NL-Café rund um Düsseldorf

**Der nächste Termin ist am: 5.Oktober 2019 um 15 Uhr in der Galerie Burghof in Kaiserswerth.

4 „Gefällt mir“

Ik ben erbij! :blush::sunflower:

4 „Gefällt mir“

Ich bringe noch 2 Niederländer mit, können wir also weniger “fudeln” beim Scrabble spielen :wink:

6 „Gefällt mir“

Ich komme auch

4 „Gefällt mir“

Alvast veel plezier jongens!

3 „Gefällt mir“

Ich bin auch dabei.

1 „Gefällt mir“

Fuddeln tun wir doch eh nie, oder? :wink:

3 „Gefällt mir“

Würden wir nie machen…

3 „Gefällt mir“

Nö, fudeln tun wir doch nicht. Wir sprechen ausgiebig über Regeln …
NL-Unterstützung beim scrabbeln finde ich schon/ schön hilfreich. Prima, dass du für niederländische scrabble-strijd-Partner sorgst, Rike.

3 „Gefällt mir“

Viel Spaß zusammen :beers:

4 „Gefällt mir“

Jammer, maar deze keer kan ik er niet bij zijn :pensive: Veel plezier vandaag.

2 „Gefällt mir“
Sprachtipp für Suzie
1 „Gefällt mir“

en de meisjes? (Achtung! Satire!)

1 „Gefällt mir“


collage Leonard, tekst Freyja

Vandaag was het weer “Düsseldorf-dag”. Dus de auto in en naar de stamtafel in de “Burghof”.
Deze keer waren er ook 2 Nederlanders bij.
Wat leuk! Samen eten, drinken en lekker bijpraten, half Duits half Nederlands.
Bij onze verplichte scrabblestrijd was het prettig om tijdens het spel ondersteuning te hebben. :wink: De tijd verstreek snel. Wie er deze keer gewonnen heeft? Ik weet het niet precies.
Nu was het nog licht en bij zonsondergang hebben we samen nog een ommetje langs het water gemaakt. Met een paar nieuwe Nederlandse woorden in het hoofd ging het terug naar huis. Alweer een plezierige ontmoeting. Ja, ik verheug me op de volgende keer. Ondertussen nog een beetje oefenen.
De volgende stamtafel zal plaatsvinden op 9 november zoals altijd in de “Burghof” in Düsseldorf.

11 „Gefällt mir“

Ondertussen nog een beetje oefenen

1 „Gefällt mir“

het hoofd :smirk:

1 „Gefällt mir“

Jullie bofkonten ziet er gezellig uit, in Amberg bestond er ook een soort gelijke ronde.
Er stond eens in de lokale krant: Treffen der Niederländer heute Abend um 20.00 Uhr. Ik er dus heen en heel joviaal kwam ik binnen en zei: “Goeienavond alemaal”, de meest oudere tot zeer oude mensen zaten me aan te kijken met een blik van, wat wil jij nou hier tussen dat oude grut. De oplossing was gauw gevonden, het bleken Niederländer te zijn, en dat is een gebied in het vroegere Nieder-Schlesien.
Die oudjes hebben de avond van hun leven gehad en moesten allemaal ginnegappen, meer ging natuurlijk niet meer.

5 „Gefällt mir“

Een conferencier zei eens: dat zijn leuke dingen voor de mensen (was het Wim Kan?). Dat was een gezellige stamtafel.
Als de mensen niet meedoen en allen maar gein consumeren willen en geen gein zelf maken heb je verloren. Ik had ook eens een stamtafel voor CI-dragers. Tenslotte zat ik er alleen en wachtte af op nog iemend komt. Toen heb ik het opgegeven.
Op het platteland van Beieren een Stamtafel met Nederlanders is zeker zeldzaam. In Frankfurt (Main) kun je wel een zaal vullen, maar dat zijn dan meestal zakenlieden (heb ik eens bezocht). De meeste Nederlanders in Duitsland zullen wel in NRW wonen.

3 „Gefällt mir“

Ga eens naar de kerstmarkten in Keulen of Düsseldorf. Je vindt er evenveel Nederlanders als Duitsers. :evergreen_tree:

4 „Gefällt mir“

Sicher tagsüber. Letztes Jahr habe ich das persönlich erfahren können :joy::joy::joy:

1 „Gefällt mir“