Planten en dieren - Pflanzen und Tiere

In de stad Utrecht floreerde het onlangs op bijna 300 daken van bushaltes.
De daken werden geplant om bijen en insecten in het midden van de stad aan te trekken.
Ik vind dat interessant. als je op de bus wacht, kan het om je heen gonzen.

5 „Gefällt mir“

Bij een grote Duitse levensmiddeldiscounter hebben wij een zakje met bloemenzaden gekregen om insekten een hulpje te geven. Dit zaad hebben wij in een grote bloemenpot gestrooid. Na een tijdje kwam het eerste groen en vandaag zijn er al 4 bloemetjes in bloei. Het werkt dus. Nu moeten de bijen enz. de bloemetjes allen nog maar ontdekken.
Je kan dus ook zelf de insekten helpen, dat doen zeker vele mensen. Ook als ze alleen maar een balkon hebben.

5 „Gefällt mir“

Ik heb deze foto’s in een park in Vietnam genomen. Jammer genoeg heeft mijn mobieltje niet zo’n goede camera.

! IMG00060|666x499

8 „Gefällt mir“

Schöne Bilder!

Jammer genoeg heeft mijn mobieltje niet zo’n goede camera.
Zo een wordt meestal zo’n
Alternatief:
Jammer genoeg is de camera van mijn mobiel niet zo goed.

6 „Gefällt mir“

Bedankt Peter.

Blijkbaar bestaat er een mooie relatie tussen de Vietnamese bevolking, milieu, planten en dieren.

5 „Gefällt mir“

Een paar bijzondere bomen en bloemen uit de openbare tuinen van hetzelfde Vung Tau.

7 „Gefällt mir“

Zomerse gevoelens, Emilian, heel mooi!

1 „Gefällt mir“

Hoi Gabi,
Nu hebben ze het droog seizoen hier en geven ze de planten regelmatig water om de planten gezond en mooi te houden. Ik ben overtuigd dat ze groote liefhebbers van planten en mooie tuinen zijn. Dit is maar een klein gedeeltelijk bewijs. :slight_smile:
Maar je hebt gelijk, er is altijd zomer hier.

1 „Gefällt mir“

Nu en tegenwoordig betekenen niet altijd hetzelfde.
En een paar andere veranderingen

1 „Gefällt mir“

Nog een paar plaatjes voor dit weekend.

6 „Gefällt mir“

Mooi. Hier aan de kust in NL is het alleen maar nat, grijs en grauw.

1 „Gefällt mir“

Prachtig, Emilian!

1 „Gefällt mir“

Sommige van mijn laatste foto’s uit Vietnam.
Voor deze feestdagen ben ik deze keer thuis.

6 „Gefällt mir“

Hartstikke mooi, @estarling Emilian. Geniet van je tijd thuis en met jouw familie!

Prettige kerstagen voor je en voor allen hier!

Groetjes
Gabi

3 „Gefällt mir“

@Toetje Hartstikke bedankt Gabi! Prettige Kerstdagen voor je en allen hier ook!

1 „Gefällt mir“

Vandaag bij een kleine wandeling bij ons in de buurt met mijn mobieltje gefotografeerd:

8 „Gefällt mir“

Makkelijk om te zien hoe koud deze morgen was Verena. Mooie bevroren natuur. De distel staat nu volledig ijsgenaald en de andere planten lijken met witte verf gespoten.

3 „Gefällt mir“

Tot de sneeuw een slecht weer er kommen kunnen we nog enkele dagen op de kust wandelen.
Het werd al lang voor veel mensen een gewonte om de vogels en de katten erbij te voeden.

6 „Gefällt mir“

Weer topper Emilian!

1 „Gefällt mir“