Fotothread: Tiere und Natur

1 december. Alles om leidt onze gedachten naar de Kerstmis.

5 „Gefällt mir“

Ik weet niet hoeveel christenen hier in Vietnam zijn, maar je kunt een kerstboom in elk winkel, cafe, park of ergens anders zien. De voorbereiding voor dit evenement is even groot als in Europa.

6 „Gefällt mir“

Heb je zin om zeer vroeg in de ochtend in een park te dansen? Misschien niet. :slight_smile:
Dansen, rennen, zwemmen of andere vormen van beweging doen ze hier elke ochtend tussen zonsopgang en acht uur in alle openbare ruimten. Dan is de lucht genoeg droog en koud om wat aan sport te doen.

7 „Gefällt mir“

Ik heb een paar kleinigheidjes verbeterd. Zoek de verschillen :grin::wink:

2 „Gefällt mir“

Tijdens een dag op zee kan je heel mooie lichtverschijnselen ontmoeten. Op de grens en binnen de ruimte tussen de zeespiegel en hemel bestaat een uniek milieu voor het licht om te diffunderen, reflecteren en schijnen. De zon maakt altijd zijn krachtige schilderijen zichtbaar , maar ook de maan kan zeer verrassende avonden produceren, als deze roze schemer in het beeld hieronder.

10 „Gefällt mir“

Zoek de verschillen :wink:
Licht verschijnselen kan hier ook staan.

1 „Gefällt mir“

Je hebt echt een goede oog voor schitternde plaatjes, Emilian. Helemaal top! :clap:

1 „Gefällt mir“

De Zuid Chinese Zee is een vrij oppervlakkige zee.

5 „Gefällt mir“

@Toetje Meestal is het sprake van geluk Gabi. Je moet er, op de geschichte plek en tijd zijn. De fototechnologie van heden helpt er enorm mee.

5 „Gefällt mir“

Kerstversiering in Vietnam.

en in Brazilie.

10 „Gefällt mir“

Polderblikken vervolg - # 387 (of zo … :wink: )

Man op brug:

8 „Gefällt mir“

Heel mooi Peter. Dit is al kunst, niet alleen een foto. :slight_smile:
Misschien vanaf nu zult jij als vroeger aanwezig op forum zijn.

2 „Gefällt mir“

Bedankt Emilian, ik vrees ik zal nog steeds weinig tijd voor het forum vinden. Ik ben nog steeds hartstikke druk bezig. Onder andere met een nieuwe baan en ook een Nederlands cursus die we mogen volgen. Gelukkig met een heel lieve en enthousiaste lerares. Maar het vergt wel veel tijd.

Misschien vanaf de zomer als de cursus klaar is en hopelijk sommige andere taken ook af zijn…

Ah, misschien voor iemand interessant. Ik hou onder andere van Ernst Haas. Hij was een van de eerste en belangrijke fotografen, waar kleur vaak bepalend in de foto’s was:

http://ernst-haas.com

Voorbeeld – drops in coral:

6 „Gefällt mir“

Ernst Haas.
Zijn kunst is veel meer waardevol dan we denken omdat hij al zijn werk tijdens het classieke tijdperk van de fotografie heeft gedaan. Hij was pionier in kleurenfoto en had die succesvol in kunst verandert.

Jouw bovenstaande foto zit er wel in zijn stijl.

1 „Gefällt mir“

Dit om de huidige kromme dimensie verder te nemen.

5 „Gefällt mir“

Voor degene die de sneeuw gemist hebben: hier heb ik twee leuke fotos uit Zweden.

11 „Gefällt mir“

Jouw Fotos weerspiegelen een prachtige sfeer. :+1:
Ik hou van de besneeuwde Skandinavien. Ik ben twee keer in Noorwegen geweest, het was adembenemend mooi.

1 „Gefällt mir“

Wij hebben rendieren en elanden gezien. Rendieren lopen graag tussen de rails omdat daar minder sneeuw ligt. Dat doen ze zo graag dat ze zelfs niet opzij gaan als een trein komt (2 keer per dag tijdens de Sami-Markt in de winter). Dan lopen ze meerdere kilometer voor de trein uit zelfs als de machinist luid toetert.

Uiteindelijk gaan ze dan opzij.

De elanden zijn erg schuw. Ze wachten liever af tot de trein voorbij is.

10 „Gefällt mir“

Super mooi Dirk om een uitdrukking van het forum te gebruiken. We zijn al de hele winter lang aan het wachten om wat sneeuw te zien.
Ik vermoed dat de foto met de vole maan drie dagen geleden genomen is.

Ja, ik heb de foto met de nog niet volle maan op 7 februari om 16h42m opgenomen. Het was toen al donker. Volle maan was het op zondag 9 februari. De maan is overbelicht zodat je niet kunt zien dat de maan nog niet helemaal vol was.

3 „Gefällt mir“