Jutta's Oefenteksten

Bedoel je hier echt verstaan? Heb je naar een tekst geluisterd, of vond je een tekst moeilijk te begrijpen.

verstaan = hören
verstehen = verstaan, horen of begrijpen

3 „Gefällt mir“

Begrijpen dus. :wink:

1 „Gefällt mir“

Het is nu bijna één maand geleden, dat ik de laatste keer een oefentekst heb geschreven - niet te geloven! :open_mouth: De laatste maand had ik zo veel werk en ben ik zo vaak met mijn hond bij de dierenarts geweest, dat ik geen tijd had om een nieuwe tekst te schrijven of te oefenen.
Ter afwisseling schrijf ik deze keer niets over planten. Mijn hond krijgt nu een orthese voor zijn rechter voorpoot. :dog2: Ze is helaas nog niet klaar, maar ik hoop dat het niet meer lang duurt.
Matti’s voorpoten zijn doorgezakt. Dat betekend dat het gewricht verder dan normaal kan gestrekt worden. Hij loopt vaak mank met zijn rechter poot, daarom krijgt hij voor die poot nu een speciale orthese. Omdat hij vroeger of later ook één voor zijn linker poot nodig heft, mag ze niet te stijf zijn. Daarom wordt het eigenlijk eerder een bandage. Maar omdat Matti’s poten ook heel krom zijn, is het erg ingewikkeld om de orthese te maken. Tussentijds gaat mijn hond ten minste één keer per week naar de fysiotherapeute. Maar dat vindt hij eigenlijk hartstikke leuk, want daar krijgt hij elke keer lekkere worst. :paw_prints::hotdog: Bovendien moet hij er sowieso vaak heen, vanwege zijn reuma.

2 „Gefällt mir“

Wat vervelend voor jullie. Ik hoop dat Matti snel aan zijn prothese? kan wennen.

2 „Gefällt mir“

Ik denk dat hij met zijn orthese weer beter kan lopen. :slight_smile: Het is ook maar een orthese en geen prothese. Als je een prothese nodig hebt, dan mis je een been.
Hij is ook al een tijdje met eenvoudige bandages gelopen, maar die hielpen niet echt.

1 „Gefällt mir“

:grin: dank je. Weer een nieuw woord geleerd! En zo helpen we elkaar :hugs::hugs::hugs:

1 „Gefällt mir“

Hallo Jutta, ik ben in het buurtforum voor een goede week en heb je bericht erg geïnteresseerd gelezen. Je hebt veel te maken met je hond. Geweldig, dat er ook veel hulpmiddelen voor dieren zijn.

3 „Gefällt mir“
taaltip @Goedin2018

Hallo Jutta, ik ben al een goede week op het buurtaalforum in het buurtforum voor een goede week en heb je bericht erg geïnteresseerd (geläufiger: met interesse) gelezen. Je hebt veel te maken met je hond. Geweldig, dat er ook veel hulpmiddelen voor dieren zijn.

2 „Gefällt mir“

Bedankt voor de correctie Peter! :+1::blush:

1 „Gefällt mir“

Ja, ook de fysiotherapie voor dieren is prima. :slight_smile: Mijn hond geniet van zijn massages en hij heeft ook minder medicijnen nodig.

1 „Gefällt mir“

Nog een kleine tip voor @Goedin2018:

Was du meinst, entspricht auf Niederländisch eher:

Je hebt het maar druk met je hond.

1 „Gefällt mir“

Hoi @JuttaS
Hoe gaat het nu met Mattie? En is de orthese al binnen?

Ik heb de fouten in je tekst aangestreept. De verbeteringen staan er verborgen achter, zodat je de mogelijkheid hebt om er eerst zelf over na te denken. Alleen als er een extra woord nodig was, heb ik dat direct vetgedrukt toegevoegd.
Verder heb ik er deze keer geen uitleg bij geschreven, omdat ik niet precies weet welke verbeteringen je direct begrijpt en waar je meer uitleg bij zou willen. Aarzel dus niet om vragen te stellen :slight_smile:

(1) Ik zou eerder zeggen: „in de tussentijd“

4 „Gefällt mir“

Hoi @Anja
Leuk om weer van je te horen. Hoe gaat het met je?
Bedankt voor je verbeteringen. Ik vind het goed dat je de oplossing verborgen hebt. Nadat ik zelf over na had gedacht, heb ik de oplossing ook meestal zelf gevonden.
Matti kan momenteel wat beter lopen. Ik denk dat dat door de fysiotherapie komt. Op de orthese moeten we helaas nog wachten. Ze is nu klaar en wordt naar Matti’s fysiotherapeute gestuurd. Ik wacht nog op haar belletje, dan kunnen we eindelijk een afspraak maken om de orthese te passen.

2 „Gefällt mir“

Hoi Jutta,
heb je zin om een ​​foto van Matti te sturen wanneer hij met zijn orthese loopt?

2 „Gefällt mir“

Dat zal ik doen. Misschien nog deze week… :slight_smile:

3 „Gefällt mir“
2 „Gefällt mir“

Ik heb helaas nog geen foto maar een nieuwe tekst.

Matti’s orthese past, maar ze is nog niet helemaal klaar. Ze krijgt nog een neopreen voering. Daarom moest ik ze weer terugsturen.
De fysiotherapeute van mijn hond is heel blij met die orthese, terwijl ik nog aan de aanblik en het geluid, wanneer Matti ermee loopt, moet wennen, want de orthese is toch massiver geworden dan ik dacht. Ze bestaat uit twee stijve delen, die met een scharnier zijn verbonden.
Matti vond het lopen met die orthese helemaal niet erg - tenminste zolang als hij door de lekkere worst was afgeleidt. Als de orthese eindelijk klaar is, moeten we ermee oefenen, de eerste tijd niet langer dan tien minuten zonder pauze.
Ik hoop dat we straks kunnen beginnen te oefenen, want ik word langzamerhand een beetje ongeduldig. Dat gaat nu namelijk sinds bijna twee maanden. En ik besef ook geleidelijk dat we ermee misschien niet zo heel erg ver kunnen lopen - tenminste de eerste tijd.

4 „Gefällt mir“

Hoi Jutta,

bedankt voor het huidige Matti-News. Terwijl ik lees, vordert het, maar in kleine stapjes. Ik wens je geduld en Matti ook.
Fijne zondag :paw_prints:

2 „Gefällt mir“

Hoi Jutta,

Hier zijn mijn suggesties:

Een fijne zondag!

Groetjes,

Ralf

4 „Gefällt mir“

Heel erg bedankt, Ralf. :slight_smile:

Voor jij ook een fijne zondag!

Grotjes :slight_smile:

1 „Gefällt mir“