NL-Café rund um Düsseldorf

Ik heb het ook alleen maar via Google Bilder kunnen vinden, @hadedeha :smiley:
Ik denk dat @Kitty op een kameel naar Düsseldorf wil rijden of niet?
Maar dan moet je toch wat eerder vertrekken @Kitty :wink:

3 „Gefällt mir“

Een viervoeter is een hond, een tweebulter is een kameel :camel::camel:

3 „Gefällt mir“

De kameel is het schip der woestijn (2e naamval!), en als de onze in de vijfde versnelling zetten zijn wij er in een poep en een scheet! (Redewendung, bedeutet ´heel snel´)

3 „Gefällt mir“

:smiley::joy:

:grinning:

Een tweebeen zat op een driebeen en at een eenbeen. Daar kwam een vierbeen, sprong tegen het driebeen en het driebeen, het tweebeen en het eenbeen vielen op de grond.
Dat vierbeen snapte naar het eenbeen en liep weg. Woedig pakte het tweebeen het driebeen en gooide hem tegen het vierbeen…

3 „Gefällt mir“

Helaas ben ik niet erbij :sob:

2 „Gefällt mir“

Jammer :cold_sweat:

2 „Gefällt mir“

Grofweg vertaald:

Een mens zat op een driepotig tafeltje en at een wortel. Daar kwam een hond, die sprong tegen het tafeltje, en zowel het tafeltje, de mens en de wortel vielen op de grond. Dat (dat is Fries…) de hond hapte naar de wortel en liep weg. Woedend pakte de mens het driepotig tafeltje en gooide die naar de hond.

:joy::joy:

3 „Gefällt mir“

Neem ik jouw plaats wel in :joy: Ik ben er - ijs en weder dienende - wel bij.

3 „Gefällt mir“

Is

kippenpootje (eenbeen) in het Fries een wortel? Heel vegaan … :grin:

Trouwens, dat is ook Keuls.

2 „Gefällt mir“

Het woordje ´dat´ wordt in het Fries ook gebruikt voor ´dus´. ´Dus vierbeen snapte naar…´

Oh ja, over mijn tweebulter: vandaag heb ik mijn vierwieler naar de garage moeten brengen, dat ik denk dat ik zaterdag inderdaad tussen twee bulten aan kom schommelen…

3 „Gefällt mir“

IMG-20180804komp

DSC_3087komp

8 „Gefällt mir“

We hadden gisteren een heerlijk plekje aan de rand van het terras. Uitzicht op de Rijn en een heerlijk fris windje zorgde voor een aangename temperatuur. De bediening was helaas erg traag, we zijn gelukkig niet verhongerd of verdorst, maar veel geld konden we zo niet kwijt :grin:.
We kwamen erachter dat matjes ook een valse vriend is, en dat Rike bang is voor wespen :scream:
Qua taal was het echt chaotisch. We hebben fifty-fifty Duits en Nederlands gesproken, maar wel heel ongestructureerd. Kortom het was super gezellig.:heart_eyes:

11 „Gefällt mir“

Stammtisch Düsseldorf on Tour.

Wie Duits :de: wil leren, hoeft daarvoor niet per sé naar Duitsland. Gedurende de zomermaanden is Zeeland geheel tweetalig en kun je rustig oefenen om je kipsaté met friet in het Duits te bestellen in een Hollandse strandtent :beach_umbrella:. Uit betrouwbare bron werd vernomen dat één van onze stamgasten het dicht aan de kust gelegen Noordzee Résidance :camping: tot haar tijdelijk verblijf bestempeld had. Zeker geen verkeerde keuze: op nog geen vijf minuten lopen arriveer je, gewapend met strandtas, strandkleden en bijpassende slippers, op het strand. :beach_umbrella:

Zo´n uitstapje doe je niet onopgemerkt. Er zijn altijd wel stamgasten die een graantje mee willen pikken en er zelfs een lange reis vanuit het hoge noorden voor over hebben. Zo parkeerde gisterenmiddag een kleine Nederlands gekentekende terreinwagen :blue_car: op de oprit van de vakantiewoning van Rike. Een bijzondere verschijning op het voornamelijk door Duitse kentekens gedomineerde park. De Friese stamgaste had zich onderweg al een keer verfahren en ook op het vakantiepark leek de ene straat verdomd veel op de andere straat, maar uiteindelijk is het haar gelukt.

Zelfs het treffen van slechts twee stamgasten gaat niet zonder stamtafel, en zo streken zij neer bij een strandtent, waar het drinken in het Nederlands werd besteld en de kipsaté en kibbeling in het Duits. Het bleek dat het ontleden van met name kipsaté een gevaarlijke aangelegenheid kan zijn, en onder een luid Achtung! werd Rike gewaarschuwd voor nog net niet in het rondvliegende stukjes kip.

Uiteraard zijn er wat foto´s gemaakt, maar bij twee stamgasten zou je vier voeten in het zand verwachten. Hier zien jullie zes voeten en aan jullie de vraag, van wie die andere twee voeten waren… :footprints: :footprints::footprints:

9 „Gefällt mir“

Geweldige tekst, Kitty :slight_smile: Fijn dat jullie een geslaagde ministamtafel “on tour” hebben gehad!

3 „Gefällt mir“

Velen Dank :grinning:

Weiterhin viel Spaß “aan de kust”! :parasol_on_ground:

2 „Gefällt mir“

.Nu al een tijdje terug van weggeweest …
Het was echt superleuk en gezellig @Kitty ! :+1::hugs::ocean:

De volgende keer (september) gaat de Düsseldorfer stamtafel dus naar Friesland, maar dan met meer deelnemers :minibus: (dankzij @Gerd :wink: )

Dus de stamtafel blijft nog even on tour :slight_smile:

Dank je wel Martina, het was super! Ook met soms wat minder zon :partly_sunny::sun_behind_rain_cloud:

5 „Gefällt mir“

Gisteren was één van onze stamgasten hier in Friesland, om de Friese sfeer te proeven. Jullie kunnen dus zeker zijn dat het hier gezellig wordt :joy:

6 „Gefällt mir“

Wenn es mit Friesland schon nicht geklappt hat, warum nicht mal nach Amsterdam. Ich habe gerade ein seeeehr interessantes Angebot gefunden: vegane Flusskreuzfahrt.

2 „Gefällt mir“