Sail Den Helder & Marinedagen 2017

Vom 22.06.-25.06.2017 findet, wie alle vier Jahre, wieder Sail Den Helder statt. Aus aller Welt kommen einige Segelschiffe eingefahren, die man zum Großteil auch anschauen kann. Man kann an Deck gehen und sich mit den Crews unterhalten. 2013 waren zum Beispiel Segelschiffe aus Mexiko (Cuauhtémoc) oder Portugal (Santa Maria Manuela) dabei und auch dieses Jahr sind wieder einige tolle Schiffe angesagt. 2013 stand beim Sail in auf den Masten der Cuauhtémoc die ganze Crew. Das war wahnsinnig beeindruckend!

Nebenher gibt es eine Kirmes, Segeln lernen für die Kids, ein Feuerwerk am Abend des Samstags usw. Ein volles Programm!

War wirklich toll! Ich war damals an zwei Tagen anwesend :slight_smile:

Zusätzlich finden parallel vom 23.06.-25.06.2017 die Marinedagen statt. Die Koninklijke Marine (KM) gewährt hier Einblicke in ihre Arbeit und -so war es 2013- auch in ihre großen Schiffe. Auch da habe ich viel gesehen und gelernt :slight_smile:

Het is een aanrader! Sollte wer in der Nähe sein: unbedingt hin! Oder hat es von euch vielleicht sogar schon jemand geplant? :slight_smile:

7 „Gefällt mir“

Wo sind die Segler? :wink: @IngaCa @Jolly_Roger @Alexandra @schecke @KevinBakker1988 @Gerd @Rustaaagh ?

3 „Gefällt mir“

Sogar ich als Nicht-Segler fand es wirklich grandios. Drei- und Viermaster sieht man halt sonst mal nicht in jedem Hafen liegen.

Und wann hat man schonmal die Möglichkeit, sich mit den Menschen von der Marine zu unterhalten und sich alles bis ins Detail anzuschauen. :+1:

Zr. Ms. Tromp staat dit jaar in het teken van belevenissen. Wilt u uitkijk of roerganger zijn, missiles afvuren, verbindingen optuigen, Keesje gooien of tros beleggen? Dat kan allemaal aan boord van dit luchtverdedigings- en commandofregat. Kom een kijkje nemen en ervaar hoe het is om bij de marine te werken en aan boord van een schip te leven.
Bron: Onderwerpen | Marinedagen | Defensie.nl

Und es scheint auch wieder einen Survivalparcour zu geben :slight_smile:

Oh, ich darf nicht zu viel schwärmen, sonst bin ich zu traurig, wenn es bei mir dieses Jahr nicht klappt :sweat_smile::see_no_evil:

2 „Gefällt mir“

Ik heb helaas geen tijd er voor :pensive:
Altijd druk met zakelijke dingen.

… auf dem Wasser natürlich… :grin:

5 „Gefällt mir“

Klassetipp!!! Wäre genau mein Thema (Wasser, Schiffe etc.) … muß jetzt leider ab Montag ins KKH. - Aber wenn alles gut gehen sollte nächste Woche, werde ich mir die Sail Den Helder eben 2021 anschauen… man muß ja auch Zukunftspläne haben :innocent:

3 „Gefällt mir“

Oha! Dir alles Gute, @Manfred! Genau, es findet regelmäßig alle 4 Jahre statt… lohnt sich wirklich danach uit te kijken :wink:

3 „Gefällt mir“

Da hat Gerd recht: op het water:sunglasses:

Danke für den Tipp, hört sich spannend an. Vielleicht schaffe ich es ja…
Mal sehen, schönen Nachmittag noch…

1 „Gefällt mir“

Ach, Sail… Daar heb ik ook veel goede herinneringen aan! Het is echt een gigantisch evenement. Ik weet nog dat mijn zus als tiener meegevaren is op een van die prachtige schepen - ze gingen via Denemarken en Noorwegen naar Amsterdam. We hebben haar toen opgehaald in Amsterdam en mochten ook even op de boot kijken. Best indrukwekkend, en ik was behoorlijk jaloers! Ben er dit jaar helaas niet bij, maar ik kijk al uit naar de mooie foto’s… :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Ik heb het in de agenda gezet en zou er graag naartoe gaan. Ik weet nog niet 100% zeker of het lukt, maar ik ga het proberen. Bedankt voor de tip! :blush:

2 „Gefällt mir“

Nou, ik ben net mijn koffer aan het pakken… morgen vertrek ik naar Den Helder en mag morgen en overmorgen Sail Den Helder en de Marinedagen bekijken. Ik ben al heel zenuwachtig en verheug me heel erg op het evenement.:anchor:

4 „Gefällt mir“

Heel veel plezier Jessi. :sailboat: (We zullen je missen :cry: :wink: )

2 „Gefällt mir“

Wat cool, @GoodbyeRoutine! Dan verwachten we natuurlijk een (gesproken?) verslag met veel mooie foto’s… :wink: Heel veel plezier daar!

2 „Gefällt mir“

Dank jullie, @Alex en @Maartje! Mijn camera ligt al in mijn koffer… de accu is opgeladen en de sd-kaart is weliswaar niet leeg maar daar is nog ruimte voor een heleboel foto’s :grin:

3 „Gefällt mir“

We kijken ernaar uit :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Heel veel plezier Jessi :relaxed: (je bent zeker al op weg naar Den Helder ;))

3 „Gefällt mir“

Ik ben geen zeiler, maar ik heb over DelfSail in Delfzijl gehoord, dat het ook een grote zeilfestival is. Is er al iemand geweest?

2 „Gefällt mir“

Dank je, @Rike. Ik las het nog toen ik in de trein zat :slight_smile:

De twee dagen in Den Helder waren heel mooi en indrukwekkend. Prachtige tall ships en indrukwekkende schepen van de marine. Heel wat tall ships en schepen van binnen bekeken en met de matrozen gepraat. Hier wat muziek en daar wat muziek… vooral de spontane live session van de Braziliaanse crew op de Cisne Branco was fantastisch. Wat was dat een mooie sfeer! Op zaterdagavond mochten wij nog van een heerlijk vuurwerk genieten. Toen zatten we op de steiger tussen twee taal ships die waren aangemeerd. Wat ik helaas miste was de zon… maar nou :wink:

Ik heb hier en daar wat foto’s gemaakt… die moet ik maar nog bekijken en bewerken. Ze zijn helaas vaak heel donker omdat het de hele tijd bewolkt was… als ik daarmee klaar ben toen ik ze aan jullie :wink:

@JohannesH Dat kwam ik op zaterdag de weten: Sail vindt elk jaar plaats. Harlingen, Amsterdam, Delft en Den Helder (als ik het goed heb onthouden) lossen elkaar daarbij af. In Den Helder vinden dan Sail en de Marinedagen (die volgens mij elk jaar plaatsvinden) op hetzelfde weekend plaats.

2 „Gefällt mir“

Ha Jessi,

Dat klinkt inderdaad naar een geslaagd weekend :slight_smile:

Een freudiaanse verspreking? :wink:

Ja, dass stimmt, so ganz richtig ist das nicht. Es war ein langer Steg, an dem viel Schiffe nebeneinander lagen… so, dass man den Steg hochging und man ein Schiff nach dem anderen sah… also eher schon eine kade. Und da haben wir uns hingesetzt (die Füße zum Wasser baumelnd) und zwischen zwei Schiffen durchgeschaut, um das Feuerwerk anzuschauen :wink: Quasi zwischen Bug und Heck von zwei Schiffen :wink: