Fotothread: Tiere und Natur

Mooie tijden! :slight_smile:

Zoekplaatje met 2 kikkers en een beter zichtbare slang aan het Canal du Midi

6 „Gefällt mir“

het véél te warm om ruzie te maken…

7 „Gefällt mir“

Een ongewone slang met stapelwerk op zijn huid.
Is hem een vergifting type en zijn die kikkers erbj zijn voedsel?

Heb je geen woordenboek? Ik weet niet wat je met stapelwerk bedoelt. Hoe kom je aan deze vertaling? Is dat een vertaling van Google?
De slangenhuid toont een patroon van donkere, bijna zwarte vlekken. Of die slang giftig is weet ik niet. Het is wel te vermoeden. De kikkers konden nog net ontsnappen. Heb je ze allebeide gevonden?

1 „Gefällt mir“

Goedendag Dirk. ‘‘Stapelwerk’’ moet een vreemde vertaling van ‘‘checkers’’, schaakpatroon zijn.
Dit is de suggestie van ‘‘mijnwoordenboek.nl’’
Jawel, ik heb er twee kikkers geïdentificeerd.

1 „Gefällt mir“

‘‘geïdentificeerd’’ - inderdaad :slight_smile:
image

1 „Gefällt mir“

Het is misschien niet helemaal de tijd meer voor vakantiefoto’s, maar ik kon me niet herinneren dat ik afgelopen vakantie een foto had gestuurd :wink: Dus vandaar nu een foto met rente :joy: Ik weet niet of dit een officiële Nederlandse uitdrukking is, maar zo zeggen wij het thuis altijd als je iemand iets extra’s geeft (in dit geval een aantal foto’s)

img1572560017747

10 „Gefällt mir“

Hoi Anja. Mooie foto’s. Welke berg (of bergtop) zit daar in het midden van de poster?
Weet je ook de naam van de plant met rode bloemen?
Mijn vrouw wilt graag een in haar bloementuin groeien.

1 „Gefällt mir“

@Dirk Hallo Dirk. Blijkbaar is die in je laatste foto een Egeïsche kat.
Ze leven soms onafhankelijk in de wildernis dicht bij een waterkant.

1 „Gefällt mir“

Dat was een kat op het Griekse eiland Chios. De hond was op het tijdstip van de foto hoogdrachtig. Af en toe zoog de kat aan de tepels van de hond. Strelen kon je die dieren niet want ze zaten allebei vol met teken.
Het was een mooi plekje.

3 „Gefällt mir“

Dat is het Karwendelgebergte. De meest linkse top op de foto is de Viererspitze. (Dit is dezelfde bergtop als die achter de rode bloem.)

Helaas niet :frowning: Ik kan je alleen vertellen dat de foto gemaakt is in het park in Mittenwald.

2 „Gefällt mir“

Geen probleem Anja. Dit is haar nieuwe uitdaging om die te zoeken. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Mittenwald is zo een bijzondere vakantieplek. Hij ziet er zeer mooi uit.

1 „Gefällt mir“

Schemering en zonsopgang tijdens een rustige ochtend na de storm, Vung Tau:

11 „Gefällt mir“

Hab’ keine Ahnung wo Vung Tau liegt, aber ich vermute Du bist (nicht nur) in Urlaub dort. Ich hab’ aktuell auch keinen Urlaub und zum Glück keine Langeweile in Job und so weiter.

Wollte mich zwischendrin nur mal kurz im Forum melden, dass ich noch am Leben bin. Letztes Wochenenende dann mal einen gemischt geschäftlichen Besuch mit chinesischen Kollegen und Sohnemann in Kinderdijk. Es war kalt, aber doch eine schöne Stimmung. Ich hätte gern ein paar Minuten Zeit für Fotos gehabt, aber konnte zumindest ein paar Bilder mit dem Handy “aus der Hüfte schießen”.

Ich werd’ sicher mal wieder morgens in Ruhe mit der Kamera nach Kinderdijk radeln oder fahren.

11 „Gefällt mir“

Der erste Bodenfrost:

11 „Gefällt mir“

@Peter Mooi dat je terug bent. Blijkbaar een rustige dag bij Kinderdijk.
Ik ben zeeman. Dus ik ben daar gewoon aan het werk.

2 „Gefällt mir“

Een mooie collage.

Een mooie collage of verzameling

1 „Gefällt mir“