Hallo, ich bin Kelly aus Belgien

Hallo @Stephi

bedankt!! En bedankt ook voor de leuke tip!!:relaxed:
Groetjes en tot gauw.:grin:

Kelly

Hallo Kelly herzlich Willkommen hier im Forum

1 „Gefällt mir“

Danke Detlef :smile:

Ik heb de cursus van Alexandra en Ralf gedaan. Maar toen ik deze zomer in Limburg was, was mijn Nederlands niet zo goed. Toen ik thuis was, heb ik besloten dat het de volgende keer beter zal zijn. Dus elke dag leer ik nieuwe woorden. Ik denk dat ik nu een goed vocabulaire heb.
Ik begrijp ook gesproken Nederlands beter, zelfs als iets sneller wordt gesproken. (Also für mich war es immer schwer zu unterscheiden, wenn ein Wort zu Ende war und wann ein neues anfing. )

Maar je Duits is ook geweldig. Hoe lang heb je Duits op school gehad, @Kelly? En jouw vraag op het forum was ook goed. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Mag ik je twee tips geven, Andrea?

[details=Zusammenfassung]

[quote=„Andrea1, post:24, topic:1685“]En jou jouw vraag op het forum was ook goed.
[/quote]

[/details]

1 „Gefällt mir“

Even OT: Limburg telt niet! Niemand verstaat Limburgers. Zelfs Connie Palmen, een echte Limburgse, gaaf in een interview toe dat Limburg geen onderdeel van Nederland uitmaakt, maar een eigen wereld is. :grin: Dus Nederlands kun je beter elders gaan oefenen.

2 „Gefällt mir“

Klopt! :rofl::+1:
Dus is het echt moeilijk om in de buurt van Aken (Zuid-Limburg) Nederlands te willen oefenen!
Een Nederlandse vriend van mij zei ooit: “Die Limburger sind eigentlich Belgier, die ein seltsames Deutsch sprechen und sich für Niederländer halten!“…:wink:

3 „Gefällt mir“

@Andrea1

Dankje, ik had Duits van mijn 14 tot mijn 18 jaar in school, daarna wou ik graag talen in het algemeen studeren, dus nog eens 3 jaar erbij. Maar de Duitse taal is altijd mijn favoriete taal geweest.
Hoe lang heb jij dan Nederlands gestudeerd?

Bedankt dat je mijn vraag op het forum ook goed vond, ik heb nog zo wat vraagjes, denk je dat ik hier een ‘vragenhoekje’ mag inrichten op dit forum?

Groetjes

1 „Gefällt mir“

@ralf

Hallo Ralf, ik had deze foutjes ook gezien, maar ik vroeg me af of het de bedoeling was dat ik die verbeter of niet? Ik wil niemand aanvallen, begrijp je?
Maar als verbeteren mag, dan graag hoor :smiley:

Groetjes
Kelly

3 „Gefällt mir“

Ik denk niet, dat een vragenhoekje nodig is. Sommige vragen passen goed in de categorie „Grammatica“ en andere in de „Koffiehoek“. :slight_smile:

Groetjes,
Andrea

1 „Gefällt mir“

Je kunt mijn foutjes verbeteren. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Klopt! :rofl::+1: @Oliver
Dus is het echt moeilijk om in de buurt van Aken (Zuid Limburg) Nederlands te willen oefenen!

Ja, mijn moeder zegt dat ook. :slight_smile: Ze heeft bijna drie jaar in Limburg (NL) gewoond. Und wenn die mit ihrem Platt loslegten, heeft ze ook niets gesnapt. :grinning:

(Hoe zeg ik dit in het Nederlands?)

1 „Gefällt mir“

Heel vriendelijk dat je het vraagt, Kelly.

Inderdaad mag ook jij teksten van anderen verbeteren, zoals Andrea al schreef.

De filosofie van ons forum is dat we elkaar helpen om onze taalkennis te verbeteren.

Een fijne dag :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

@Andrea1
okee Andrea, dan zal ik dat doen :grin:

1 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Kelly][quote=“Kelly, post:28, topic:1685”]
Dankje
[/quote]

Dank je (im Niederländischen sind das zwei Wörter)[/details]

@alex

Ik was gewoon te rap :stuck_out_tongue:

2 „Gefällt mir“

:smile: Toen ik dat las, heb ik buikpijn van het lachen te krijgen. (gibt es im Niederländischen den Ausdruck auch "vor Lachen Bauchweh bekommen?)
Maar waarom zijn de Limburgers eigenlijk Belgisch? Dat snap ik niet., @Oliver.

2 „Gefällt mir“

Es gibt auch eine belgische Provinz Limburg in der Region Flandern, die unmittelbar an Niederländisch-Limburg angrenzt. Der niederländische Teil von Limburg wurde erst 1839 (wieder) offiziell niederländisch, nachdem die Belgier nach der Belgischen Revolution zwischen 1830 und 1833 in nahezu der gesamten Provinz die Herrschaft übernommen hatten. Und bis 1815 waren die Gebiete rechts der Maas (nicht die Stadt Maastricht) noch unter reichsdeutscher Verwaltung.
Auch heute ist der südliche Zipfel von Limburg noch weitgehend von belgischem (und deutschem) Staatsgebiet umgeben. Die Limburger sind insofern schon ein etwas eigenes Völkchen mit historischen Verbindungen sowohl zu Belgien als auch zu Deutschland.

2 „Gefällt mir“

Danke, Oliver.:slight_smile:

1 „Gefällt mir“