Goedenavond, allemaal

Ik heet Manuela en ik woon in Essen.
Ich lerne seit Anfang Februar bei der VHS online Niederländisch und es macht mir sehr viel Spaß. Da wir sooo nah an diesem wunderschönen Land wohnen, hoffen wir, bald wieder hinfahren zu können und dann möchte ich gerne schon meine ersten Sprachkenntnisse ausprobieren.

Ich wünsche euch einen schönen Abend,
tot straks,
liefs

Manuela

11 „Gefällt mir“

Hoi Manuela
Hartelijk welkom op het forum. Viel Spass und Erfolg beim Sprache lernen und hoffentlich baldigem Ausprobieren. :sun_with_face:

Groetjes Heliane

1 „Gefällt mir“

Ha Manuela, fijn dat het gelukt is met de aanmelding en hartstikke leuk dat je je even voorstelt.

Hier im Forum kannst du auf jeden Fall dein schriftliches Niederländisch üben. Ist natürlich nicht das gleiche wie die Sprache zu sprechen, aber lernen kannst du so trotzdem vieles.

Veel plezier!
Alex

PS:

Tot straks heißt „bis gleich“. In diesem Fall passt „tot gauw“ oder „tot snel“ besser. Schau mal:

2 „Gefällt mir“

Hoi Manuela,

Welkom op het forum. Als Nederlander vind ik het iedere keer weer heel bijzonder dat om te horen dat ons landje zo gewaardeerd wordt. Heel veel plezier met leren van het Nederlands.

Groeten uit Delft,
Peter

1 „Gefällt mir“

Hallo Manuela,
welkom op het forum! Hoffen wir mal, das wir ganz schnell wieder in unser Nachbarland reisen und unsere neuen Kenntnisse anwenden dürfen. Viel Vergnügen im Forum und beim Lernen.
Groetjes Christine

Hoi Manuela,
ik hoop het ook zo erg, dat we dit jaar eindelijk weer kunnen op vakantie gaan naar het nederland. Ik mis het zo!!! :sob:

Groetjes
Gugel

Hoi Heliane,

dank je wel, bin ja noch der absolute Lern-Anfänger, aber immerhin könnte ich mir schon etwas zu essen und zu trinken bestellen.
Groetjes :slightly_smiling_face: aus Essen in die schöne Schweiz

Manuela

2 „Gefällt mir“

Hoi Alex,
super, gleich was gelernt, bedankt!

Tot de volgende keer,
groetjes

Manuela

2 „Gefällt mir“

…oh, da habe ich schon ein wenig das Wörterbuch nutzen müssen…danke für die nette Begrüßung.
Tot gauw

Manuela

Hoi Christine,
ja, ich hoffe ganz fest, dass wir bald wieder ins Nachbarland dürfen. Hast du dort einen Lieblingsort? :hotel:

Groetjes

Manuela

Hoi Gugel,

is dat jouw kat? Ik heb een kleine hond.

Doei :raised_hand_with_fingers_splayed:

Manuela

Hoi Manuela,
nee dat is niet mijn kat. Maar leuk of niet? Hier is een foto van mijn nieuw katje. Hij klimpt ook overal naartoe. Mijn oude is in december helaas gestorven.
Heb je ook een foto van jouw hond?

Groetjes
Gugel

3 „Gefällt mir“

Hoi Manuela,
ik woon in de buurt en we gaan graag op vrijdag naar de markt van Dinxperlo, een moie klijne stad. Ik miss dat echt. Maar ik ga zeker binnenkort met de fiets terug een betje bootschappen doen en lekker koffie drinken.
Wat hou je van te doen in de Nederlande?
Groetjes Christine

Hoi Manuela,
Ook van mij nog even hartelijk welkom op het forum.
Ik wens je veel plezier en veel succes met de Nederlandse taal. :smiley:

… und gleich angewendet. :+1:

Groetjes, Andrea

…bedankt, ik ben blij!

Groetjes, Manuela

Hoi Gugel,

ik ken je voornaam niet, wat betekent „Gugel“?

Jouw kat is mooi! Hoe heet ze?

Mijn hond is oude, 15 jaar oud, maar ze is gezond en erg lief.

Groetjes, Manuela

![IMG_8203|375x500, 50%](upload://1rzzaDA8yhImQYT1RHvdWGZ1dR7.j

peg)

…du kannst mich gerne korrigieren, bin ja noch im 1. Anfängerkurs. Hoffentlich klappt das mit dem Foto!

3 „Gefällt mir“

Hoi Manuela,
o wat een mooie hond. En zo oud. Dat is prima en beslist van jouw goede verzorging. Mijn nieuwe kat heet Levi.

Eigenlijk heet ik Gudrun. Een echte „WUZEL“. Maar een beetje is er nog van de middeleuwen bij, omdat een gugel een kledingstuk was. Dat kwam om de shouders en de hoofd. Wij hebben zo iets op de markt gedragen (voor of na het dansen).

Groetjes
Gugel

1 „Gefällt mir“

Goedemorgen,
Wat betekent „Wuzel“ in het duits? Ik ken „wuseln“, dat betekent in het duits „sich flink hin- und herbewegen“. Dank je wel voor je verklaring „Gugel“.

Fijne dag toegewenst

Manuela

Goedemorgen,

Oh, ik will ook zo graag gaan naar de markt!!!
Ik hou van de mooie stadjes, het eten, het landschap…Ik hoop dat we snel weer naar Nederland kunnen reizen :oncoming_automobile:

Groetjes

Manuela

Hoi Manuela,
o sorry ik meende ook Wusel zoals in het Duits en dat klopt, ik ben een snelle muis. Op mijn werk zie je altijd mijn condensstreep. :rofl:
Ik wens je een fijne dag.

Groetjes
Gugel