Eurovision Song Contest

Hoi allemaal,

ik hoop met jullie gaat het goed. Ik kijk net de ESC en ik vind het jammer dat de meeste deelnemers in het Engels zingen en niet in hun moedertaal. Ik vroeg me wat jullie erover denken dus schrijf ik op het forum.

Groetjes Moffel

3 „Gefällt mir“

Klassiker unter den „deutschen“ Fehlern :wink:
Bei Sprachen immer IN HET (Engels, Duits, Nederlands…)

3 „Gefällt mir“

Hoi Moffel,
ik heb de ESC dit jaar niet gekeken, maar vond het ook in de laatste jaren heel jammer, dat de meeste liedjes op Engels waren. Ik zou het interessanter vinden, als de liedjes altijd in de moedertal zouden zijn.
Misschien denken de zangers, dat ze met engelse lieden betere kansen maken, omdat meer mensen die liedjes verstaan en het vertrouwder klinkt?

2 „Gefällt mir“

Hoi,

dat dacht ik ook, maar het is één goed kans om de verschillene talen te horen.
Tuurlijk kan ik ook in het Engels meer verstaan. Dat klopt helemaal.

Davon mal abgesehen fand ich so ein Event in diesen Zeiten mal wieder toll.

Groetjes Moffel

Hoi Moffel,

Ik zou het ook mooier vinden als de deelnemers in hun moedertaal zouden zingen. Trouwens, je Nederlands is al veel beter.

Er zit maar nog een klein foutje: „Ik vroeg me wat …“ is niet goed. Het moet „Ik vroeg me af wat…“ zijn.
Ich frage mich = Ik vraag me af…

Eine reine Übungs- und Gewohnheitssache. Groetjes, Nicolas

Hoi,

Je hebt gelijk, hoe meer ik oefen, hoe beter ik kan worden :slight_smile:
Trouwens verzoek ik ook veel te lezen want ik lees graag en het helpd.
Ik vraag me af wat jullie van het Duitse lied houden.
Ik vond hem grappig :wink:

Doei Silke

Der ESC 2021 in Rotterdam war eine sehr gelungene Show,das Zuschauen hat wirklich Spaß gemacht. Allerdings habe ich mich sehr über die Jury - und Zuschauer-Wertung geärgert, weil D und NL wirklich gute Beiträge hatten. Naja,anscheinend hat sich der Musikgeschmack der Zuschauer geändert. Deshalb muss man aber nicht gleich alles schlecht machen, schon gar nicht den Beitrag der Gastgeber. Wie seht ihr die Sache? Und ich bin auch dafür,dass die Teilnehmer in ihrer Landessprache singen; es hat doch auch in den vergangenen Jahren funktioniert und hört sich gar nicht mal so schlecht an (siehe Serbien,Kroatien,Russland,Ukraine). und die Bühnenshows waren auch sehenswert. LG und ein schönes Wochenende Kira

Hoi Kira,

schön, dass du dich hier im Forum meldest :slight_smile:

Was uns als Community wichtig ist, ist dass sich jeder sich kurz vorstellt. Du kannst das machen, indem du ein neues Thema startest, die Kategorie “Vorstellungsrunde” auswählst, und dann etwas über dich schreibst. Das wäre toll!

Een fijne avond, groeten,

Ralf

Ein Beitrag wurde in ein neues Thema verschoben: Kira stellt sich vor