Als je wel eens in Nederland bent geweest heb je vast een bepaalde plaats die je heel leuk vindt. Misschien ga je wel elke keer naar dezelfde plek omdat het zo goed bevalt
Welke plaats zou jij aanraden aan iemand, die voor het eerst naar Nederland op vakantie gaat?
Ik vind Harlingen een mooie stad. Het is en kleine havenstad met een mooie centrum en veel gezellige kleine kroegjes. En vanuit Harlingen kan je naar twee eilanden varen.
Om naar vakantie te gaan vind ik persoonlijk Zeeland een ideale plaats vanwege de stranden, de rust en het meestal fijne weer,
Maar ik hou ook van Amsterdam en Den Haag, bijzonder de musea van deze beiden steden.
Maastricht vind i k natuurlijk het leukst omdat ik de stad al lang ken en me haar alternatieve cultureel milieu best bevallt.
Ik ken al elke provincie van Nederland en vind vele streken en steden leuk, maar ik hou in het bijzonder van beide Hollandse provincies en Flevoland. Mijn favoriete stad in Nederland is Almere, omdat ik het heel fascinerend vind, dat de stad zo jong is en zo snel gegroeid is en steeds nog groeid. De moderne architectuur in Almere vind ik eveneens leuk. Aan de andere kant hou ik ook van vestingssteden, bijvoorbeeld Naarden, Bourtange of Heusden.
Wat leuk Johannes! Ik moet bekennen dat ik Almere niet ken, maar ik vind het fascinerend dat er een hele stad uit de grond gestampt is in de jaren zeventig en dat die intussen meer dan 200.00 inwoners telt.