Nederlandse TV-programma's nu ook in Duitsland !

Ik ben de oorzaak van Han’s problemen. Maar ik ben je niets schuldig. Ik heb net geschreven wat werkt en wat niet werkt. Je kunt de Nederlandse televisie in Duitsland niet officieel boeken als Duitser. Dat is gewoon een feit. Wat ik met VPN doe is ook slechts een grijs gebied en of het nu legaal of illegaal is, de advocaten maken er ruzie over. Dus lieve Hans, koel af en neem gewoon een ontspannen kijkje.

Vertaald met DeepL Translate: The world's most accurate translator (gratis versie)

Ein großes Probleme sehe Ich bei:

de Abonnee bij aanmelding verklaart dat zijn woonlidstaat Nederland is. Daarnaast zal NLZIET de betaalmethode (laten) controleren op Nederlandse herkomst.

VPN alleine reicht nicht mehr.
Da war damals auch mein Disney+ Abo dran gestorben, ohne Konto in NL keine Chance.

Schönes Europa.

Genau das ist leider der Punkt. Der Wohnsitz muss in den Niederlanden sein! Vielleicht schaut man ja nicht so genau hin und duldet es auch anders. Aber verlassen würde ich mich darauf nicht! Da ich sehr viel niederländisches TV schaue, wollte ich mit eine Omroep Programmzeitung nach Deutschland schicken lassen. Das Angebot für ein Jahr von € 35 hat man mir angeboten zzgl. Portokosten. Auf Nachfrage, wie hoch diese sein sollten, hat man mir geschrieben € 183 zusätzlich. Da habe ich dankend abgelehnt. Dachte immer innerhalb der EU wären die Portokosten gleich und es würde nichts ausmachen, ob man von einem EU Land zum anderen etwas versendet! Schönes Europa kann ich da auch nur noch sagen. Leider bin ich, wegen Corona, seit März nicht mehr nach Venlo oder Arnhem gefahren, wo ich mir immer eine Programmzeitschrift mitgebracht habe.

2 „Gefällt mir“

Für mich kein Thema, da ich es mit Fernsehen eh nicht so hab, aber ich frage mich ob die ein Konto bei bunq „fressen“ würden. Da kriegt man auch als Deutscher eine IBAN mit NL vorne. Wobei dir Bank natürlich schon weiss wo man wohnt. Die Frage ist, ob sie es rausgeben dürfen.

Gute frage, damals gab es iDeal (Geht halt gar nicht) Paypal (erkennt dass Ich aus Deutschland bin) und Kreditkarte (Erkennt anhand der Nummer das Ausgabeland.)

Dus dank je wel voor de informatie :+1: maar laat toch iedereen gewoon zelf de beslissing nemen of hij het wil gaan doen of niet (en of die iemand de risico wil nemen of niet) :slight_smile:

Iedereen kan bijv. ook gewoon op verschillende websites nieuwe e-boeken downloaden, gratis. Ook dit is zonder enkele problemen mogelijk, maar zeker niet legaal en kan achteraf echt een heleboel problemen veroorzaken. Dus: iedereen zou daar toch een beslissing kunnen nemen, zonder dat over die iemand wordt geoordeeld, toch? :wink:

Ik veroordeel hier niemand en probeer hier alleen iets recht te zetten en met e-boeken wel of niet legaal heeft het al helemaal niets te maken.
Trouwens heb ik net drie hele aardige PB gekregen van mensen die het ook al aangeschaft hebben en vol tevreden zijn.

Een beetje wel.

Strikt gesproken krijg je alleen een licentie om het TV programma te kijken als je in Nederland woont. (volgens de algemene voorwaarden).

De Abonnee verkrijgt uitsluitend een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-sublicentieëerbaar gebruiksrecht om de Website en de Content in Nederland, zijnde de woonlidstaat van Abonnee, alsmede in andere landen van de Europese Unie (EU) te mogen gebruiken teneinde conform deze Algemene voorwaarden voor persoonlijk en niet-commerciële doeleinden van de Dienstverlening gebruik te kunnen maken.

Zonder een „gebruiksrecht“ is het eigenlijk bijna hetzelfde dan e-boeken „ergens“ downloaden. Begrijp ik de zin verkeerd? Volgens mij moet je in Nederland wonen om een gebruiksrecht te krijgen.

Eigenlijk moet de EU de wetten veranderen.

Strikt gesproken krijg je alleen een licentie om het TV programma te kijken als je in Nederland woont. (volgens de algemene voorwaarden).

Dat klopt niet.

De Abonnee verkrijgt uitsluitend een niet-exclusief, niet-overdraagbaar en niet-sublicentieëerbaar gebruiksrecht om de Website en de Content in Nederland, zijnde de woonlidstaat van Abonnee , alsmede in andere landen van de Europese Unie (EU) te mogen gebruiken teneinde conform deze Algemene voorwaarden voor persoonlijk en niet-commerciële doeleinden van de Dienstverlening gebruik te kunnen maken.

Ja, aber den Satz auch zuende lesen, beste Selene. :slight_smile:

Begrijp ik de zin verkeerd?

Ja. :slight_smile:

Volgens mij moet je in Nederland wonen om een gebruiksrecht te krijgen.
[/quote]

Volgens de algemene voorwaarden hoeft je maar in één EU-land te wonen.

Edit @Rike

Werkt NLZIET in het buitenland?

Vanaf april 2018 is NLZIET te gebruiken in de gehele EU. Om NLZIET in de EU te kunnen gebruiken, dient het hoofdverblijf van de kijker in Nederland gevestigd te zijn. Dit kan bijvoorbeeld gecontroleerd worden aan de hand van het (Nederlandse) bankrekeningnummer bij het afsluiten van het abonnement. :pensive:

Das haben sie verändert: Hier der Link (siehe grüne Kästchen"
Nederlandse tv in het buitenland

Zitat aus dem Text:
„Door een Europese wetswijziging die 1 April 2018 is ingegaan houdt de geo-blokkade van tv-uitzendingen binnen Europa op. Dit betekend dat Nederlandse tv-uitzending niet meer worden geblokkeerd wanneer je buiten de Nederlandse landsgrenzen bevindt en maar binnen Europa blijft.“
Ga je buiten Europa zal je nog steeds een een VPN aanbieder nodig hebben."

3 „Gefällt mir“