Fotothread: Tiere und Natur

deze week kwam ik langs verschillende bruggetjes –

langs de weg naar school van mijn oudste zoon:

en ergens in de buurt (we wonen in de bijbelgordel…):

11 „Gefällt mir“

Echt leuke brugfoto’s! Ik heb mezelf gered voor mijn fotocollectie.:+1:

Waar woon je dan @Peter Peter? Mijn laatste woonplek was Ermelo…

Ik vindt de buurt echt leuk, maar kon niet echt wennen aan het levensgevoel daar (tevoren hebben wij in Almere gwoont, het is wel een goot verschil.)

De tweede brug is bijzonder omdat er geen handgrepen aan staan of andere zij bescherming.

1 „Gefällt mir“

Het eerste foto is op het platte land op de Dordrechtse zijkant van de Lek gemaakt (bij Groot-Ammers) en de tweede foto in de polder in de buurt van Gouda.

1 „Gefällt mir“

Een beestje dat misschien niet iedereen leuk vindt…

10 „Gefällt mir“

In mijn huis tolereer ik alleen spiders tot een bepaalde grootte. Dan maakt het mij niets uit. :wink:

1 „Gefällt mir“

Waar zat-ie? Toch niet in je huis, hoop ik? :wink:

1 „Gefällt mir“

Nee, op werk op de vensterbank. Het was een kleine (spring)spin (enkele millimeters tot een centimeter). De foto is een sterke? vergroting.

Maar in de dierenpark in Amersfoort kan je een grote vogelspin over je hand laten lopen.

2 „Gefällt mir“

:spider: Hij ziet er behoorlijk imponerend uit

Een sterke vergroting is goed Nederlands :slight_smile:

Heb je dat wel eens gedaan?

Sommige kleine spiders vinden altijd hun weg naar binnen. Voor mij worden de Spiders allemaal Klara genoemd. :wink::spider::spider_web:

Hij ziet zo groot inderdaad imponerend uit. Gelukkig ben ik niet bang voor spinnen. Het was nodig heel dicht bij de spin te komen. Een collega had met zijn mobieltje licht gegeven omdat mijn flitslicht thuis was. De spin zou ons makkelig hebben kunnnen aanspringen. :open_mouth:

Ja zeker. Het was een beetje rar gevoel maar het was niet erg.

3 „Gefällt mir“


Dit beestje past niet op je hand; nou ja: je kunt het proberen…

7 „Gefällt mir“

Hihi, die ist cool! :slight_smile:


Deze kun je ook in de hand houden (maar één keer en dan je vingers tellen).

4 „Gefällt mir“

Ik zei nog: blijf niet zo lang in de zon liggen…

8 „Gefällt mir“

De grap is goed!:+1:

1 „Gefällt mir“


Een beetje off-topic:
Wie zegt dat mannen geen multitasking beheersen ?

7 „Gefällt mir“

Je foto’s zijn echt goed!!!:+1:
En de “opmerkingen” ook. :wink:

Nu komt eindelijk de foto van Matti met zijn orthese. Hij ziet er nog niet heel erg gelukkig mee uit, maar we zullen de komende tijd veel oefenen om ermee te kunnen lopen.

12 „Gefällt mir“