Ich bin Reinhold

Dag allemaal, ik ben Reinhold en will mee even bekendmaken.
Seit einigen Jahren lerne ich, erst ein paar Höflichkeiten dann Verben konjugieren usw. inmiddels is het zo,
dat ik verlieft ben in Nederland. Ich lerne ganz allein durch Fernsehen BVN , CD Kurse und Lehrbücher (De dikke van Dale,het groene boekje, Synoniem- en Idioomwoordenboeken etc.)
Maar het best is te lezen. Nu denk ik dat wij elkaar goed gedachte wisselen kunnen. Verstehen kann ich so ziemlich alles aber mit dem Schreiben fange ich jetzt erst mit euch an.
In jedem Fall freue ich mich euch gefunden zu haben. Ich bin 66 Jahre alt und wohne im Wiedbachtal an der Wied, in Datzeroth en piekkleen dorpje.
mein Lieblingsort in den Niederlanden ist das Antiquariat von Herrn Boom in Roermond, da bekommt man günstig gute Bücher gut sortiert mit der allerfreundlichsten Bedienung von Herrn Bloom.
Das wars fürs Erste , tot dan

8 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Reinhold!

Wat leuk dat je verliefd bent op Nederland. :slight_smile:

Wat lees je graag? We hebben hier op het forum al enkele leestips verzameld, bijvoorbeeld hier:

und hier:

En hier vind je links naar online kranten.

Succes en veel leer- en leesplezier!

Groetjes,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Hallo ralf, ich lese gerade " H2Olland " op zoek naar de bronnen van nederland. Davor habe ich “uit het leven van dik trom” gelesen(herrlich) und davor “pinkeltje op zoek naar klaas vaak” und davor “war kommt van dag van dan” oder so ähnlich. Ich finde es die beste Manier Wörter und Idiome zu lernen. Idiome gibt es im niederländischen reichlich, das ist ein tolles Thema. Das nächste was ich lesen werde ist MAX HAVELAAR, das Buch liegt schon seit Wochen auf meinem nachtschrank. H2Olland geht darum was niederländisch ist, ein muss für niederlandfreunde.
Groetjes
Reinhold

3 „Gefällt mir“

Hoi Reinhold,

Ook namens mij van harte welkom op dit forum. Ik denk dat je her er best naar je zin zult hebben.

Ik heb één vraagje aan je : :wink:
Wat bedoel je met het onderstaande?

Groetjes,

Jan

O ja, Dik Trom is heel leuk!

Hartelijk welkom, Reinhold :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Ha Reinhold, fijn dat het gelukt is met het voorstellen :slight_smile: Leuk dat je Nederland in je hart hebt gesloten en er graag naar toe gaat.

Ook leuk dat je zo’n boekenfan bent. Dik Trom en Pinkeltje ken ik nog uit mijn jeugd :slight_smile: Max Havelaar moet ik eigenlijk ook eens een keer lezen. Daar is het tot nu toe nog niet van gekomen. Het is natuurlijk niet echt hedendaags Nederlands :wink:

1 „Gefällt mir“

3 Beiträge wurden in ein neues Thema verschoben: Jedes Wort nachschlagen oder nicht?

3 Beiträge wurden in ein neues Thema verschoben: Jedes Wort nachschlagen oder nicht?

Ich würde vorschlagen, dass die letzten Beiträge von hier auch nach “Jedes Wort nachschlagen oder nicht” verschoben werden könnten.
Kann ich das selber machen? Und wenn ja, wie geht das?

2 „Gefällt mir“

Ich werde das machen, Verena.

1 „Gefällt mir“