Hallo, ich bin Kelly aus Belgien

Hallo,

mein Name ist Kelly, bin 39 Jahre alt und ich bin Belgierin. Ich wohne am Meer, es ist sehr toll um hier zu wohnen. Meine Hobbys sind geoachen, kochen, schwimmen,…

Meine Muttersprache ist Niederländisch. Ich habe Deutsch in der Schule gelernt aber leider auf meiner Arbeit kann ich nicht so viel Deutsch sprechen. Das finde ich so schade und ich vermisse es sehr.
Die Deutsche Sprache ist sehr schön, und ich möchte sie gerne sehr gut kennen.

Ich hoffe, ich kann hier viel lernen :slight_smile:

Liebe Grüße aus Belgien
Kelly

12 „Gefällt mir“

Hoi Kelly,

Welkom hier op het forum! Ik wens je veel succes en plezier met het Duits leren. Je hebt hier veel mogelijkheden om te oefenen en om vragen te stellen.
Leuk dat je bij zee woont! Dat lijkt me echt mooi! Houd je dan ook van zwemmen in de zee? Of liever in het zwembad?

Groetjes van Anja

2 „Gefällt mir“

Hallo Anja

dank voor je berichtje :smile:

Het is inderdaad fijn om zo dicht bij zee te wonen. Zwemmen in zee doe ik persoonlijk niet, wel gewoon pootje baden . Zwemmen doe ik het liefst in het zwembad.

Waar woon jij ergens?

Groetjes
Kelly

1 „Gefällt mir“

Hoi Kelly,

Van harte welkom! Als je vragen hebt, stel ze dan gerust, hier krijg je vast antwoord. De Duitse naamvallen zijn inderdaad ingewikkeld en volgens mij zijn er weinig ezelsbruggetjes. Helaas. Maar je hebt het Duits al behoorlijk goed onder de knie zie ik.

Je schrijft dat je op je werk niet zo veel Duits kunt praten. Wat doe je dan voor de kost?

Veel plezier hier op het forum!

Groetjes,

Ruth

2 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom op het forum, Kelly. Leuk dat je je aan ons voorstelt.

Meine Muttersprache ist auch Niederländisch, ich wohne aber schon seit mehr als 10 Jahren in Aachen, eine tolle Stadt.

Zum Beispiel @Kitty hat bestimmt noch Tipps für dich was die Personalpronomen (“mir/mich”, usw.) angeht. Sie lernt fleißig Deutsch und hat schon viele tollen Beiträge hier im Forum geschrieben.

Viele lehrreiche Erfahrungen und bis bald.

Liebe Grüße

Ralf

1 „Gefällt mir“

Hallo Ruth

bedankt voor je lieve mailtje en ook voor je complimentje :blush:. Mijn Duits is al wat gevorderd, maar er is hier en daar nog wat werk aan.

Nee, helaas kan ik op mijn werk weinig Duits praten, enkel Frans.
Ik werk als bediende in een voedingsbedrijf, ben hier verantwoordelijk voor bestellingen, facturatie/creditnota’s en transport.

En jij? Ben jij Duitse?

Groetjes

Kelly

2 „Gefällt mir“

Dankjewel Ralf.
Ich war auch schon mal in Aachen, eine sehr schöne Stadt übrigens!

Ich glaube, ich kann hier viel lernen :grin:

Liebe Grüße

Kelly

1 „Gefällt mir“

@Kelly Ik woon in Nederland, in Gelderland, dus helaas ver van de zee. Maar als ik vakantie heb, ga ik vaak naar zee. Ikzelf vind het erg leuk om in de golven te zwemmen

1 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, beste Kelly.

Omgekeerd ben ik sinds deze zomer Nederlands aan het leren. :slight_smile:

Je kun een oefenhoek voor jezelf inrichten. We helpen ook graag. :slight_smile:

Ik wens je veel plezier.

Groetjes,
Andrea

PS: Ik was deze zomer op vakantie in België. Ik vond het heel leuk.

1 „Gefällt mir“

Iemand uit Belgie, leuk, heben wij nooit zo vaak.

Welkom! :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Herzlich Willkommen im Forum, Kelly.

Vor drei Jahren wohnte ich auch am Meer, um genau zu sagen: in IJmuiden. Zur Zeit wohne ich in Makkinga, Friesland - kaum 55 km von Deutschland entfernt.

Welche Erfahrungen hast du bereits mit Geocaching gemacht? Ich finde das sehr interessant :slight_smile:

In jedem Fall wünsche ich dir ganz viel spaß im Forum :slight_smile:

Liebe Grüße

Kitty aus Friesland

@Anja, groot gelijk, als je dan vakantie hebt, kan je veel tijd vrijmaken om in zee te gaan zwemmen :smiley:

1 „Gefällt mir“

@Andrea1
Hallo Andrea,
dankjewel, ik voel me hier alleszins erg welkom, iedereen is hier zo lief :blush:
Ik zal eens moeten uitzoeken hoe zo’n oefenhoek juist werkt, ik moet hier nog veel ontdekken. Ik ben uiteraard ook steeds bereid om te helpen met Nederlands.
En euh, leuk dat je al in België was, waar was je juist?
Lieve groetjes,
Kelly

3 „Gefällt mir“

@ Rustaaagh
Hallo Rustaaagh
inderdaad, de Belgen zijn hier in de minderheid… :slight_smile:
Groetjes
Kelly

@Kitty
Hallo Kitty
vielen Dank für deine liebe Nachricht.
Wo hast du so gut Deutsch gelernt? :slight_smile:
Fährst du oft nach Deutschland? Es ist nicht so weit für dich :sunglasses:

Welche Erfahrungen ich schon mit Geocaching gemacht habe? Eigentlich schon viele, ich komme in Orten wo ich vorher noch nie gewesen bin, ich lerne was von der Geschichte einer Stadt zum Beispiel, und das wichtigste, man ist draußen, es ist ein gesündes Hobby. Wir haben jetzt schon mehr als 1500 Caches gefunden und es bleibt interessant.

Was sind deine Hobbys?

Liebe Grüße
Kelly

1 „Gefällt mir“

Wir waren in Belgisch-Limburg.

Spreek je ook vloeiend Frans?

1 „Gefällt mir“

Vor zwei Jahren habe ich einen Deutschkurs gemacht, doch hier im Forum habe ich am meisten gelernt. Regelmäßig bin ich in Deutschland - ich mag nämlich gerne spazieren gehen in der Umgebung von Lengerich, Stadtkyll und Erkensruhr. Jahrelang habe ich auch geschwommen, manchmal sogar als Meerjungfrau im Mittelmeer :slight_smile:

Geocoaching finde ich auch interessant, aber soviele Caches habe ich noch nicht gefunden!

LG

Kitty

@Andrea1
Ja, Limburg is een mooie streek!

Ik spreek Frans, maar niet vloeiend. Ik moet op het werk dagelijks Frans spreken, mijn directe collega is Franstalig en weigert Nederlands te leren, dus ik kan me best wel goed uitdrukken.

Waar heb jij zo goed Nederlands geleerd?

1 „Gefällt mir“

@Kitty

als Meerjungfrau, wow, das ist besonders :grin:

LG
Kelly

1 „Gefällt mir“

Hoi Kelly,

natürlich auch von mir ein herzliches Willkommen hier im Forum - leuk dat je hier bent! :grinning:

Viel Spaß und bis bald :wink:

Viele Grüße
Stephi