Geheugenpaleis - woorden onthouden

Kijk eens. Dit heb ik net gevonden. Lekker in het Nederlands en een mooie manier om woorden te onthouden (dit geldt natuurlijk ook voor de Duitse taal!). Hier wordt het in een video verklaard (en ik ga zeker nooit meer vergeten hoe ik het woordje sap naar het Spaans zou moeten vertalen… je snapt niet wat ik bedoel? Kijk eens naar de video! :wink: ).

En hier is deze bijzondere manier nog eens in een mooi liedje verklaard… Es hat Ohrwurmcharakter :wink:

5 „Gefällt mir“

Wat een leuke video, Jessi, echt goed gevonden! Ik ga hem aan mijn studenten laten zien.

Heeft iemand ook nog tips om woordjes te leren en te onthouden? @IngaCa @andrea @Alexandra @Marjo

[details=Taaltip][quote=“GoodbyeRoutine, post:1, topic:806”]
Hier wordt het in een video (verklaard) uitgelegd . - uitleggen und verklaren kann man beide mit erklären übersetzen, aber im niederländischen gibt es wesentlich unterschiedliche Bedeutungen. Wenn man beschreibt wie etwas funktioniert, benutzt man eher uitleggen. Wenn man aber die Ursachen für etwas benennt, benutzt man eher erklären. Vergleich mal: “In de video wordt uitgelegd hoe je het beste woordjes kunt leren” versus “dat verklaart waarom ik nooit goed woordjes kon leren, ik deed het op een foute manier”. Ich hoffe, ich bin einigermaßen deutlich in meiner … Erklärung (also: uitleg) :smiley:
[/quote]
[/details]

3 „Gefällt mir“