Schau dir "Niederländisch kurz: das sexy Zuchtschaf" auf YouTube an

Hallo iedereen,
Kent hier iemand misschien Ziko van Dijk? Hij heeft een YouTube-kanaal en maakt korte video’s in het Duits, maar ook in het Nederlands.
Hij spreekt over verschillende onderwerpen uit Nederland en Duitsland en zijn publiek komt uit beide landen.
Hier is zijn nieuwste productie:

Ik vind hij doet een heel goede job met zijn verschillende inhouden, om z’on beetje bij het kennis maken van beide landen te hulpen.
Groetjes Joachim

Hoi Joachim,

soweit ich mich erinnere heißt

Ben je hier bekend? - Kennst du dich hier aus?
Is die hier bekend? - Kennt er sich hier aus?

Ich würde also eher:

Kent hier iemand misschien…

schreiben:-)

Goed geschreven.
Alleen nog een het te veel onder de afdeling:-) Een het verkeerde werkwoord.

Ik vind hij doet één heel goede job.

Of

Ik vind hij doet het heel goed.

Groetjes Silke

1 „Gefällt mir“

Hoi Silke, dank voor je snelle feedback! Het foute „het“ komt van het schrijven over de smartphone, ik heb het helaas niet gezien. Heb je in de video ook bekende inhouden gevonden? Ik denk hier werden onze actueelen leerinhouden op een aandere en interessante manier verklaart.
P.S. Ik heb mijn tekst aangepast met jij voorstellen.

Deine Replik hatte mich motiviert, selbst mal im Internet nach den Ausdrücken zu suchen. Ich merke, dass das Forum eine prima Möglichkeit bietet, um zu üben und auch den Luxus des Feedbacks mit sich bringt. Sehr schön !!!

1 „Gefällt mir“

Ja stimmt:-)

Man sagt beim erklären eher uitleggen

Dus leg ik de inhouden van de cursus uit.

Warum weiß ich aber nicht. @alex ?

Een fijne zondag
Silke

Ich weiß es auch nicht, Silke :wink: Uitleggen ist nun mal das Verb, das wir Niederländerinnen und Niederländer am Ehesten nutzen, wenn wir etwas erklären wollen.

Das Verb verklaren nutzt man im Niederländischen zum Beispiel, wenn es darum geht, eine (mehr oder weniger offizielle) Aussage zu treffen?

Voor de politie verklaarde ze dat ze op het moment van de inbraak niet thuis was.

Oder auch …

Alle koekjes zijn op. Hoe verklaar je dat?

Maakt dat het wat duidelijker?

2 „Gefällt mir“

Een kleine tip nog:

Dus: Ik vind dat hij het heel goed doet.

PS: Klasse, dass du hier so aktiv anderen Forumsmitgliedern hilfst, Silke :+1:

2 „Gefällt mir“

Ralf (@ralf) hat es mal prima erklärt. :+1:

1 „Gefällt mir“