Fotothread: Tiere und Natur

Dat klopt, Andrea :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Gäns and the City. :sunglasses:

9 „Gefällt mir“

Haaaach… Fernweh nach Südtirol! Ein Bildlein aus dem letzten Frühjahr… solche Fotos würde ich gerne wieder schießen, am liebsten sofort :wink:

12 „Gefällt mir“

Ich auch, ich auch!

1 „Gefällt mir“

Heel erg mooie pagina, @JohannesH ! :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

hier één van mijn honden.

8 „Gefällt mir“

Wat schattig, zeg! “Hoe heet ie?”

Hij heet “Sweeney Todd”, hij was het speelgoed voor brutale kinderen vordat we hun gekocht hebben.
Hij is een op de vier van onzen roedel.

6 „Gefällt mir“

Wat een mooie honden, schitterend!

Wat bedoel je precies met “de hond was speelgoed”? Werd hij mishandeld? :worried:

[details=Ik ben even zo vrij om wat verbeteringen voor te stellen, Detlef. Klik maar op het pijltje om ze te zien.]
Hij heet “Sweeney Todd”, hij was het speelgoed (voor) van brutale kinderen (vordat) voordat we (hij) hem gekocht hebben.
Hij is een (op) van de vier van (onzen) onze roedel.[/details]

2 „Gefällt mir“

Ja het klopt. Hij werd mishandeld.
Bedankt voor de verbeteringen

1 „Gefällt mir“

Oh je, wat erg. Maar wat een prachtig roedel! Nu ben ik wel heel benieuwd naar de vierde hond! Ik ga zo eindelijk eens weer naar het asiel, met Salim wandelen. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

We hebben twee newfoundlander (de zwarte, 14 jaar, heet Frodo, een de bruine, 12 jaar, heet Sam). Verder hebben we de Sweeney Todd, hij is inmiddels 7 en een lhasa apso - terrier- mix. En de laatse heet Dobby, is 8 en is een coton de tuléar - mix.

De namen zijn van:
Frodo en Sam van Lord of the ring (J.R.R. Tolkien)
Sweeney Todd ( Tim Burton)
Dobby (Herry Potter van Joanne K. Rowling)

@Isabelle wie is Salim?

6 „Gefällt mir“

Wat lief, zeg! En ontzettend mooie honden. Waar hebben jullie ze allemaal vandaan? 12 en 14 jaar zijn overigens mooie leeftijden voor Newfoundlanders! Ik vind het hartstikke leuk dat jullie grote én kleine honden hebben. Zijn de twee grote en de twee kleine beste maatjes of houden ze allemaal even veel van elkaar?

Omdat ik zelf (nog) geen hond kan hebben, ga ik sinds vijf jaar regelmatig met honden wandelen die in een dierenasiel in de buurt leven. Sinds tweeënhalf jaar is dat Salim, een Kangalmix. Ergens verder bovenaan heb ik al een foto van hem gepost. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Het is goed, als mensen precies overlegen of een dier in hun levensritme past.
We hebben sinds 30 jaaren honden , meestal herdershonden. Vroeger, met een leftijd tussen 15 en 18 heb ik deze honden opgeleid.
Hede ben ik erop niet trots. Onze jongens, hoe wij ons roedel noemen, zijn gezinsleden. Frodo hebben we als puppy gekocht en Sam, omdat we gemerkt hebben dat andere honden niet met Frodo spelen wilden, -hij was heel groot-, hebben we Sam ook als puppy en ook van een hondefokker gekocht. En een newfoundlanderpuppy is ongelooflijk.

In 2005 heeft mijn vrouw haar drom waar gemaakt, heef haar kap over de haag gesmeten en een opleiding voor homeopaat voor dieren en fysiotherapie voor honden gedaan en heeft een eigene praktijk.

Later hebben we ons roedel met Dobby en Sweeny, de ene mishandeld de andere van een Oost-Europese fokker, -dat hebben we niet gemerkt-, vergroot.

Zolang mensen denken dat diere niet voelen, moeten diere voelen, dat mensen niet denken.

2 „Gefällt mir“

Ik ben het helemaal met je eens, vooral met de laatste zin! Ik wilde altijd al een hond maar heb nu sinds zes jaar twee poezen en wil ze niet meer missen, maar net zo min wil ik de honden in mijn leven missen, ook al zijn ze niet van mij. Door toeval ben ik vijf jaar geleden bij Terra Mater beland en Salim is inmiddels de vierde hond die ik uitlaat en met wie ik werk. Op het moment doe ik minder met hem omdat er een vrouw is die hem wil adopteren en veel met hem bezig is. :slight_smile: Als je op de website van Terra Mater rechts boven „Isabelle“ intypt, vind je ook een paar teksten en een video die ik geschreven/dat ik gemaakt heb over honden uit het asiel. Wie weet is dat nog interessant vor de een of ander hier. Geef je honden een dikke knuffel van me! :heart_eyes:

2 „Gefällt mir“

Video´s en foto´s van het Bargerveen in de provincie Drenthe.

2 „Gefällt mir“

Een paar dagen geleden heb ik toevallig een video gezien waarin ook het Bargerveen was te zien.

Dat was heel interessant.

2 „Gefällt mir“

Bedankt voor de link, een heel interessante verslag. Je kunt de link ook graag op mijn blog als reply plaatsen. Tegenwoordig bestaat er niet meer veel veen in Nederland, net als in Duitsland.

1 „Gefällt mir“

Hallo Detlef, ik ben het helemaal met je eens wat de omgang van mensen met dieren betreft.

Hier nog een paar verbeteringen van je tekst:

[details=Sprachtipps für Detlef][quote=“Detlef, post:94, topic:635, full:true”]
Het is goed, als mensen precies nadenken of een dier in hun levensritme past.
We hebben sinds 30 jaar honden , meestal herdershonden. Vroeger, toen ik tussen de 15 en de 18 was, heb ik deze honden opgeleid.

Tegenwoordig/nu ben ik er niet trots op. Onze jongens, zoals wij ons roedel noemen, zijn gezinsleden. Frodo hebben we als puppy gekocht en Sam, omdat we gemerkt hebben dat andere honden niet met Frodo wilden spelen, - hij was heel groot -, hebben we Sam ook als puppy en ook van een hondenfokker gekocht. En een newfoundlanderpuppy is ongelooflijk.

In 2005 heeft mijn vrouw haar droom waar gemaakt, heef haar kap ?? (meinst du ihren Job?) over de haag gesmeten opgezegd en een opleiding voor homeopaat voor dieren en fysiotherapie voor honden gedaan. Nu heeft ze een eigen praktijk.

Later hebben we ons roedel met Dobby en Sweeny uitgebreid, de ene mishandeld, de andere van een Oost-Europese fokker, – dat hebben we niet gemerkt.

Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, moeten dieren voelen dat mensen niet denken.
[/quote][/details]

1 „Gefällt mir“

Ook onze honden hebben vandaag van het mooie weer genoten. :smiley:
En mijn hond heeft natuurlijk weer tegen de golven geblafft. :wink:

9 „Gefällt mir“