Fotothread: Tiere und Natur

Ich kenne den Namen. (Singular)
Ich kenne die Namen (Plural)
Es ist der Akkusativ, der aus Name Namen macht und nur durch den Artikel sehe ich, ob es Singular oder Plural ist.

3 „Gefällt mir“

Mein Sprachgefühl sagt
Von einigen Freunden kenne ich die Adresse aus dem Kopf.
(Jeder Freund hat nur eine Adresse)
Aber
Ich kenne die Adressen von einigen Freunden aus dem Kopf.
(ich kenne viele Adressen)

1 „Gefällt mir“

Das Paar (groß geschrieben), also 2 Dinge / Menschen, die zusammen gehören (zB Schuhe, das Ehepaar) + Singular
Das Paar Schuhe steht in der Ecke

Ein paar (klein geschrieben), also einige wenige, + Plural
Ein paar Vögel sitzen auf der Hecke.

3 „Gefällt mir“

Herzlichen Dank für all eure Antworten :blush:

Ik ga verder met het thema :wink: en deel nog twee vakantiefoto’s. We zaten naast een bergmeer op het gras en toen kwam deze eend even vanuit het water het land op kijken wat we aan het doen waren :joy:

Toen ze zag dat ik een foto maakte, moest ze zich toch wel even netjes maken :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 „Gefällt mir“

Peterselie, salie, rozemarijn en tijm.

6 „Gefällt mir“

Gebouwen in Oslo: het schuine dak van de Opera met op de achtergrond het tamelijk nieuwe Munch-Museum

P1010011a

4 „Gefällt mir“

Eindelijk vacantie. Geen drukte.

7 „Gefällt mir“

Hoi Dirk. Ik was ook daar met een schip in 2008 om wat gebouwuitrusting terug naar Nederland te brengen. Ik herinner me dat BAM een van de contractors was. Ze zeiden dan dat deze operagebouw een van de duurste ooit was. Tijdens de schemering samen met zijn eigen verlichting ziet hij zeer mooi uit.

Ze lijken blij te zijn en van een rustige siësta te genieten.

i.d.d. het Opera-Gebouw ziet er zeer mooi uit in de schemering

1 „Gefällt mir“

Een bijna uitgedroogde rivier: Wijsel, Polen, September 2022.

1 „Gefällt mir“

Je hebt die paar honderd ton dode vissen vergeten. De Weichsel is niet alleen bijna uitgedroogd maar ook bijna een dode rivier.

2 „Gefällt mir“

Inderdaad, een vreemde situatie en een zeer hete zomer.
Deze bosbrand vond plaats na middernacht op ongeveer 1 km van het ouderlijk huis van mijn vrouw. Gelukkig waaide de wind vanuit ons huis naar het vuur.

2 „Gefällt mir“

Emilian, ik hoop dat voor jullie alles goed afgelopen is.

1 „Gefällt mir“

Hoi Helga.
Alles was goed geregeld door een aantal brandweer(s) tot de volgende dag. Geen enkel huis in dat dorp was door de brand geraakt. Deze keer hadden ze een succesvol strijd. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Die Natur in meinem Garten :blush:

11 „Gefällt mir“

Echt mooie foto’s, Anja : de altijd drukbezige bijen en hun mooie bloemen.

PS :
De fotoliefhebbers kunnen op zoom.nl een eindeloos aantal foto’s bewonderen, analyseren en vergelijken. Daar kunnen jullie ook je fotowerk plaatsen en deelnemers worden.

2 „Gefällt mir“


Enkele dagen geleden in Gdynia.

4 „Gefällt mir“

Vakantie in Polen Emilian ?

Nee Hans. Ik was daar maar één nacht doorgebracht mijn schip aan het wachten.