Ik zoek hulp voor boeken

Hallo, ich suche Bücher bzw. die Namen von Autoren, die Bücher (Romane, Krimi, humorige Romane,) die an der Nordsee spielen, schreiben. Echte niederländische Autoren, keine Übersetzungen von Büchern deutscher Autoren. Gibt es so etwas?

Ik verheug mij op vriendelijke antwoorden
groetjes
DAWA

Hallo DAWA.
Ganz aktuell ist das Buch von Matthijs Deen, De Hollander, als Übersetzung Der Holländer.
Hat mir gut gefallen!
Groetjes, Babette

1 „Gefällt mir“

Hallo Dawa,
diese Bücher kann ich empfehlen. Der Film dazu, war auch klasse.

De Schippers van de Kameleon : Matena, Dick, Roos, H. de: Amazon.de: Bücher

Niederländische Kinderbücher - Ressourcen & Tipps - Diskussionsforum Niederländisch für Deutsche – Deutsch für Niederländer (nl-ganz-schnell.de)

1 „Gefällt mir“

Mag je iets wat van de inhoud vertellen?
Ik denk toch Nederlanders …??

Hallo,

bedankt, het eerste boek is niet verkrijgbar.

Nee, voor kinderen boeken ben ik toch te jong en zo heb ik vandag een boek gekocht:
Simone van der Vlugt - De Kaas Fabriek

Amsterdam 1892, Lydia rouwt om de dood van haar ouderen en vind in een la de plannen voor een kaasfabriek. Een onderneming als vrouw allen starten? Het woordt de grootste Kaasfabriek in Noord-Holland.

Antwerpen 1914, Nora, dochter van Lydia gaat trouwen met Ralph. Eerste Wereldoorlog begint. Gaat ze terug naar Waterland?

Vandaag gekocht in Anna Paulowna in de Bruna Winkel, geholpen bij het outzoeken door Dionne, een echt aardige Person met een fijne humor en alletijd een glimlach. Boekenkundig een de prijs klopt: 8,99 Euro voor 398 paginas.

Groetjes van de Nederlandse Kust, morgen zijn 3 weken vakantie over en wij rijden Zaterdag terug naar Duitsland.

Bedankt voor de snelle en vriendelijke hulp, ik hoef een dag die nog komt dit terug geven te kunnen.

Groetjes met haart
DAWA

Hoi DAWA.
Bij ‘De Hollander’ gaat het om een dode man, gevonden in de monding van de Eems, dus op een zandbank, die met het volgende hoogwater dreigt weg te spoelen. De dode wordt door de NL kustwacht geborgen maar het is niet duidelijk of hij op Nederlands of Duits gebied lag. Er komen de typische grensoverschrijdende problemen… en dan wordt de moordenaar gezocht. Best interessant verhaal uit de wadden.

1 „Gefällt mir“

Van Simone van der Vlucht zijn er heel wat jeugdromannen die in het verleden spelen. Ik vind ze allemaal een aanrader. Je hebt meestal de typische Nederlandse geschiedenis. Een boek speelt zelfs bij ons in Zuid Limburg, de mijnbouw in de 19de eeuw. Veel boeken krijg je ook tweede hands.
Groetjes

1 „Gefällt mir“

Hoi Dawa, hartelijk welkom hier. Schön, dass du schon einige Tipps erhalten hast.

Magst du dich kurz vorstellen? Dafür haben wir hier im Forum die Vorstellungsrunde.

PS:

Te jong? Hoe oud ben je dan? :wink:

1 „Gefällt mir“

Ich hätte auch noch einen Tipp:
Isa Maron: De noordzeemoorden
Mehrere Bände, sehr spannend.

Guter Tipp. Habe ich mir gleich gekauft. :grinning:

3 keer 20metveen tikkie plus

Nu,nog een fout in het schrijfen. Hoe kan ik dat naar het zenden korrigeeren? Ik heb nooits gevonden. En ik ben jong maar niet blind en als merder dan 25 jaar samen met een computer, — computermens toch.

Hoi Dawa,
ik heb „Onder de mensen“ van Mathijs Deen gelezen. Spannend, melancholisch, grappig. Een eenzaame landbouwer plaatst een contactadvertentie. De vrouw de reageert heeft eigen planning. Ze zoekt geen man, maar een afgelegen plek met uitzicht op zee. En op een gegeven moment vliegt bevroren vlees hen om de oren. Echt waar!!! Lees jezelf!
Groetjes van Ute

1 „Gefällt mir“

Even op de drie kleine puntjes klikken onder je bijdrage. En dan op het potlood-symbooltje (der Bleistift).

ah, gevonden.