Dirk uit Ostwestfalen

[details=Korrekturen für Dirk]Super geschrieben, Dirk. Hier aber noch ein paar Korrekturen:

Dochtertje kannst du nur sagen, wenn deine Tochter noch im Kindesalter ist. Mit 23 dürfte diese Lebensphase hinter ihr liegen :wink:

Groetjes,
Alex[/details]

2 „Gefällt mir“

@alex

Dankjewel, Alex. De correcties zijn erg behulpzaam.
Ik merk dat het schrijven veel makkelijker dan het praten is. Je heeft veel meer tijd om na te denken.

1 „Gefällt mir“

Dat klopt, Dirk. Bij het schrijven kun je er precies zo lang over doen als je wilt :wink:

Ik ben blij dat de correcties je helpen.

Jullie gaan naar CAS??? :+1: :heart_eyes:
Nu ben ik jaloers :wink: .
Daar wil ik ook zo graag naartoe om Blof, Ilse, Racoon en al de anderen musici te zien en te horen.
Ik kijk elk jaar naar de samenvatting op youtube. zucht

Ik wens jullie mooi weer en heeeeel veel plezier

Groetjes
Rike

2 „Gefällt mir“

@Rike
Dankjewel! Met veel geluk heb ik 2 tickets te pakken gekregen.
Ik ben een beetje opgewonden.

Groetjes,
Dirk

3 „Gefällt mir“

Ja dat begrijp ik goed.
Geniet ervan!!!
Groetjes
Rike

3 „Gefällt mir“

Dirk, viel plezier komend weekeinde, hoor!
Dan heb je altijd een lange weg naar onze mooie provincie Dirk. Ik rij 240km via Rosendaal en Bergen op Zoom. Ja, dat zijn heel mooie plekjes. Bijvoorbeld Middelburg en daar moet je de friet boutique bezoeken(Reigerstraat 3). Verder kan je met de Lady Madeleine een herlijke rondvaart doen (Rundfahrten Middelburg : Middelburg rondvaart) via veere en het veerse meer. Een rustige plek is in de Onze-Lieve-Vrouwe Abdij de kruidentuin. Zeer idyllisch.
Wandelen(ook met hulp van de wandelkart van de VVV)is heel mooi in de bosbeheer en de zeepeduinen in Westenschouwen. Dan rest op de hoge duin met panoramisch uitzicht op het meer en de Oosterscheldekering. Miijn favoriete plek😁. In het bijzonder daar de kleine herinneringplatjes voor mensen die graag er hebben gezeten maar helaas al overleden zijn.
Er is nog zoveel schoonheid in Zeeland te ontdekken.

Oh, ja, we zijn dan ook bijna even oud. Ik ben 58 jaar oud.

4 „Gefällt mir“

Kleiner Sprachtipp für @Centurion & @DirkS:

Ik ben 58.

“Jaar oud” dahinter zu schreiben oder zu sagen ist nicht falsch. Aber normalerweise macht man es nicht.

@alex: Ik zaal het graag willen onthouden. Was de tekst verder oke?:slight_smile:

[details=Sprachtipps für Centurion]Hoi Roland, je tekst was al heel goed, maar er stonden toch nog een paar foutjes in.

[quote=„Centurion, post:30, topic:992“]
Ik zaal het graag willen onthouden [/quote]

Meinst du: ich werde versuchen, es mir zu merken? Das hieße:

Ik zal proberen het te onthouden.

NL: het meer = DE: der See

Groetjes,
Alex[/details]

Okay!

1 „Gefällt mir“

Hallo Dirk,

Hoe heeft (je?) het concert at SEA bevallen?
Hoe was de sfeer?
Ik denk dat er tenminste op zaterdag mooi weer was.
Ik ben heel benieuwd naar jouw bericht :slight_smile:
Groetjes
Rike

3 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Rike][quote=“Rike, post:33, topic:992”]
Hoe is je het concert at SEA bevallen?
[/quote]

Deutsch: hat gefallen = Niederländisch: is bevallen

Niederländer werden jedoch im Allgemeinen eher fragen:

Hoe vond je het concert at SEA?[/details]

1 „Gefällt mir“

Dank je wel @alex :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hallo Rike,

de sfeer op Concert at Sea was prettig. Het was heel leuk om te zien hoe Nederlanders op elke leeftijd hun bands vieren. (Duitse waren er waarschijnlijk niet veel, ik heb geen gezien.)
Er waren 2 grote podiums en een kleine op het strand - heel gezellig.
Het meeste vond ik Anouk, Racoon, Kensington en, natuurlijk, Tom Odell en UB 40 leuk. De Nederlanders houden iets meer van Doe Maar en Blöf, maar dat is niets voor mij.

Je kon in de menigste staan en naar de muziek luisteren, zingen en dansen, rusten op het strand, iets eten of drinken, liggen in een hangmat of goed kijken naar de mensen.

Het weer was droog aan beide dagen, aan zaterdagmiddag verscheen soms de zon. Het was genoeg voor een zonnebrand.
Mijn dochter vond het ook heel leuk op CAS, waarschijnlijk zullen we het volgend jaar opnieuw doen, als we weer kaarten te pakken krijgen.

Groetjes
Dirk

3 „Gefällt mir“

Wat leuk, zeg!!!
Dat was dus echt uitwaaien, het hoofd leeg maken en genieten :slight_smile:
Misschien ontmoeten we elkaar daar volgend jaar (voor het geval dat ik iemand kan overhalen met me mee te komen ;))

Groetjes
Rike

2 „Gefällt mir“

:wave::raised_hands::pray::grin::wink:

2 „Gefällt mir“

Ich nehm Dich beim Wort Jessi :heart_eyes: :wink:

2 „Gefällt mir“

De oficiële aftermovie is online:

2 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Dirk][quote=“DirkS, post:40, topic:992”]
De officiële aftermovie is online.
[/quote][/details]