Fotothread: Tiere und Natur

Dit zijn echt de kleuren naar mijn smaak, vol energie en kracht. :blush:

2 „Gefällt mir“

Herfst is een geschikt seizoen om bijzondere foto’s als deze te maken. Mooie collage Verena. Heb je gefietst of gewandeld toessen Aken en Voerendaal?

1 „Gefällt mir“

Ik was met mijn kleindochter in Aken in de dierentuin. En in Voerendaal ben ik tijdens haar zwemles rondgelopen. Daar heb ik de foto’ s genomen, helaas scheen de zon niet, dan waren de foto’ s zeker nog mooier geworden.

2 „Gefällt mir“

Nee, mooier kan niet. :grinning:

1 „Gefällt mir“

Midden van herfst.

7 „Gefällt mir“

's morgens in 't park.
stilte.
zonnelicht genieten.
frisse lucht inademen.

9 „Gefällt mir“

Mooie en bijzondere brug, Hans. In welk stad liegt hem?
Leidt die naar een kasteel of een grotere gebouw of
verbindt hij de oevers van een oude rivier die nu droog zit?

In het Hunnerpark in Nijmegen loopt een wandelweg over een restant van de middeleeuwse stadsmuren naar het Bevedere vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de Waal, de Waalbrug en de Betuwe. De weg die je hier ziet leidt dwars door de vroegere muur rondom de palts van Karel de Grote en de burcht van Barbarossa. Na de afbraak van de vestingmuren werd rond 1885 het park aangelegd. Deze voetbrug dateert uit deze tijd. De ruïne rechts voor de brug zijn de restanten van de 15e eeuwse St.Geertruidekapel.
Groetjes, Dirk

5 „Gefällt mir“

Bedankt voor de uitlegging, Dirk. Dit was heel interessant.

Hoi Verena. Meestal heeft elke dierentuin zijn ‚‚sterren‘‘, als bvb Knut de beer uit Berlijn, of Alex de leeuw uit New York, [ dit misschien in de animatiefilm ‚‚Madagascar‘‘ :slight_smile: ]
Dus, wie zijn er de sterren van de dierentuin in Aken?
Anders wie zijn er jullie lievelingsdieren?

1 „Gefällt mir“

In een rustig steegje in de Benedenstad van Nijmegen
Hier wonen vogelliefhebbers…

6 „Gefällt mir“

Hoi Dirk. Deze foto van jou is een zeldzame gelegenheid.

2 „Gefällt mir“

Hoi Emilian, Onze dierentuin is heel klein. Eerder één voor kleine kinderen. Er zijn stokstaartjes, drie kamelen, drie muntjak’s, drie zebra’s een paar apen, twee cheeta’s en nog wat kleine dieren. Maar ze hebben wel heel grote en mooie omheinde gebieden. Die van de cheeta’s kreeg 2015 zelfs een prijs, voor voorbeeldige dierenhouding.
Ik vind één van de drie muntjak’s bijzonder leuk. Die heeft maar drie benen en komt steeds naar de hek en wil woorden geaaid.
De ‚lievelingsdieren‘ van mijn kleindochter zijn de speeltuinen.
Maar in november is de dierentuin nu weer gesloten.

2 „Gefällt mir“

Sorry! Dat is niet goed. Je hebt het weliswaar goed bedoeld, Maar de sfeer van de foto is nu anders.
De foto is nu nog grofpixeliger als hij al was. Het is juist de slechte zichtbaarheid die een gevoel van dreigende gevaar wekt èn het is gelijktijdig een sfeervolle foto. Je moet niet alle details kunnen zien.

Vergeef alstublieft mijn ongevraagde actie, Dirk.
Nu begrijp ik je oorspronkelijke gevoelens over die plek en sfeer.
Ik ga de verwerken foto meteen verwijderen.
Fijne dag! Emilian.

Laat 'm rustig staan. Misschien is het een goede oefening voor jou om het laatste stukje informatie uit een foto te halen. Het origineel bestaat nog. Een foto bestaat uit kleuren maar het is iets héél anders als je het geheel bekijkt. Bezonder als de foto bv. Marylin Monroe afbeeldt.

1 „Gefällt mir“

Ik ben het helemaal met je eens, Dirk.

Om deze thread verder te lopen kom ik met een nieuwe photo. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Misschien vind je dit ook leuk Dirk ?

5 „Gefällt mir“

Er zijn nog meer filmpjes op youtube. Heel leuk Hans! Nog leuker als je de verhalen achrter de afgebeelde gebouwen kent. De ouwe veerpont heb ik niet meer beleefd.Koningin Wilhelmina opende de Waalbrug zo kortaf alsof ze haast had met de auto over de nieuwe brug te rijden. Aan de tram kon ik me herinneren.

Witte Kerstmis dit jaar misschien? Wie weet het?
Tot nu toe zie ik geen spoor van echte winter om.
Toch kunnen we nog de blootgestelde natuur direct aanraken en bewonderen.

5 „Gefällt mir“