De luizenmoeder, succesvolste TV-serie sinds jaren!

Was een beetje teleurgesteld, het meeste vanwege de reclame tussendoor en dat er twee afleveringen achter elkaar kwamen.
De keuze van de toneelspelers vond ik goed, behalve Anton, daar had ik voor een ander type gekozen bij de casting.
Hoe vonden jullie het ?

2 „Gefällt mir“

Ik heb het helaas nog niet kunnen kijken. Is er een nieuwe acteur voor Anton? Voor zoveer ik weet was de acteur die de Anton speelde niet van plan in een werdere aflevering te spelen omdat hij zijn kapsel niet leuk vond.

Die Serie wird wohl in Deutschland nicht angenommen. Vielleicht auch auf dem falschen Sender! Wer schaut sich schon so einen „Werbemüll“ und dann auch noch mit Zwangsverschlüsselung in HD-Qualität mit HD+ an!

1 „Gefällt mir“

Ich habe 10 Minuten geguckt und fand es ganz schrecklich.

Ik heb “Die Läusemutter” gekeken omdat ik heel benieuwd was, hoe ze dat nu aanpakken, maar ik vond het heel saai en ik ben niet een keer in de lach geschoten.

Ik denk dat het lage publiekspercentage te maken heeft met het feit dat we “luizenouders” in Duitsland niet kennen.En de reclame tussendoor was echt vervelend.

Maar ik miste vooral deze kleine dingetjes:

Dit is RRRRRRRRRRianne! (Duitse versie: das ist Rieke )
Of de blik van Papa Walter. ( in het origineel sprak die boekdelen, maar de Duitse versie of Walter :sleeping:)

Mijn suggestie:
Juf Helma keert terug van haar pensioen en er worden nieuwe afleveringen opgenomen en wij gaan door om de Nederlandse versie te kijken. :smiley:

2 „Gefällt mir“

Al vaak heb ik het hier gezegd, de Duitse humor kan je niet vergelijken met de Nederlandse en bovendien vrijdagavond en op nog een ongunstige tijd heeft het overige gedaan.
Op RTL was er een live programma met Oliver Pocher en daar ga ik echt niet voor zitten, kijk sowieso geen commerciele zenders.
Ik geloof zelfs dat als de mensen lezen dat er een nieuwe serie met Nederlandse achtergrond van start gaat, dat de meeste dan al afhaken.

1 „Gefällt mir“

Ja, het concept kan zelfs niet op die manier worden gekopieerd. Wij Duitsers hebben een ander gevoel voor humor dan de Nederlanders, zoals Hans zegt. Ik zou graag een gastrol willen opnemen bij de NL-luizenmoeder bv een Duitse leraar die op bezoek is.:nerd_face:

6 „Gefällt mir“

Vandaag heb ik per toeval het origineel van de herkenningsmelodie gevonden, of hadden jullie dat al gehoord ?

2 „Gefällt mir“