Ruth stelt zich voor

Goedemorgen allemaal,

mijn naam is Ruth en ik woon in Mönchengladbach. Ik ben veertig jaar oud, ben getrouwd, heb twee dochters (bijna 15 en 12 jaar oud) en een “stiefdochter” van mijn eigen leeftijd. Die heeft intussen drie kinderen, dus ben ik sinds ruim zeven jaar ook stiefoma. Mijn kleinkinderen noemen me “Oma Ruth”, wat wij allemaal heel grappig vinden. :slight_smile:

Ik werk als schrijver en sinds kort ook als vertaler van Nederlandse literatuur naar het Duits. In augustus ben ik met mijn eerste vertaling van een roman begonnen. Daarvoor zijn goede taalkennissen natuurlijk heel belangrijk. (Ook om contact te kunnen maken met Nederlandse uitgeverijen.) Ik heb het Nederlands tot nu toe autodidactisch geleerd, maar nu zijn bepaalde grenzen bereikt, vooral wat de mondelinge vaardigheden betreft. Daarom volg ik nu een cursus bij Ralf aan de universiteit in Aken.
Ik ben van plan volgend semester met mijn studie naar Keulen te “verhuizen” en daar Nederlandistiek (is dat juist?) en filosofie te gaan studeren.

Mijn hobby’s zijn lezen, breien, fietsen, in het koor zingen en af en toe overdag een lekker dutje doen. :slight_smile: Maar behalve voor het koor heb ik er momenteel helaas nauwelijks tijd voor.

Ik ben heel blij dat ik hier mee mag doen (ik was al lang tevoren een grote fan van de buurtaal-blog!) en verheug me op vele spannende discussies met jullie.

Tot snel,

Ruth

4 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum Ruth!

Je Nederlands is echt super. Wat schrijf je zelf voor boeken eigenlijk?

Leuk dat je ook al plannen hebt met het Nederlands voor komend semester en dat je in Keulen Neerlandistiek wilt gaan studeren. Met filosofie dus; ik ben erg benieuwd naar hoe je die combinatie gaat vinden.

Tot snel! :smiley:

Groetjes,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Hartstikke bedankt voor je welkom, Ralf.