. Ik heb de hoop nog niet opgegeven :wink:

2 „Gefällt mir“

:+1: Ik hoop dat je gelijk hebt! Maar misschien moeten we toch een beetje opschieten?:older_woman: :older_man: :soon: :skull: :skull:
Nee, daar willen we nog niet aan denken. :grin:

2 „Gefällt mir“

Verena (en Peter), maak je geen zorgen: Je doet het prima :+1: :rose:

2 „Gefällt mir“