Stammtisch Amsterdam

Ich habe heute zum ersten Mal am Amsterdammer Sprachstammtisch teilgenenommen. Wir waren da mit vier Studenten (zwei aus meinem Studium Duitslandstudies) und eine Muttersprachlerin (45+) mit ihrer Freundin. Ich habe gelernt, wie ich bisschen aussprechen muss. :grin:
Ich glaube, der nächste Termin ist in November.
Wir haben aber nur Deutsch geredet.

4 „Gefällt mir“

Guten Morgen Peter, wo in Amsterdam ist das ? und wie spricht er ?:joy:

Die Lösung vielleicht ?

2 „Gefällt mir“

Wirklich sehr hilfreich!

Hallo, Peter,

ich kann es mir gut vorstellen, dass “bisschen” für Niederländer total schwer ist. Es wird ja fast wie “misschien” geschrieben, aber völlig anders gesprochen. Sehr gut, wenn ihr nur Deutsch redet.

1 „Gefällt mir“

14 mei is er weer een.

1 „Gefällt mir“

Heute!
Bist Du regelmäßig dabei - ben je regelmatig daar?

Ich bin dort ein paar Mal gewesen. Heute konnte ich nicht dabei sein.
Wenn Leute aus dem Forum sich da verabreden wollen, dann bin ich dabei.

Danke vielmals für den Tipp,@Peter1; ob es klappt, weiß ich noch nicht- aber dass es das überhaupt gibt …! Schön zu wissen :hugs:

1 „Gefällt mir“

5 November is er weer een Sprachstammtisch in Amsterdam

2 „Gefällt mir“

zijn er eventueel nog mensen die interesse hebben? Niet dat je je moet aanmelden of zo. Het is gratis, maar je moet je eigen drankjes betalen :grin:

2 „Gefällt mir“

Dat klinkt heel interessant. Misschien zou ik het een keer moeten proberen.

Hallo Peter,

Heb jij het makkelijk kunnen vinden ?
Mijn vrouw en ik waren 14 dagen geleden 3 dagen in Mokum uitgenodigd bij vrienden en zijn veel door de stad gelopen o.a. langs Artis naar de Nieuwe Achtergracht omdat onze vriend daar is opgegroeid.
Bij deze wandeling merkte ik op dat daar op 168 het CREA café ergens moest zijn, we hebben niet expliciet gezocht, maar gezien hebben we het niet.
Het moet binnen een groot gebouw zijn volgens mij en waarschijnlijk als je dichterbij komt makkelijk te vinden, wij liepen echter aan de oneven kant van de gracht.
Misschien kan je een tip geven, het kan best zijn dat ik iets over het hoofd gezien heb met al die mooie dames op het trottoir. :grinning:

3 „Gefällt mir“

Google :wink:

Daar zie ik ook niet meer !

Ik zal een foto voor je maken :wink:

2 „Gefällt mir“

Afgelopen dinsdagavond was er weer een stammtisch in Amsterdam. Op grond van Peter’s reclame waren wij er met z’n tweeën van het forum bij. Wij hadden dicht bij ‘De Dam’ afgesproken en omdat het nog te vroeg was voor de officieële bijeenkomst zijn wij nog een kopje koffie wezen drinken, zogezegd een mini-stamtafel vooraf. Maar al snel werd het tijd om naar de ‘echte’ stamtafel te gaan.

Het was maar een klein stukje lopen door het heel mooi kerstversierde Amsterdam tot wij iets te laat bij het café arriveerden. Aanwezig waren enkele studenten Duits, een Duitse studente en een Duitsdocente, die zowel Nederlands als ook Duits zonder accent sprak. Dus werd er in allebei de talen spontaan door elkaar gesproken. De sfeer was heel gezellig en dat verleidt tot een herhaling.

Na en glaasje bier ‘op de valreep’ in het stationscafé reden wij forumsleden weer terug naar huis. Voor één van ons was het de laatse trein van de dag.

7 „Gefällt mir“

en voor de andere ?

Echt een heel leuk bericht en heb het met plezier gelezen. Jammer dat ik zover weg ben van al die stamtafels. Vorige week had ik eveneens een mini-mini-stamtafel in het verre Beieren met een aardige dame van het forum, wier naam ik niet wil noemen omdat ik niet weet of ze dat goed vindt. Het was gezellig in ieder geval en ook leuk om eens iemand te mogen leren kennen van het forum.
Peter, denk je nog aan de beloofde foto !

Hoi Hans,

Op de foto linksonder zijn achter onze hoofden de lichtjes van de reclame van het Cees café te zien. Op de onderstaande foto is hetzelfde te zien, maar het café valt net weg . Het is 50 meter links van de hoofdingang.

Beide Stammtische waren erg gezellig :+1::de::netherlands:
Een leuk berichtje :+1::+1::+1:

3 „Gefällt mir“