Fotothread: Tiere und Natur

Een waar kunstwerk!!! :wink:

1 „Gefällt mir“

Gemaakt door de natuur :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Niet alleen door de natuur… :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Vandaag op de Houtribdijk.

12 „Gefällt mir“

Prachtige wolken, Christian!

2 „Gefällt mir“

Een prachtig mooi lijnenspel onder die mooie wolken.

3 „Gefällt mir“

Vanochtend zag ik dit!
Dit spinnenweb viert al kerstfeest :wink:

Toen ik dit zag, moest ik even terugdenken aan woorden van Jezus. In de Bijbel staat namelijk dat Jezus zegt: Ik ben de blinkende Morgenster. [details=Meer informatie hierover:]Dit staat in de Bijbel in Openbaring 22:16 also Offenbarung 22,16
Jezus noemt zichzelf de blinkende Morgenster, omdat Hij door onze straf te betalen de weg opent naar God, dus naar het hemelse licht.
Zoals de morgenster (dat is Venus) laat zien dat het ochtend wordt, laat Jezus zien dat het ook licht wordt in ons hart als we God toelaten in ons leven. [/details]
En aangezien het 's ochtends was (dus in de morgen) en het spinnenweb de vorm had van een ster, moest ik hieraan denken.

9 „Gefällt mir“

Het is een echt kunstwerkje, Anja. De natuur is prachtig.

2 „Gefällt mir“

De Tsjongervallei, zo’n 100 meter voor m’n huis in Makkinga. (foto van vorig jaar winter)

9 „Gefällt mir“

Wat mooi, vandaag alleen maar regen in Fryslan. :disappointed:

2 „Gefällt mir“

Geweldig @Kitty:+1:

1 „Gefällt mir“

Heel mooie fotos (jullie fotos). Ik fotografeer zelf sinds dat ik kind was.

De hond is helaas in 2015 overleden als hij 12 jaar oud was. Hij had een tumor in de neus.

Tot begin januari heb ik nog een eigene website met fotos. www.ralfneumann-bildart.de Omdat ik er lange niet meer aan gewerkt heb heb ik ze beëndigd.

Groetjes
Ralf

12 „Gefällt mir“

Mooie foto’s Ralf. Wat is dat voor een grappige vogel in het duingras?

2 „Gefällt mir“

Hij zat in een schap en zei: “Neem me mee alstublieft!” Willen we een naam voor hem laten zoeken en misschien ook een nieuwe ras creëren?

2 „Gefällt mir“

Een prima idee, Ralf! :slight_smile:[quote]

PS: Zullen we een naam voor hem laten zoeken [ … ] ?
[/quote]

2 „Gefällt mir“

Zwei schöne Eindrücke vom Burgers Zoo in Arnhem, den ich nach über 20 Jahren mal wieder im November 2017 besuchte:

Die Fotos entstanden in der “Mangrove”, einer Halle mit tropischen Temperaturen um die 30 Grad und entsprechender Flora und Fauna. Brillenträger werden das - gerade im Winter - nie vergessen :laughing: und auch die Linsen des Fotoapparates haben ihren Spaß.
Een aanrader voor iedereen die in de buurt van Arnhem is. Juist in de winter, want de meest leuke dingen zijn er in de overdekte arealen te zien, de “Mangrove”, de “Ocean” en de “Bush”. Maar ook in het buitengedeelte valt er veel te ontdekken, alleen is dat in de winter iets minder prettig. :expressionless:

10 „Gefällt mir“

Prachtige foto’s @hadedeha!

Welke camera gebruik je?

Dankjewel Rike.
Ik gebruik een oude Panasonic Lumix TZ-10, niks bijzonders dus.:wink:

1 „Gefällt mir“

Wat een prachtige foto’s, Ralf! Vooral die van jullie hond – een Gordon setter, klopt dat? 12 is wel een mooie leeftijd, maar het is natuurlijk altijd verschrikkelijk wanneer je afscheid moet nemen. :frowning: Heb je nu weer en hond?

1 „Gefällt mir“

Hoi Isabelle,

leuk dat je de foto’s zo prachtig vind. De hond was een Gordon Settter, dat klopt. We noemden hem “Frodo” maar zijn naam in documenten was “Horbas vom schwarzen Moor” (“Horbas van het zwarte veen”. Heb ik maar even vertaalt. Had ik zin in.) Hij was oorspronkelijk uit het Emsland in de buurt van Papenburg. We hebben nu geen hond meer omdat we ten volge van verschillende reden geen tijd meer voor een hond hebben. Het was een prachtige tijd met hem maar het leven is ook zonder hond leuk .

1 „Gefällt mir“