Fotothread: Tiere und Natur

:thinking: ik kan me niet herinneren de flitz gebruikt te hebben. Maar oké. Dankjewel voor de tip.

1 „Gefällt mir“

‚‚Zeevruchten‘‘ - een paar strandkiezels

Avonds halo over Vlieland

5 „Gefällt mir“

Deze Foto heb ik met mijn cellphone vanuit het centrum van Tromsø (Noordnoorwegen) gemaakt.
wij kwamen net uit de Ølhallen (zo heet dat café werkelijk), vertaling: „Bierhal“.
En: nee, we waren niet dronken! Het was een helder Noordlicht dat ondanks de verlichte gebouwen en straten goed zichtbaar was. Er zijn ook nog sterren te zien: een deel van het sterrebeeld „Grote Beer“,

9 „Gefällt mir“

Een Zeearend in de Trollfjord
P1010650b
Orca nummer één!
P1010747a
Een lekker hapje in zicht?

6 „Gefällt mir“

P1020901a

En plotseling was er een tweede bultrug…/ und plötzlich war da ein zweiter Buckelwal…

P1030014a

Noorderlicht! / Nordlicht!

P1030023b

Mijn mooiste Noorderlichtfoto / Mein schönstes Nordlichtfoto

7 „Gefällt mir“

Fijne Feestdagen allemaal !!!

2 „Gefällt mir“

Dankje Emilian, insgelijks !

Is dat een zandzuiger op zee ?

Hallo Hans,

Inderdaad, Hans.
We waren deze dagen druk bezig dichtbij IJmuiden Zeehaven.
Mvg,
Emilian

Leuk om deze foto te zien, heel wat jaren geleden toen ik nog werkte heb ik rond 20 mijl buitengaats IJmuiden de elektronika van een Jetpomp moeten repareren die in de machinekamer lag en waar een enorm lawaai heerste.
De Jetpomp werd gebruikt om de laadruimte van het schip schoon te spuiten, nadat het zand buitengaats was geloosd, omdat er meestal kleverige zandresten bleven hangen.

1 „Gefällt mir“

Leuk dat je aan boord van een baggerschip ooit bent geweest, Hans.
Ze zijn mooi samengesteld en nuttige werktuigen.
Hieronder zit een grappige definitie van het baggeren als vak, die ik er aan boord gevonden heb.

2 „Gefällt mir“

Ik heb nog van geen mens uit de politiek horen zeggen: „…en toch modderen we door!“

Dat klinkt mij ook vreemd in de oren Dirk, ik kende alleen tot nu toe „we modderen maar wat aan“.
Ik neem aan dat het al wat ouds is, dus niet van onze generatie.

Als alle kinderen in het plateland ooit de modder in gaan om te spellen, bevindt ‚Modderen‘ zich daarin als een synoniem voor ‚baggeren‘, vind ik.

Het was meer een woordspel van modder tot elkaar met modder bewerpen en toch maar doorworstelen met één stap afstand van de afgrond :face_with_peeking_eye:

1 „Gefällt mir“

Weekendwandeling.

5 „Gefällt mir“