"Temperaturunterschiede" 🌡

Dat heb je heel mooi gezegd, @Ursula!

@Ursula: zullen we een rubriek met poëzie beginnen? Volgens mij heb je talent. Ik doe graag met je mee (ik probeer het in ieder geval J). In de rubriek kunnen mensen gedichtjes schrijven, of we doen iets (een spel) met rijmen? Wat denk je ervan?

2 „GefĂ€llt mir“

Eigenlijk denk ik dat ik niet zo poetisch aangelegd ben, maar ik ben akkord om het te probeeren. Misschien ontdekke ik eigene talenten die ik tot nu nog niet ken :slight_smile:

2 „GefĂ€llt mir“

Inderdaad @Ursula, wie weet ontdek je tot nu toe verborgen talenten 


Jetzt bist du wieder dran @ralf :wink: Ich bin schon gespannt, was du dir ausdenkst.

De zomer is geleden
om die reden
gaan we de herfst genieten
en zullen in Nederland fietsen.
Logeren op een scheepje bij nacht
dat is een nieuwe ervaring die ons verwacht.:relaxed:

3 „GefĂ€llt mir“

Heel goed Ursula!

Heel veel plezier op jullie fietstocht.

Leuk Ursula, dat je zo rijmt,
en de woorden aan elkaar lijmt,
zelf houd ik ook van woorden aan elkaar binden,
al was ik de laatste tijd erg druk,
en werkte ik me een ongeluk,
waardoor ik weinig gelegenheid had om mooie woorden te vinden


2 „GefĂ€llt mir“

Met een beetje ondersteuning van: http://www.rijmwoordenboek.nl/ :sweat_smile:

Had/Heb je een leuke vakantie trouwens @Ursula?

Afgelopen zondag (gisteren) was ik in Amsterdam en schitterend weer gehad. Voor het eerst in mijn leven (eindelijk) ook eens een grachtenrondvaart in Amsterdam gedaan. Leuk leuk :smiley:

Het was in de zon zo’n 14 graden en we hebben heel veel zon gehad.

Groetjes!

2 „GefĂ€llt mir“

Er is in Amsterdam ook een museumboot. Met een soort hop-on-hop-off systeem, zodat je met de boot naar je favoriete bestemming kunt varen.

3 „GefĂ€llt mir“

Hoi Annemarie, inderdaad, die heb ik ook gezien. De prijzen variëren trouwens nog wel. Voor de rondvaart heb ik iets van 12 euro betaald. Maar er waren er ook die wel 22 euro vroegen. Maar rondvaart duurde trouwens een uur, vond ik prima.

1 „GefĂ€llt mir“

Hier in Aken was het fantastisch herfstweer afgelopen weekend. Deze foto heb ik gisteren gemaakt:

Heeft iemand anders nog van de warme oktoberdag genoten? En misschien nog wel een mooie foto erbij voor ons? @Sarah @Alexandra @Oliver @Stefano @Angela

Fijne dag!

3 „GefĂ€llt mir“

Hoi Ralf!

Ook in het Geuldal was het fantastisch weer afgelopen weekend.
Er zijn leuke wandelrouten en mooie plekjes om buiten te zitten, bijvoorbeeld in Sippenaeken „Le Barbeau“.

2 „GefĂ€llt mir“

Sorry! Te snel!

Fijne dag nog!

Groetjes
Alexandra

1 „GefĂ€llt mir“

Hoi Alexandra, ha, wat leuk! Ja, het Geuldal is echt schitterend, heerlijk om te wandelen, te fietsen, en ontspannen. En voor mij als Noord-Brabander is een heuvellandschap sowieso al meteen een feest. “Le Barbeau” kende ik nog niet, bedankt voor de tip! :smiley: Komt op mijn to-do-lijstje te staan.
Een fijne dag!
Groetjes,
Ralf

Ja, we hadden een leuke vakantie. Deze combinatie van logeren op een scheepje en fietsen zonder bepakking tot de volgende aanlegplaats van de scheepje vonden we heel leuk. De crew was heel vriendelijk, het eten was lekker en we hadden veel plezier met enkele van de meereizende. Toen we gefietst zijn heeft het maar een keer geregend. Het was een goed ervaring, we zullen een zulke reis zekker weer ondernemen.

2 „GefĂ€llt mir“

Leuk om te horen, Ursula! In welk land was je eigenlijk onderweg? Of had je dat al geschreven en zie ik het over het hoofd?

1 „GefĂ€llt mir“

@Ursula was in Nederland @ralf. Dat had ze hier boven in deze (inmiddels vrij lange) thread geschreven.

Vandaag ( 8 november) is hier in Hannover de eerste sneeuw gevallen 


1 „GefĂ€llt mir“

Hoi Alex, haha, heel leuk, het ziet er ook echt koud uit. In Aken heb ik helaas nog geen sneeuwvlokje gezien :frowning:
Wel zit ik nu in een collegezaal waar het zo koud is, dat het, bij voldoende vochtigheid, ook zo maar zou kunnen gaan sneeuwen. :wink:

1 „GefĂ€llt mir“