Hoi ik ben Dani

Fortsetzung der Diskussion von Hallo ich bin der Peter1:

Het is wel raar, want ik ben in mijn (kerst)vakantie naar België gegaan omdat ik hier altijd al sneeuw heb en dat voor mij dus niet zo bijzonder is. Ik ga ook niet vaak skiën, soms ga ik rodelen of schaatsten. Ik wil wel graag bij de Nederlanders en de Belgen kerstfeest vieren omdat het daar dan zo mooi versierd is. Deze keer (of beter: Dit jaar) was ik in Hasselt (België) in Winterland - heel erg mooi, maar ook heel erg druk. Erg lekker vind ik de Oudejaarsbollen ??? en de Jenever. Hebben jullie ook Jenever in Nederland? De Glühwein is lekkerder in Oostenrijk.

dank je wel @Peter1
das sind sie, die leckeren bollen :joy::yum::yum::yum:

2 „Gefällt mir“

De smoutebollen zien er echt heerlijk uit. :yum:

Vlaams hoekje?

Kunnen we misschien een “Vlaams hoekje” opzetten, dat zou ik interessant vinden.

smoutebollen :belgium: oliebollen :netherlands:

1 „Gefällt mir“

Dann kenne ich sie doch. In den Niederlanden werden sie ‘oliebollen’ genannt, mit Silvester hat mein Sohn sie bei uns im Gartenhaus gebacken. Den fettigen Geruch möchte man nicht im Haus haben. :mask:

2 „Gefällt mir“
Sprachtipp

In den Niederlanden werden sie ‘oliebollen’ genannt. Silvester hat mein Sohn sie bei uns im Gartenhaus gebacken. Den fettigen Geruch möchte man nicht im Haus haben. :mask:

de geur = der Geruch

“smout” is een oud Vlaams woord voor “olie”. :wink:

3 „Gefällt mir“