De luizenmoeder, succesvolste TV-serie sinds jaren!

Eigenlijk had ik al verwacht iets te zien van deze serie hier op het forum, dus niet.
Vandaar deze tip als jullie willen zien hoe het er werkelijk in Nederland op scholen aan toegaat.
Veel kijkplezier en deze link werkt, heb het net uitgeprobeerd.

6 „Gefällt mir“

Dank je voor de tip, Hans!

Hans hat recht, die Serie “De luizenmoeder” (=die Läusemutter)) darf hier im Forum nicht fehlen, da sie ist im Moment die meist beliebte TV-Serie in den Niederlanden.

Und auch für die die Niederländisch lernen ist die Sendung ausgezeichnet, weil die Lehrerin sehr deutlich (und oft auch langsam) Niederländisch spricht :slight_smile:

Es gibt im Video auch die Möglichkeit Untertitel einzuschalten.

2 „Gefällt mir“

Bedankt voor de tip!

Ik ben ook al begonnen naar deze serie te kijken. Ik moest veel lachen.
Een paar dagen geleden heb ik toevallig ook een podcast over het onderwijs in Nederland gevonden. Hoewel ik geen kinderen heb vond ik die heel interessant.

3 „Gefällt mir“
Taaltip voor JuttaS

Ik heb ben ook al begonnen naar deze serie te kijken

4 „Gefällt mir“

Ik kreeg De Luizenmoeder ook als tip van @Annemarie. Moet er nu toch maar eens naar gaan kijken …

2 „Gefällt mir“

Maar je moet wel bij de eerste aflevering beginnen Alex, anders is het niet zo leuk,
…bovendien moet je wel tegen een stootje kunnen. :wink:

2 „Gefällt mir“

Ah, bedankt voor de tip, Hans.

Tegen een stootje kunnen? Nou ben ik nóg nieuwsgieriger geworden :wink:

2 „Gefällt mir“

Ik heb gisteren een stukje gezien bij mijn ouders… Kan me goed voorstellen dat het voor veel mensen herkenbaar is, maar ik vond het vooral vreselijk gênant. :smile: Echt een typisch geval van Fremdscham. Misschien probeer ik nog eens bij de eerste aflevering te beginnen.

4 „Gefällt mir“

Niet alle afleveringen schijnen even geslaagd te zijn … Ik ga doen wat @Haagsehans zegt en begin bij het begin.

2 „Gefällt mir“

Bedankt voor de super tip, Hans. :+1: Ik moest veel lachen. :joy:

PS: Dit vinden wij niet raar alleen maar heel bijzonder. :rofl:

edit:
Als jullie nog zin hebben om „De luizenmoeder“ te kijken. Deze aflevering is best grappig. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Dank je wel voor de tip, Hans!

Ik kijk nu ook naar deze serie en vind het heel grappig.

Met ondertiteling is het ook veel gemakkelijker voor mij :blush:

3 „Gefällt mir“

Je bent niet de enige :wink:

3 „Gefällt mir“

Ik heb net deze week de eerste aflevering bekeken. Er lopen wel een paar héél erg passief-aggresieve personen in rond, zeg :wink:

4 „Gefällt mir“

Met deze link heb je de mogelijkheid om alle afleveringen van „De luizenmoeder“ te zien.

2 „Gefällt mir“

Dank je voor de tip, Andrea.

Tip: je bedoelt waarschijnlijk alle afleveringen (niet: de series) van De Luizenmoeder.

die Folge = de aflevering
die Serie = de serie
die Staffel = het seizoen

4 „Gefällt mir“

Ja, precies. Ik heb het aangepast. Bedankt voor de tip, Ralf.

2 „Gefällt mir“

“De Luizenmoeder” staat ook nog op m’n kijklijstje, ik heb echt geen idee of ik het hartstikke leuk ga vinden of juist niet!

By the way, ik ben een grote fan van “Zondag met Lubach”. Het lijkt een beetje op de “Heute Show”, maar dan in het leuk! :wink: Kijken jullie daar toevallig ook naar?

4 „Gefällt mir“

Zeker kijk ik naar dat programma, het zit heel goed in elkaar. Je moet natuurlijk wel op de hoogte zijn met de actuele gebeurtenissen anders heeft het geen zin te gaan kijken.
Hij of beter gezegd zijn team heeft een jaartje geleden die leuke video over Trump gemaakt dat de hele wereld rondging.

6 „Gefällt mir“

Even een update jongens, ik las vandaag dat de Luizenmoeder er ook in een Duitse versie komt.

1 „Gefällt mir“

Nagesynchroniseerd of helemaal in een nieuw jasje met Duitse toneelspelers ?