Callantsoog

Hoi ik ben Uwe uit Leverkusen. Ik ga vaak met vakantie naar Callantsoog. Zijn hier nog meer mensen die Callantsoog kennen?

3 „Gefällt mir“

Hoi Uwe,

welkom en heel veel plezier hier! Jouw Nederlands is - van wat ik nu kann zien, prima! :+1:

Callantsoog zelf ken ik niet - maar de omgeving is leuk. Egmond aan Zee is mijn favoriete plek.

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hallo Uwe,
Wilkommen im Forum. Ich bin in Noord Holland geboren und aufgewachsen, Callantsoog kenne ich nicht. Bin immer mit meinem Fahrad an dem Dorf vorbeigefahren.
Groeten uit Delft,
Peter

1 „Gefällt mir“
Tipp für Peter

Geboren und aufgewachsen
Dem Dorf :wink:

1 „Gefällt mir“

Hoi Uwe
Welkom op het leuke forum.
Ik ken Callantsoog van mijn vakantie in september 2018. Het strand is heel leuk. Wij hebben in Sint Martensvlotbrug gekampeerd.
Groetjes,
Bettina

1 „Gefällt mir“

Halle Uwe,

auch von mir ein Hallo. Schön, dass du uns gefunden hast. Ich wohne gar nicht so weit weg von dir, nämlich im Süden von Düsseldorf.

Vielleicht hast du mal Lust, zu unserem deutsch-niederländischen Stammtisch in Düsseldorf zu kommen: NL-Café rund um Düsseldorf.

Viel Spaß hier auf dem Forum wünscht

Saylana

2 „Gefällt mir“
voor Bettina

Hoi Uwe,
Welkom op het lekkerleuke forum.
Ik ken Callantsoog vanuit mijn vakantie in september 2018. Het strand is heel leuk. Wij waren kamperenhebben in Sint Martensvlotbrug gekampeerd.
Groetjes,
Bettina

1 „Gefällt mir“

Hoi Uwe,

Van harte welkom op ons forum.
Callantsoog ken ik ook en vind het een heel gemoedelijk plaatsje met een schitterend (naturisten-)strand (2 km). Ik ben er vaak een dagje uit geweest vanuit Apeldoorn. Helaas hebben ze de dienstregeling van het openbaar vervoer dermate veranderd dat Callantsoog niet meer zo makkelijk bereikbaar is. Vandaar kom ik er niet meer zo vaak. Jammer!
Veel plezier hier op het forum.

1 „Gefällt mir“

Dank je wel Toetje, Egmond aan Zee is natuurlijk ook bekend, omdat het in de naarbijheid van Callantsoog ligt.
Waar kom jij vandaan?

1 „Gefällt mir“

Nu ben ik terug in Duitsland, in de buurt van Paderborn, maar ik heb ruim 11 jaar in Nederland gewoond, waarvan ruim 1 jaar in Egmond. Een heerlijk plekje….

1 „Gefällt mir“

Hoi Uwe,

welkom op het forum!
Je zult veel onderwerpen en veel sympatieke, geinteresseerde mensen op het forum vinden. Ja, ik ken Callantsoog (Ik was daar ook op de fietstochten die ik doe.) maar ben er al jaren niet meer geweest.

Groetjes,
Freyja

1 „Gefällt mir“

Van harte welkom ook van mij, Uwe. Leuk dat je ons gevonden hebt. Ik wens je veel plezier hier.

Ook van mij van harte welkom, ik ben sinds meer dan 30 jaren minst drie keer per jaar in Callantsoog op vakantie en heb in de buurt een huisje gekocht.

2 „Gefällt mir“
Kleiner Sprachtipp für Detlef

Zur Verwendung von jaar in Kombination mit dem Plural siehe: Halbe Tatsachen – verwirrende Mengen- und Zeitangaben im Niederländischen - buurtaal

2 „Gefällt mir“
Voor @alex

Interessanterweise findet sich im letzten Beispiel mit der Mengenangabe in Litern dann doch der Plural im Deutschen, was aber nur durch das „sind“ (statt „ist“) erkennbar wird. Der Plural von Liter ist im Deutschen ebenfalls Liter (ein Liter, zwanzig Liter):

Viele Substantive, die sich auf Größe, Länge oder Gewicht beziehen, kommen im Niederländischen – wie im Deutschen meist auch – nur mit dem Singular vor:

Ich sprintete 100 Meter.
Ik sprintte 100 meter .

Für dieses Poffertjesrezept benötigt man 250 Gramm Mehl.
Voor dit poffertjesrecept heb je 250 gram meel nodig.

1 US-Gallone sind 3,785 Liter, aber eine britische (imperial) Gallone sind 4,546 Liter.
1 US-gallon is 3,785 liter , maar een Britse (imperial) gallon is 4,546 liter.

3 „Gefällt mir“

Hoi Uwe…ja ik weet Callantsoog…ik ben meer in Wieringerwaard, 8 KM van Callantsoog :slight_smile:
Groetjes

Kleine taaltip voor Carsten

ah ja, bedankt :slight_smile:

Hoi Uwe.
Ik ben een beetje laat, maar desondanks: hartelijk welkom op het forum! :slight_smile:
Ik ken Callantsoog heel goed. Ik heb daar heel wat maanden in het mooie dorpje doorgebracht :slight_smile: Het is altijd thuis komen voor me, wanneer ik weer in Callantsoog ben, omdat ik daar zogezegd (met dit dorpje) ben opgegroeid.
Hoe heb je de Nederlandse taal geleerd?

4 „Gefällt mir“

Hallo Uwe,

jaaa, Callantsoog ist schon schön! :+1: In den 70ern waren wir ein paarmal mit der Familie dort in Urlaub, da hat es mir noch besser gefallen, jetzt stehen da ja tw. ein paar Häuser, die nicht so recht ins Bild passen. Finde ich. Aber der Strand und das Wasser sind immer noch toll. Ich hab meinen Mann vor ein paar Jahren mal dorthin mitgenommen und seither möchte er nur noch dorthin. :)) Kennst du vll. noch das Gehege, in dem Rehe gehalten wurden?

Liebe Grüße
die Krabbe :slight_smile:

1 „Gefällt mir“