Schönen Tag gehabt? - Heb je een fijne dag gehad?

Gisteren hebben we het terras tot in de laatste hoek (ik wil zeggen : heeeeeel grondig) schoongemaakt.
Er staat een grote kist, waar ik onder andere enkele dingetjes voor de tuin bewaar ( schop, scharen, kleine hark enz.)
Jaren geleden had ik daar ook tuinklompen neergezet (hereingestellt?).
Toen we gisteren aan het opruimen waren , vond ik naast waterspeelgoed van de kinderen (die zijn inmiddels bijna 15 en 19 :wink:), in de schoenen een nest, door muizen gemaakt, gevonden, en een heleboel schillen van zonnebloempitten (dus er moet ooit ook vogelvoer in de kist opgeslagen geweest zijn ).

Als beloning voor het harde werk (bij gevoeld meer dan 35 graden in de zon op het terras), hebben we vervolgens lekker in de schaduw gezeten en in de tuin gebarbecued.

Kan misschien iemand mijn tekst corrigeren? Ik vind het vandaag heel erg moeilijk de juiste Nederlandse woorden te vinden.
P.S. Kennen jullie dat ook? Dat het op enkele dagen redelijk lukt in het Nederlands te schrijven en dat soms de simpele woorden ontbreken? :unamused:

2 „Gefällt mir“

Dat ligt vast aan de warmte, Rike :wink: Er valt echter helemaal niet zo veel te verbeteren, want je tekst is al hartstikke goed.

Hier een paar kleine dingetjes:

tot in de laatste hoek
shop – > schop
neergezet (één woord)
toen we gisteren aan het opruimen waren (beim Aufräumen waren), vond (einfache Vergangenheit)/Imperfekt) ik in de schoenen een nest, door muizen gemaakt …

1 „Gefällt mir“

Hartstikke bedankt Alex :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Eigenlijk had ik dus afgelopen zondag naar de Rursee willen gaan, maar dat plan is helaas in het (regen)water gevallen :unamused: We zijn toen in plaats daarvan naar de Blausteinsee gegaan, dat lag dichterbij en het weer was er beter. De Eifel heeft toch een soort van eigen microklimaat…
Wel ben ik vergeten om foto’s van de Blausteinsee te maken…volgende keer beter :innocent:

1 „Gefällt mir“

Jammer, ik had graag naar wat foto’s van het Roerstuwmeer willen kijken. Wij waren trouwens weer aan de Roer, deze keer een heel erg leuke wandeling van Mützenich en terug. Hier een plaatje:

En hier nog een plaatje van de Richelsley:

En nu @ralf gauw terug naar de Blausteinsee en wat foto’s nemen!

3 „Gefällt mir“

Vandaag lekker bij Der Holländer gegeten. Stilecht meinen Geburtstag in einem niederländischen Ambiente verbracht, wenn auch in Deutschland. Den runden Geburtstag musste ich quasi so feiern, weil ich meinen aller-, allerersten Geburtstag auch in den Niederlanden gefeiert habe :wink: Lustig war, dass meine Eltern damals, an meinem ersten Geburtstag, mit der niederländischen Geburtstagskultur in Berührung kamen, sprich, dass man auch den Familienmitgliedern gratuliert. Genau das ist dann heute wieder passiert. Total witzig :wink:

3 „Gefällt mir“

He wat leuk, Jessi. Ben je jarig vandaag?

Hiep hiep hiep … hoera !!! :gift: :birthday: :tada: :champagne:

2 „Gefällt mir“

Gefeliciteerd! :tada:

en trouwens, warom is iemand Sara als zij 50 wordt? :nerd:

edit:
“holländer” klein geschrieben und das a mit den Punkten darauf benutzt, sehr inkonsequent :smiley:

3 „Gefällt mir“

Ja… :see_no_evil: Dank jullie @alex en @Rustaaagh

@Rustaaagh maar in een logo ziet dat wel beter uit… :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Gefeliciteerd!

Wo ich gerade den Imbiss “Der Holländer” sehe, wenn man über die A31 fährt, gibt es irgendwo im Emsland, ich weiß nicht mehr genau wo, auch ein großes Hinweisschild neben der Autobahn, auf dem für einen holländischen Imbiss geworben wird. Oder ist das vielleicht sogar dieser Imbiss?

3 „Gefällt mir“

Danke, @JohannesH . Nein, der wird es vermutlich nicht sein. Dieser hier liegt mitten im Ruhrgebiet. Direkt bei mir ums Eck quasi. Wenn ich ganz dolles Fern-/ Heimweh habe, bin ich ab und zu sehr glücklich darüber.

1 „Gefällt mir“

Ganz herzliche Glückwünsche zum Geburtstag, Jessi.

1 „Gefällt mir“

Danke, @Saylana :slight_smile:

Nou, voor de meeste mensen ist het nog een dagje werken en dan weer een dagje vrij, hé?! :slight_smile: Mooi, toch?! Lekker daarnaar uitkijken… :wink:

Oef, een kwartiertje te laat, maar nog van harte gefeliciteerd Jessi! Hopelijk had je een fijne dag. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Herzlichen Glückwunsch nachträglich, Jessi!

Oder, auf Niederländisch: Nog gefeliciteerd met je verjaardag :slight_smile: :champagne:

3 „Gefällt mir“

Ook namens mij nog van harte gefeliciteerd, Jessi :tulip:
Hartstikke leuk dat je je verjaardag in een Nederlandse omgeving gevierd hebt en bovendien ook op het forum :blush: Je bent de eerste die hier haar verjaardagswensen in ontvangst neemt, heel leuk en bijzonder ook voor ons allemaal. Ik mag natuurlijk niet vragen hoe jong/oud je bent geworden…al zou ik dat graag doen. Ik ben namelijk benieuwd of wij op precies dezelfde dag geboren zijn…ik ben gisteren 38 geworden.
Ook vandaag wens ik je weer een prachtige dag!
Groeten uit Aken

1 „Gefällt mir“

Gefeliciteerd met jullie verjaardag @GoodbyeRoutine en @ralf :sunflower:

En wat hebben jullie gegeten Jessie? :wink:
Heb jij ook gevierd, Ralf??

Groetjes
Rike

4 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Rike][quote=“Rike, post:37, topic:617”]
Hast du auch gefeiert, Ralf? --> Heb jij het ook gevierd, Ralf?
[/quote][/details]

2 „Gefällt mir“

Wat een hoop verjaardagen! Alsnog van harte gefeliciteerd, @ralf. :slight_smile: Ook voor jou hoop ik dat je een fijne dag gehad hebt! Hopelijk vallen de laatste loodjes van de verhuizing ook een beetje mee.

Ik zit heerlijk aan het water in Germersheim en neem straks nog een duik! Zal vanavond eens kijken of ik een foto kan uploaden. :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Oh jeetje, ik lees dit allemaal nu pas :hushed:
Alsnog gefeliciteerd, @GoodbyeRoutine en @ralf! :tada:

4 „Gefällt mir“