Schönen Tag gehabt? - Heb je een fijne dag gehad?

Ich wünsche dir sehr gute Ferien Jessi mit viel Ruhe und Spass! :sunny:
Grüsse Italien von mir! :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Ik ben vandaag in de buurt van de Drielandenpunt gewandeld. De Drielandenpunt is de plek waar Nederland, Duitsland en België aan elkaar grenzen. Dat is een mooie landschap en ook historisch heel interessant. Tot 1920 was het nog wel een Vierlandenpunt, omdat er een kleine „dwergstaat“ bestond die Neutraal Moresnet heette. Dat was een region waarover Nederland en Pruisen in het congres van Wenen niet eens konden worden, dus hebben ze een neutrale staat opgericht die zowel van Nederland (later België) en van Pruisen (later Duitsland) werd bestuurd. Naar de Eerste Wereldoorlog werd Neutraal Moresnet een deel van België. De regio van de Drielandenpunt was ook naar de Tweede Wereldoorlog nog heel belangrijk voor smokkelaars die bijvoorbeeld koffie van Nederland en België naar Duitsland brachten.

4 „Gefällt mir“

Klinkt goed, Oliver. Ik was er nog nooit, in het vroegere Moresnet (geloof ik tenminste J). Is een leuk idee voor een wandeling, bedankt :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

het punt → der Ort
de punt → die Spitze

3 „Gefällt mir“

Mist, da war ich zu flüchtig, ich hatte extra nachgeschaut und de punt stand als erstes in mijnwoordenboek… :sweat_smile:

Daar zouden we best wel eens met z’n allen kunnen gaan wandelen!
Een alternatief Treffen?
Het ligt zo dicht bij Aken dat vervoer altijd te regelen is.
@alex , @ralf , @oliver

4 „Gefällt mir“

Heute war der Flötenunterricht besonders schön. Wir haben Duette von Giuseppe Gariboldi gespielt.

4 „Gefällt mir“

Hoi Jan, ik heb gereageerd in ‚forum bijeenkomsten in Aken‘.

2 „Gefällt mir“

Wat leuk, Wolfgang…ik ga zo Duette eens op Spotify opzoeken :slight_smile: Ik speel eigenlijk graag gitaar (ben beginner), maar heb het ding al een half jaar niet meer aangeraakt…

2 „Gefällt mir“

Gariboldi hat schönes, aber nicht gerade einfaches, geschrieben.
Ralf, dann entstaube Deine Gitarre und … auf geht’s. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Even wat indrukken van mijn vakantie in Zuid-Tirol… op mijn instagram-account kunnen jullie nog meer foto’s zien (ik hoop dat ik dat mag vertellen… :wink: het is nog steeds moeilijk met een smartphone foto’s up te loaden op het forum).

Bozen:

https://www.instagram.com/p/BZ6y7xihLC3/?taken-by=goodbyeroutine

Schenna:

https://www.instagram.com/p/BZ1ROFHhw46/?taken-by=goodbyeroutine

Ritten - Oberbozen (Blick auf einen Teil der Dolomiten :slight_smile: ):

https://www.instagram.com/p/BZ6Yak4Bp2M/?taken-by=goodbyeroutine

9 „Gefällt mir“

Wat schitterende foto’s @GoodbyeRoutine :+1::clap:

1 „Gefällt mir“

Mooie foto’s joh! Wat een kleuren :slight_smile:

Fotos uploaden an sich geht prima, mobil. Das Hindernis ist wohl eher die Größenbeschränkung, die wir hier haben (und damit wir sicherstellen, dass unser Speicherplatz auf dem Server nicht zu schnell erschöpft ist). Aktuelle Smartphones machen inzwischen fast genauso große Bilder wie “echte” Kameras.

Anyway, fijn dat je weer onder ons waart, Jessi :wink:

2 „Gefällt mir“

Prachtige foto’s Jessi… :smile:

Ik ging altijd skiën in de Dolomiten.
Bolzano ken ik ook goed. :wink:

De foto’s op instagram zijn minstens zo mooi.

1 „Gefällt mir“

Och Jessi, das kannst du mir doch nicht antun. Ich will dahin, jetzt sofort!

3 „Gefällt mir“

Der vorderste Berg auf dem dritten Foto ist übrigens der Schlern, wo wir eigentlich dieses Jahr Urlaub machen wollten. Vielleicht klappt’s ja nächstes Jahr.

2 „Gefällt mir“

Hahaha… wenn dein niederländisches “Guten Morgen” an der Supermarktkasse in Venlo scheinbar in der Frühe (und als erstes Wort am Tag) noch leicht Deutsch klingt und die Kassiererin dir nur noch auf Deutsch antwortet (Wechselgeld, Tasche). Du dann aber beim Niederländischen bleibst, sie dich nach zwei Sätzen anguckt, anfängt zu stutzen, fast errötet vor “Scham” und sagt: “Oh mein Gott!! Entschuldigung!! Ich habe erst gedacht, Sie wären eine Deutsche!” :joy:

9 „Gefällt mir“

Vandaag om zes uur door de kleinste gewekt, maar de bedrust tot nog tot zeven uur kunnen rekken. Daarna opgeruimd, een wandeling onder een mooi winterzonnetje gemaakt met een warme wafel als tussendoortje, weer opgeruimd, geknutseld met mijn vriendin en kinderen, eten gekookt, dansles gehad, weer opgeruimd…dat was mijn dag ongeveer. Nu alweer tijd om zo naar bed te gaan (eerst nog opruimen J) :sleeping:

2 „Gefällt mir“

Complimenten, Jessi, dat is de juiste manier om het te doen!

Gewoon stug doorgaan met Nederlands praten :slight_smile:

En hartstikke leuk dat de caissière écht dacht dat je Nederlandse was.

3 „Gefällt mir“
1 „Gefällt mir“