Hoi, ik ben Gabi

Hoi allemaal,

ik ben Gabi en en toevallig zag ik vandaag, dat er nu ook een Nederlandse buurtaal blog en een forum is. Hartstikke mooi!

Sinds 2 jaar ben ik nu terug in Duitsland, en ik mis Nederland toch in mijn dagelijkse leven. Dus daarom vindt ik het fijn hier mensen te ontmoeten, met die ik mijn Nederlands in leven kan houden.

Ik woon nu in de buurt van Paderborn, tevoren was ik 11 jaar in Nederland: Noord-Holland, Flevoland en Gelderland. Mijn katten zijn puur Hollands en ik voel me een beetje van allebei. :blush:

Groeten en tot snel!
Gabi

6 „Gefällt mir“

Wat leuk dat je hier terecht gekomen bent, Gabi :slight_smile:
Guck ein bisschen rund, hier findest Du sicher interessante Themen.

Und für Deine Katzen gibt es hier auch eine Rubrik :wink:

Groetjes,

Rike

1 „Gefällt mir“

Ha Gabi, hartelijk welkom hier!

Mag ik vragen hoe je in Nederland terecht bent gekomen? Wat grappig dat je twee Nederlandse katten hebt :cat: :cat: Ik heb mijn kat Miepje lang geleden ook mee naar Duitsland genomen. Ze verstond heel goed Duits en Nederlands :wink:

Ik wens je heel veel plezier hier. Schroom niet om vragen te stellen als je die hebt. Misschien kun je ook zelf op beginnersvragen antwoorden. Dat zou hartstikke fijn zijn.

PS: Mooi profielplaatje!

Dank je Rike,

komt zeker goed. Ik ga morgen wat uitbundiger rondneuzen, dan kom ik zeker nog het een of ander tegen…

Welterusten alvast!
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hoi Alex,

i een wat langer verhaal, Maar in het koort: werken in Nederlan was het Idee. En ja, ik denk dat mijn katten ook tweetalig zjn, inmiddels. Maar ze zij puur Nederlans, afkomstig vanuit dierenasielen in Almere en Amsterdam.

Wij spreken zeker nog, an ddn vertl ik ook graag wat Meer over mij. En vragen stel ik gewoon, daar ben ik niet bang voor.

Groetjes en welterusten
Gabi

3 „Gefällt mir“

Wauw, cool. :+1:

Hartelijk welkom op het forum en ik wens je veel plezier. :slight_smile:

Groetjes,
Andrea

2 „Gefällt mir“

Prima Gabi. Slaap lekker,
Alex

Sorry, mijn schrijffouten zijn te danken aan mijn vervelende toetsenboord en de lastige correctur, die alles in het Duits wil doen. Mijn excuses!!!

3 „Gefällt mir“

Dank je wel Andrea!

Ik heb genoten van een jaar woonen aan de zee (Egmond), waar wij een flat huurden met uitzich op strand en zee. Prachtig! Helaas was het ten opzichte van werken en Nederlands leren niet de beste keuze en wij zijn naar Almere vertrokken. :slightly_smiling_face:

Groetjes
Gabi

Van Egmond aan Zee naar Almere? Dat lijkt me geen verbetering :wink:

Sprachtipps für Toetje

Dank je Alex, natuurlijk uitzicht…

Ik had geen probleem met Almere, Almere-Haven is een leuk plek en ik was er graag gebleven. Geen idee, hoezo zo veel mensen een hekel aan Almere hebben. Lelystad is echt lelijk, maar Almere? Goed, het is geen schattig Nederlands dorpje, maar verder? Oké, over smaak valt niet te twisten… :wink:

1 „Gefällt mir“