Hoi, ik ben Reiner

Hoi allemaal,

ik ben Reiner. Ik woon met mijn vrouw en onze twee katertjes in Neurenberg in Duitsland. Drie of vier jaar geleden ben ik begonnen Nederlands aan de volksuniversiteit te leren, omdat ik de taal zo mooi vind. Toen heb ik ook Alex’ blog ontdekt, die ik sindsdien geestdriftig les.

Sinds deze forum voor iedereen toegangelijk geworden is, les ik dat natuurlijk ook. En gisteren heb ik voor de eerste keer een bijdrage geschreven. Dus dacht ik, ik stel me even voor.

Groetjes uit Franken

Reiner

7 „Gefällt mir“

Goed idee, Reiner. :wink:

Welkom op het forum en ik wens je veel plezier. :slight_smile:

Groetjes,
Andrea

3 „Gefällt mir“

Hartstikke leuk dat je erbij bent, Reiner. Je bent net als ik een poezenliefhebber, zie ik. Leuk!

Gaan jullie wel eens op vakantie naar Nederland?

2 „Gefällt mir“

Welkom op het forum, Reiner! Leuk dat je er bent. :slight_smile: Mag ik vragen waar in Franken je woont? Mijn ouders wonen in de buurt van Würzburg, dus daar ben ik vaak. En als het je wat lijkt, kun je een foto van je poezen uploaden in onze fotothread. Ik zou ze heel graag zien! :wink: Groetjes uit Germersheim!

2 „Gefällt mir“

Hoi Reiner,

Van harte welkom op het forum en wat leuk dat je je even voorstelt.

Heel veel succes met Nederlands leren, we helpen je graag :slight_smile:

Groetjes uit Aken,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Ook van mij hartelijk welkom Frank :wave:

Groetjes,

Rike

2 „Gefällt mir“

Bedankt allemaal voor de vele aardige reacties!

Ja, hoor! We hebben de Katers nu sinds drie jaren en zouden nooit meer willen zonder ze zijn.

Jazeker, volgaarne: Fotothread: Tiere und Natur - #163 von modness

Ik woon sinds zeven jaren in Neurenberg (Nürnberg) en heb ervoor dertien jaren in Augsburg gewoont. Oorspronkelik kommen mijn vrouw en ik uit de buurt van Ansbach. Misschien ken je Feuchtwangen?

Jazeker. We zijn in de verleden jaren vaak met vakantie in Nederland geweest. Meestal in Amsterdam, omdat je van Neurenberg direct met het vlugtuig erheen gaan kan. Maar we zijn ook al in Rotterdam, Den Haag en Haarlem geweest. Twintig of vijventwintig jaar geleden ben ik al wel ook in Groningen en Den Helder geweest.

Op donderdag gaan we met de trein naar Utrecht. Kunnen jullie er mischien iets anbevelen?

Groetjes!

2 „Gefällt mir“

Hoi Reiner,

Kervers, wij allebei. :grinning:

Ik weet net zo veel/weinig dan jij, dus ik hop dat wij hier heel veel plezier hebben!

Groetjes
Gabi

Hoi Toetje, leuk dat je ons gevonden hebt. Misschien heb je zin om jezelf in een eigen thema even voor te stellen en te vertellen wat je band met Nederland is?

Groetjes,
Alex

Edit: ik zie dat je dat net gedaan hebt :slight_smile:

Super!

Reiner, als je van treinen houdt is het Spoorwegmuseum wel een aanrader:

1 „Gefällt mir“

Nederlands mooi vinden is een zeer goede instelling, als ik dat mag zeggen, Reiner.

1 „Gefällt mir“

Bedankt voor de tip. Dat klinkt interessant!

1 „Gefällt mir“

Dankjewel! Sommige mensen vinden dat raar. Ik vind maar óók de Nederlandse cultuur heel interessant. En de Nederlanders zelf zijn ook erg aardig.
Groetjes!

Serwas, Gabi! Leuk dat je ook meedoet. Waar kom je precies vandaan?

Gabi heeft zichzelf inmiddels in een eigen thema voorgesteld, Reiner. Kijk maar:

1 „Gefällt mir“
Kleiner Sprachtipp für modness

Hoi Reiner,

Kersvers - wilde ik toen schrijven…

Misschien is het beter, dat ik in mijn eigen thread meer over mij laat weten, mits je dat interessant vindt.

Een fijne dag en tot snel!
Gabi

1 „Gefällt mir“

Wat leuk! De broer van mijn vriend woont in Nürnberg en in Augsburg heb ik zelf familie. De wereld is een dorp! Ansbach en Feuchtwangen ken ik, maar daar ben ik nog niet geweest. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hallo Reiner,

herzlich Willkommen im Forum :wink: Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit forum én het blog van @alex zeer behulpzaam is bij het leren van een nieuwe taal. Als je wilt kun je je eigen oefenteksten in ‘die Übungsecke’ plaatsen, waar, indien je dat wilt, het door diverse forumleden wordt nagekeken.

Veel groetjes uit Friesland,

Kitty.

1 „Gefällt mir“

Hoi Reiner,
Ook van mij nog even: hartelijk welkom en heel veel plezier :slight_smile:
Groetjes,
Jessi

1 „Gefällt mir“