Het was zaterdag wel moeilijk, er bestonden tot vorige week twee zangeressen met de naam „Maan“. Nu overleed Manuela Kemp en dat was de actualiteit en haar kozenaam was Maan en zong niet alleen maar presenteerde ook uitzendingen. De andere Maan is springlevend en zingt alleen voor zover ik weet.
Die vogel vliegt er niet uit (7 letters)
Freyja
huismus?
Een verklaring heb ik er op dit moment nog niet voor.
nu nog de achtergrond !
Dit weekeinde vind er de ‘Nationale tuinvogeltelling plaats’. Misschien bereikt de huismus weer plaats 1.
Gras op je hoofd (4 letters)
Verena
Misschien is het de gouden HELM die onder andere uit een Drents museum werd gestolen?
Rollende epidemie (9 letters)
Verena
Ik denk dat het de griepgolf is, die nu overal rondgaat
Dof soort in je bed (6 letters)
Verena
Dat is zeker een matras. Maar een achtergrond moet ik nog vinden.
Freyja
Is er alleen een matras mogelijk. Maar de achtergrond: geen idee.
Er is maar één goede oplossing en de achtergrond is niet makkelijk en zou je alleen kunnen weten als je in Nederland woont respectievelijk veel NL-TV kijkt.
In Nederland zijn er sinds vorige week overmatig veel reclames van matrassen te zien, omdat de artsen een oproep hebben gedaan matrassen te vervangen die tussen de 5 en 10 jaar oud zijn.
Politieagente die je kunt lappen (7 letters)
Verena
Is dat misschien Flikken Maastricht? Achtergrond: De akteur Victor Reinier keert vanwege zijn wangedrag op set niet naar de serie terug
Idee om te voeden (8 letters)
Oplossing: Planeten
Die Drent is een zeurpiet (5 letters)
Freyja
Ik do een poging met emmer
Uitleggen kan ik het momenteel nog niet.
De trainer zag de deur dichtvallen (4 letters).
Verena
Een poging: is het de Nederlandse trainer Arne Slot (Liverpool). Zijn team heeft het wedstrijd in de Champions League tegen Parijs verloren.