Boekentips 📚 Oder: welches Buch liest du gerade?

Toen ik verleden jaar na de lockdown weer in Venlo winkelen was, vond in een boekhandel de roman „De Kaasfabriek“ von Simone van der Vlugt. Een heel leuk boekje over een kaasfabriek in Purmerend tijdens de eerste wereldoorlog en wat vroeger. Omdat ik dat graag gelezen heb, kocht ik nog eens twee romans van de auteur. In „Nachtblauw“ heeft ze het over de geschiedenis von Delfts blauw, heel spannend! En „Het schaduwspeel“ is over Jan Pieterzon Coen en zijn vrouw, een interessant verhaal over de koloniaaltijd en Batavia. Alle drie boeken zijn een aanrader voor liefhebbers van historische romans.

5 „GefĂ€llt mir“

Bedankt voor de tips, Suzie. Ik heb nog nooit iets van haar gelezen, moet ik toegeven, maar historische romans zijn helemaal op mijn lijn.

Een kleine tip nog:

Een roman zoals deze (best een dik boek) kun je maar beter geen „boekje“ noemen. Dat klinkt namelijk nogal denigrerend en dat is vast niet je bedoeling :wink:

Zie ook:

6 „GefĂ€llt mir“

Op zo’n humoristische en leerzame manier geschreven. Totdat ik dat kan met de diminutief ben ik toch nog een beetje terughoudend.

1 „GefĂ€llt mir“

Langs de Kust, door Jonathan Raban.

Het boek is een vertaling van de oorspronkelijke titel Coasting, een reisdagboek door de schrijver gehougt op zijn privé zeilboot.

Naast een contemplatieve Engelse stijl heb ik er een heleboel nieuwe woorden en uitdrukkingen in ontdekt, dus niet makkelijk om te lezen. Tot het midden van het boek staat er niets avontuurlijks in. Toch, voor degene die van zeilen en reisen verhalen houd kan het een aantrekkelijk boek zijn.

De Haagse Plekken, de 100 plaatsen waar iedere Hagenaar geweest moet zijn.
Vorige week als cadeau gekregen van twee gewaardeerde forumleden tijdens een bezoek op ons vakantieadres.

4 „GefĂ€llt mir“

LUISTER van Sacha Bronwasser, een aanrader !

1 „GefĂ€llt mir“

Paulien Cornelisse, Taal is zeg maar echt mijn ding

1 „GefĂ€llt mir“

De Alchemist, door Paulo Coelho.

Een wazig verhaal, gemakkelijk om te lezen, met een duidelijke boodschap:
Volg je droomen tot het einde.

Nog niet begonnen, maar „Wat stilte wil“ van Arthur Japin heb ik cadeau gekregen een paar dagen geleden.
Het probleem is, bij ons thuis is het zelden stil om rustig te kunnen lezen en een stiltecoupé zoals in de Nederlandse trein is hier niet.

1 „GefĂ€llt mir“