Hoi! Ik ben Danielle :)

Hoi! Ik ben Danielle Campagne en woon in Dortmund, ben geboren in Tiel en ben 38 jaar jong en heb twee dochter:) sinds 2003 woon ik in Duitsland, van 2003-2009 woonde ik in Berlijn. Sinds de zomer 2009 woon ik in Dortmund. Ik vroeg me af of hier in het Ruhrgebiet nog “Treffen” plaatsvinden met Nederlanders en misschien ook Duitsers, die Nederlands willen leren:)

Groetjes en alvast een fijn weekend!
Danielle

5 „Gefällt mir“

Hallo Danielle,

welkom in dit forum. Ik denk dat je in Dortmund meer Duitsers vindt die Nederlands willen leren dan echte Nederlanders. Maar misschien ontmoet je ook Nederlanders tijdens de stamtafels.

Enkele jaren geleden heb ik ook in Dortmund gewoond, maar ik houd niet van grote steden dus woon ik nu in een ietsje kleinere stad. Als ik eens in de buurt van een klein dorp werk vindt wil ik graag daarnaartoe verhuizen. Dat kan in Duitsland zijn maar ook in Nederland. Nederland zal handig zijn omdat ik bijna iedere weekend naar Nederland ga. Ik woon en werk in Duitsland maar “leven” doe ik momenteel in Nederland. Duitsland heeft ook leuke plekken maar ik ben erg blij dat ik met de trein makkelijk en (relatief) snel in Nederland kan zijn.

Mijn moedertaal is Duits maar omdat ik vaak in Nederland ben, wil ik graag Nederlands leren. Ik ga niet naar de stamtafels omdat ik tegen geroezemoes niet goed aan kan.

3 „Gefällt mir“

Hoi Danielle,

hartelijk welkom op het forum.
Leuk dat je ons hebt gevonden.
Als je zo lang in Duitsland woont, spreek je zeker heel goed Duits.
Ik woon ook in Dortmund en leer meer dan een half jaar over het Nederlands op het forum.
Ik ben Duitse en een beetje ouder dan jij maar het leren van een taal gaat over delen met elkaar, denk ik.
Er was hier een stamtafel, maar op dit moment gebeurt er hier niets en ik rijd naar Dusseldorf voor een gewoon stamtafel.
Er is wel een Duits-Nederlands geselschap in Do dat bijeenkomt. Ik ben er nog niet geweest.
Ik ben op zoek naar mensen met wie ik kan praten, live spreken of skype om de taal te leren en toe te passen resp. te gebruiken.

Groetjes en een fijn weekend
Freyja :smiley:

1 „Gefällt mir“

Welkom Danielle en heel veel plezier hier op het forum.

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hoi Danielle,

Ook van mij hartelijk welkom hier.
Zoals goedin al zei hebben we een sinds anderhalf jaar een „stamtafel“ in Düsseldorf.
Kijk maar eens hier: NL-Café rund um Düsseldorf

Dus als je er zin in hebt, ben je van harte welkom :slight_smile:
De volgende bijeenkomst vindt op 16 maart 15 uur plaats.
Waarschijnlijk in de Galerie Burghof in Düsseldorf Kaiserswerth.

Groetjes,

Rike

3 „Gefällt mir“

Hi Freyja!

Leuk dat je Nederlands leert, lijkt me erg leuk om eens wat te organiseren waar we mensen ontmoeten, die mijn taal willen leren. Ik help jullie graag verder:) Ook Vind ik het leuk om Nederlands uit het Ruhrgebiet te leren kennen:)

2 „Gefällt mir“

Dankje:)

“Er zijn echt lieve en leuke mensen bij die stamtafel in Düsseldorf” zeg ik, die van geboorte uit Keulen ben… :wink:

Ik verheug me al op de volgende keer.

Oh, pardon… hartelijk welkom op het forum @Daan1980 :+1:

1 „Gefällt mir“

Hoi Danielle,

Wat leuk dat je je voorstelt. Van harte welkom op het forum!

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf