Fotothread: Tiere und Natur

Vandaag is de ‘‘Internationale dag van de fotografie’’.
Ik wens jullie altijd goede inspiratie en geweldige momenten om foto’s te maken. Cheese! :slight_smile:

11 „Gefällt mir“

Geweldig!

1 „Gefällt mir“

Maar ik ben er nog nooit geweest. :wink:
Ik ook niet :flushed:

1 „Gefällt mir“

Ik weet niet waarom ik niet “ik was er nog nooit” kan zeggen. Kun je dat misschien uitleggen of zegt je dat je taalgevoel?

2 „Gefällt mir“

De precieze reden weet ik niet. was is onvoltooid verleden tijd, ben geweest is voltooid vt. Misschien dat we in de spreektaal ‘gewoon’ meer vvt gebruiken. Misschien weet @alex of @ralf hier meer over te vertellen.

Vielleicht hilft dieser Thread weiter:

Das Niederlaendische und das Deutsche verhalten sich diesbezueglich unterschiedlich.

1 „Gefällt mir“

Daar wil ik al lang naartoe… Omdat het niet aan de „juiste“ kant van de rivier voor ons is, zijn we daar toch niet zo vaak in de buurt…

Zijn jullie met een fluisterboot gevaren of gewandeld?

Ik had in herinnering da iemand (ik dacht Emilian) vroeg wat met die molen met de twee vleugels aan de hand is en of dit een bijzondere form van molen is. Maar ik vind dit posting niet meer…!?

Desondanks hier de antwoord. Toevallig ben ik achter het verhaal van de twee vleugels gekomen. Ik heb kennis met een molenaar gemaakt. Ik vroeg hem of er een bijzondere form van windmolens met slechts twee vleugels bestaat, omdat in Kinderdijk één molen zo uitzag. Ik was een beetje verbaasd toen hij mij vertelde dat het niet normaal is, maar hij zelf de twee missende vleugels had getransporteerd. Twee vleugels zijn stuk geweest, vandaar was één van de molens in Kinderdijk een tijde beperkt tijdens de reparatie van de twee andere vleugels. :slight_smile:

5 „Gefällt mir“

Hoi Peter. Inderdaad, die vraag was van mij. Maar later heb ik die plek wel herinnerd. Ik ben daar ook op bezoek geweest. Toen ik mijn foto’s vanuit 2014 heb onderzocht, heb ik gezien dat alle molen in goede stand waren. Toevallig was die met twee vleugels in je foto onder herstellingswerken. Dus de vraag was niet meer nodig. Sowieso bedankt voor de bevestiging.

2 „Gefällt mir“

Sonntag auf dem Nachhausweg – nur mal schnell vom Radweg runter an der Seite ein Blick. Ich fand das Licht- und Schattenspiel im “Groene Hart” ganz nett:

9 „Gefällt mir“

Inderdaad een rustgevend landschap Peter.

Zonsopgang bij Vung Tau.

Eilandjes bij de Rivier Saigon ingang,

7 „Gefällt mir“

(Ontspannend) landschap
Rustgevend is een woord dat hier beter past

2 „Gefällt mir“

OMG, sind die hübsch! :heart_eyes:

1 „Gefällt mir“

in freier Natur, wie schön ist das denn! :+1:

interessant, was macht der da? :thinking:

Er fährt zur See

Herfstgeur.

7 „Gefällt mir“

Hoi Ralf! Hoe doe je dat stralingseffect zonder een grafisch programma?

Hoi Emilian, Dat heb ik met een zoomobjectief gedaan. Je zoom met een langere belichtingstijd over het spectrum van de brandpuntafstand. In dit geval met een objectief 17 - 55 mm, belichtingstijd 1/6 sec. (Daar moet je wel snel draaien aan het objectief :slightly_smiling_face:)

2 „Gefällt mir“