Oh, wat fijn nog eens met je te werken Andrea.
Het is de goede weg om de oplossing te vinden, maar … er zijn meerdere oplossingen mogelijk. Lijsterbes voldoet heel aardig maar er is nog een andere oplossing die iets beter past.
Een tip
“Lijsterbes” zou een antwoord kunnen zijn op “Een gevederd dier (vogel) met een vrucht.”
Ja, ja, ja , daar heb je gelijk in. Het deinen kon je snel als boosdoener op heterdaad als golf betrappen, toevallig of niet. Z’n medeplichtigen, het andere woord voor werk heb je nu in de hoek gedreven, de baan. Hoewel het “aan de slag gaan” ook niet zo verkeerd was,
Ik pleit ervoor dat jij nu weer de openbare orde weer handhaaft.
Ben je aan het oefenen om een detective in het Nederlands te gaan schrijven? :
Dat zal je qua taal best lukken. Hier nog een paar tipjes:
daar heb je gelijk in
het andere woord
dat jij … handhaaft.
dat jij nu de openbare orde weer handhaafd => Is niet fout, maar ik zou schrijven: … dat jij nu weer de orde handhaaft.
Dat lijkt me trouwens geen leuk baantje. Ik verzin liever een nieuwe opgave. hi.
Het is erg leuk om te zien hoe je je in het Nederlands kan uitdrukken. Nu is het bedenken van een verhaal geen eenvoudige zaak, maar, wie weet, lukt het je. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt.
Laat “vierdaagse” maar buiten beschouwing. (Ik heb “vierdaagse” maar verwijderd, dat was misschien een beetje moeilijk. Dat is een vierdaagse wandeltocht rond Nijmegen, een jaarlijks evenement dat nu plaatsvindt.)